תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

טסים לחו״ל? הצ’קליסט שיעשה לכם סדר

לידיעת הנוסעים לכל היעדים: אלו הדברים שאתם חייבים לעשות לפני שאתם יוצאים לדרך

שולי הלוי
נוסעים לסוף שבוע או לחופשה קצרה מעבר לים? יש כמה דברים שחשוב שתטפלו בהם לפני היציאה לדרך, ואנחנו כאן בשבילכם עם צ׳ק ליסט מעודכנת לנוסעים ב-2022, שמונה דברים לסמן עליהם V לפני הנסיעה בסדר הא’-ב’.  

אל תשכחני: לפני הכל, במידה ויש דברים שיצטרכו תשומת לב בזמן היעדרותכם – בעלי חיים, צמחים, מעטפות בדואר –  דאגו לכך מראש, שיהיה מי שיטפל, יאכיל או יאסוף במקומכם.

ביטוחים: אם יש משהו שכולנו צריכים להפנים בעקבות התפרצות מגפת הקורונה, זה שכל תוכנית היא בסיס לשינויים. ההמלצה העדכנית ביותר לשנת 2022 היא לרכוש ביטוח נסיעות לחו״ל, אשר מציע לכם כיסוי רפואי הכולל קורונה, כלומר, כיסוי גם במקרה של אשפוז, ביטול, קיצור או הארכת הנסיעה מסיבה הקשורה למגפת הקורונה.
טיפ: בין אם אתם משאירים את הרכב לקרובי משפחה או חברים, או אפילו רק את המפתח לשכן למקרה שיהיה צורך להזיז את המכונית, אל תשכחו לוודא שיש להם ביטוח מקיף לרכב לכל נהג, או לחילופין, יש באפשרותכם לרכוש כיסוי ייעודי לנהג הזמני.

קרדיט תמונה: Shutterstock

הפרטים הקטנים: מתכננים לקחת תחבורה ציבורית מהשדה? לאכול במסעדה פופולרית? לבקר במוזיאון? לשכור רכב? אלא אם אתם לגמרי ספונטניים, כדאי שתעשו שיעורי בית לפני הנחיתה ביעד. בהתאם לתוכניות החופשה שלכם, היעזרו במרשתת על מנת לברר פרטים, להזמין שולחן או כרטיסים, כדי שתוכלו להספיק את כל מה שאתם רוצים.
טיפ: מכירים את ויקיפדיה? הכירו את Wikivoyage, מיזם תוכן העוסק בטיולים ופועל על פלטפורמת ויקי. זמין גם בעברית כ״ויקימסע״. 

חבילת סלולר לחו״ל: אל תסמכו על קיומו של אינטרנט אלחוטי ציבורי, ודאגו מראש לחבילת סלולר לחו״ל. ערכו סקר שוק קצר והשוו בין המסלולים מציעה לכם חברת הסלולר שלכם למתחרות.
טיפ: בררו גם מה עלות הסים המקומי ביעד אליו אתם מגיעים. לעיתים רבות, עלות הסים המקומי היא מאוד זולה ומשתלמת הרבה יותר מחבילת סלולר לחו”ל.

מט״ח: גם בתקופות בהן מטבע השקל חזק ממקבילותיו הבין-לאומיות, לשלם באמצעותו בחו״ל אין לכם כל כך סיכוי. אם אתם טסים למדינה שהתשלום בה מתבצע בדולר אמריקאי, אירו אירופאי, או כל מטבע חוץ אחר שנסחר בבנק ישראל הפתרון פשוט: גשו לסניף הבנק שלכם והמירו את הסכום הדרוש לכם. במידה ואתם נוסעים למדינה שאינה מקבלת אף אחד מהמטבעות הנסחרים בבנק ישראל, בררו איזה מטבע הכי נכון לרכישה בארץ לטובת המרתו ביעד המבוקש.
בדיקה נוספת שכדאי לעשות היא לוודא שהתשלום במזומן בכלל אפשרי ביעד שלכם, כשמדינות כמו שבדיה, נורבגיה, הולנד, פינלנד ובריטניה, עברו לתשלום ללא מגע, ושכרטיס האשראי שלכם מתאים לגיהוץ בחו״ל.
טיפ: החזיקו חשבון מט״ח ובדקו אילו הטבות מציעה לכם חברת האשראי שלכם בתשלום בחו״ל.

מטען: גם אם אתם לא מסוגלים לארוז ברמת קלוני ב-Up in the Air  – אתם עדיין יכולים לצאת מהארץ עם מזוודת טרולי קטנה שתוכלו לנייד בנוחות. בהנחה שאתם לא נוסעים לספארי במדבר או סקי חורפי בהר, אתם בסך הכל זקוקים ל: כל המסמכים שמצוינים בצ׳ק ליסט, בגדים להחלפה, תרופות, מברשות (שיער, שיניים), כלי רחצה שאין להם תחליף, מטענים ואולי גם מתאמים לחשמל.
אם אינכם שולחים את המזוודה בבטן המטוס, בדקו מה מותר ומה אסור להעלות למטוס – אל ומיעד הנסיעה, כשאת המידע תמצאו באתרי שדות וחברות התעופה.
טיפ: בדקו את תחזית מזג האוויר המקומית ברמת אחוזי לחות או מהירות נשיבת הרוח, כדי לדעת איזה בגדים לארוז בדיוק.

קרדיט תמונה: Shutterstock

קורונה: נכון לחודש מרץ 2022, עומדות כל מדינות העולם ברמזור כתום, כלומר – קיימת עבורן ״אזהרת מסע חמורה״, אך באותה נשימה אין מניעה או אישור מיוחד שצריך לבקש כדי לנסוע אליהן. יוצאות דופן הן רוסיה, סין, יפן, דרום קוריאה, ניו זילנד וטאייוואן שעדיין לא מאפשרות כניסת תושבים זרים.
עם זאת, לכל מדינה יש את תקנות הקורונה המקומיות שלה, וחשוב שתבדקו ותכינו מראש את כל המסמכים הנדרשים. זכרו, גם אם מדינת היעד לא דורשת מכם בדיקת קורונה, בשובכם לישראל עליכם לבצע בדיקת קורונה בנתב״ג ולמלא טופס נוסע נכנס לארץ ב-48 השעות לפני הטיסה הביתה.
טיפ: תשובה עדכנית לשאלה ״לאן אפשר לטוס עכשיו״, תוכלו למצוא כאן.

תיק מסמכים: היעזרו בטלפון החכם שלכם כדי לאחסן בו את מסמכי הבריאות הנדרשים, כרטיסי הטיסה, אישור ההזמנה למקום הלינה וגם מפת אופליין של האזור אליו אתם נוסעים, כמובן – עם ״נעץ״ בכתובת היעד. מומלץ להחזיק צילום של הדרכון לכל צרה שלא תבוא, ולשלוח עותקים דיגיטליים של כל הניירת למישהו שאתם סומכים עליו. הכל מוכן בטלפון? כבו את האינטרנט ובדקו שאתם מצליחים לגשת לכל הדברים בקלות.
טיפ: בדקו את תוקף הדרכון – מדינות רבות דורשות יתרת תוקף של חצי שנה לפחות, ואף צורך להנפיק אשרת שהייה למקום.

סימנתם V על הכל? כל מה שנשאר לכם זה להנות מהחופשה בראש שקט.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x