תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

טיפים לתזונה בריאה בזמן ההיריון

נשים נוהגות לומר שבזמן ההיריון הן אוכלות עבור שניים. זו אמירה משחררת ומאפשרת, וכך אפשר לאכול בלי לחשוב יותר מידי על מה מותר ומה אסור, אך זוהי כמובן אמירה שאינה נכונה או מדויקת. בכל זמן, ובמיוחד בתקופת ההיריון, התזונה חשובה ומשמעותית עבור הגוף. יותר מאשר שהוא זקוק לכמות הקלוריות הדרושות כדי להתקיים, הוא זקוק לתזונה מאוזנת הכוללת את כל אבות המזון במינון מתאים. בזמן ההיריון החשיבות עולה פי כמה, והגוף זקוק למזון ולאנרגיה הן כדי לשמור על עצמו ולתחזק את כל המערכות אשר עובדות קשה יותר מאשר בזמן שגרה, והן כדי לאפשר לעובר לקבל את כל הדרוש לו כדי להתפתח ולגדול כראוי.

שלוש ארוחות מסודרות

אחת ההמלצות הנוגעות לתזונה נכונה היא אכילת שלוש ארוחות משביעות ביום – בוקר צוהריים וערב. ארוחת הבוקר הפותחת את היום היא זו אשר מעניקה אנרגיה ראשונית לאישה ולעובר ולא כדאי לוותר עליה, במיוחד לאחר צום הלילה. בארוחת הצוהריים אפשר לבחור מנת חלבון גדולה יחסית ולהוסיף לה פחמימה אשר מתפרקת באיטיות בגוף ומעניקה לו אנרגיה לאורך זמן ולא לשכוח גם סלט ירקות טרי ורענן. לארוחת הערב המסיימת את היום, אפשר לבחור במנות קלילות יותר, שלא יכבידו על הקיבה ויגרמו לצרבת או לחוסר נוחות אחרת.

מה אפשר לנשנש בין הארוחות?

גם אם שלוש ארוחות אמורות להשביע ולתת מענה לרעב, הצורך בנשנוש או בחטיף בין הארוחות הוא אינו מן הנמנע. כיוון שכך, כדאי להכין פירות או ירקות חתוכים למקרה הצורך בין הארוחות, חטיף אנרגיה מתוק ומשביע וגם שקית ובה מגוון גרעינים ואגוזים יכולה להתאים. גם אם כדאי להפחית בכמות הסוכר, קובייה או שתיים של שוקולד, עוגייה לצד כוס שתייה חמה או אפילו פרוסת לחם עם שוקולד גם הם יפתרו את הבעיה.

מה שותים?

תמיד מומלץ לשתות מים מאשר כל משקה אחר כגון מיצים או משקאות ממותקים אחרים, קפה וכמובן אלכוהול, גם בגלל שאינם מכילים קלוריות מיותרות וגם בגלל שהם מרווים יותר. כדאי לשתות כשמונה עד עשר כוסות ביום ואם מזג האוויר חם או שהיום עמוס בפעילויות, כדאי לשתות גם יותר מכך. כדי לוודא ולהקפיד על כמות השתייה, אפשר להסתובב עם בקבוק מים כך שניתן למדוד את הכמות בצורה הטובה ביותר.

ממה כדאי להימנע?

כ- 40 שבועות היריון מצפים לך, ויחד עם ההמלצות למזונות מומלצים, חשוב להכיר גם את המאכלים שכדאי להימנע מהם, בפרט בתחילת ההיריון. כדאי להימנע ממאכלים שלא בושלו כלל או לא בושלו עד תום כגון סושי, בשר או דגים נאים וכדומה. גם על ביצים לא מבושלות דוגמת ביצת עין, כדאי לוותר. מאכלים לא מפוסטרים כגון מוצרי חלב וגבינות או מיצים גם כן כדאי להוריד מהתפריט. קפאין מומלץ להגביל לכוס או שתיים בלבד ביום, ואילו על אלכוהול כדאי לוותר לחלוטין כיוון שהוא עובר דרך השיליה לעובר ואינו מסונן דרכה. הטרימסטר הראשון הוא המשמעותי ביותר, אך אין משמעות הדבר היא שניתן לאכול הכול בחודשים שלאחר מכן. תמיד כדאי לבדוק שהמזון בושל כראוי, נשמר בקירור בצורה הנכונה ולא פג תוקפו. תקופת ההיריון אינה הזמן הנכון להתחיל דיאטה או לשנות את הרגלי האכילה באופן קיצוני. ניתן להמשיך בתפריט המוכר והקבוע תוך כדי יצירת התאמות ושינויים קלים למצב החדש.

חשוב לשמור על איזון בין סוגי המזון השונים, ולוודא שלא ממתינים זמן רב מידי לארוחה הבאה כדי לא להגיע למצב של רעב עז הגורר אכילה ללא אבחנה.  

קרדיט תמונה PEXELS

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x