תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

יונדאי הפסיקה לייצר את איוניק: האם ערכה בשוק המשומשות יעלה?

לא בכל יום מכונית שעד לא מזמן היתה שיאנית מכירות – עוצרת את פס הייצור. למה בדיוק זה קרה ומה צפוי לה בהמשך? כל התשובות כאן

יוני אביב – בשיתוף מימון ישיר

כמעט לכל יצרנית רכב בעולם, יש לפחות דגם אחד שהופך ללהיט מכירות ולמוצר שעל הפופולריות שלו אפשר להמשיך ולרכב  – או לנסוע, במקרה הזה – עוד שנים ארוכות. בקרב יצרניות גדולות במיוחד, יש לפעמים דגם אחד כזה בכל קטגוריית רכב: משפחתית, סופר-מיני, ג’יפון, מנהלים וכד’. אם בוחנים את הרגלי הקניה של הנהג הישראלי, הרי שלמעט כמה דוגמאות נדירות, לרכבים המגיעים מיבשת אסיה תמיד היה שמור מקום של כבוד בצמרת טבלאות המכירה. דגמים של יצרניות מיפן, דרום קוריאה, ובשנים האחרונות גם סין – נכנסו חזק לליבם של הנהגים המקומיים, ובשוק הרכב יש עובדה ידועה אחת: שם טוב זה הכי טוב.

למעשה, אחרי שנים ארוכות שבהן היצרניות היפניות שלטו כמעט אבסולוטית בשוק הישראלי, אחרי שהחל המילניום השלישי, גם התוצרת של יונדאי הקוריאנית החלה לצוץ בכל רמזור או כביש מהיר מסביבנו. אחד הדגמים שנדמה כאילו הגיע מקום וגרם לישראלים לנהור אל אולמות התצוגה, היה היונדאי איוניק.


קרדיט: Shutterstock משיא מכירות לעצירת ייצור

יונדאי איוניק: סיפור הצלחה

למעשה, יונדאי איוניק 2018 * הצליחה להפוך למכונית הנמכרת ביותר באותה השנה, למרות תחרות קשה מיריבות קשוחות כמו קיה פיקנטו, טויטה קורולה ועוד. הישג די מרשים, ואפילו קצת מפתיע. אחרי הכל, האיוניק ההיברידית היא לא המכונית הכי מיוחדת שאי פעם התגלגלה לכאן. בעצם סוג של משפחתית עם בסיס גלגלים גדול יחסית, המצוידת במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר ובמנוע חשמלי קטן יותר (להלן החלק ההיברידי), ומשודכת לתיבת הילוכים דו מצמדית בעלת שישה הילוכים. נכון, חבילת האבזור שהוצעה אז נחשבה לעשירה יחסית למקובל בקטגוריה, וגם מפרט הבטיחות הוכיח שהקוריאנים לוקחים מאוד ברצינות את שלומם של יושבי הרכב, אבל כנראה שאלו לא היו הסיבות היחידות לרומן בין המשפחתית החדשה לנהגי ישראל. בשנים בהן האיוניק ההיברידית הגיעה לישראל, עדיין מס הקנייה על מכוניות היברידיות היה זול משמעותית בהשוואה למכוניות “רגילות”. הכל תודות לעובדה שהמדינה ניסתה לתעדף מכוניות ירוקות יותר, על פני כאלה שפולטות כמות מזהמים גדולה יחסית. כאשר מס הקניה על מכונית רגילה עומד על 83%, בעוד שעל מכונית היברידית הוא עומד על 30%, יכולות יצרניות הרכב השונות להציע עסקאות משתלמות יחסית על הרכבים ההיברידיים.

יונדאי עם הפנים לעתיד

ובכל זאת, בתחילת 2022 כבר הודיעו הקוריאנים שייצורה של האיוניק יופסק השנה . בשלב הזה כבר הסתובבו בישראל יותר מ-60,000 דגמים של האיוניק מכמה שנות ייצור, שחלקן נחשבים למבוקשים במיוחד בשוק המשומשות. הסיבה לכך היא כנראה הרצון של יונדאי להתרכז בעתיד. בעיקר זה שכולל פחות תחנות דלק ויותר תחנות טעינה חשמליות. דגם האיוניק 5 של יונדאי – שנחשב לשחקן חזק מאוד אפילו בשוק הרכבים החשמליים שבו משחקות גם טסלה, עשרות יצרניות אירופיות וסיניות – מבטא היטב את הרצון של הקוריאנים להמשיך ולככב בקטגוריה החשמלית.  יכול מאוד להיות שהמהלך של יונדאי מרמז על תופעה אפילו רחבה יותר. של יצרניות רבות בעולם שבשנים האחרונות קידמו מאוד את הדגמים הירוקים יותר שלהם (היברידי, והיברידי פלאג-אין), וכעת מבינות שאין המון טעם להמשיך ולקדם את הטכנולוגיה של האתמול. בטח לא כשכולם כבר רוצים מכונית חשמלית לגמרי.



קרדיט: Shutterstock הפופולריות כנראה תמשיך לשוק יד 2

איוניק יד שנייה תמורה מצוינת

כיצד המהלך ישפיע על מכירות רכבי האיוניק שכבר נוסעים על כבישי ישראל? ייתכן שהצמצום בהיצע דווקא יעלה את הביקוש לאיוניק בשוק המשומשות, אך לא רק. התמורה שהיא מציעה משחקת גם תפקיד מכריע, מקבלים מכונית ירוקה, חסכונית ומאוד מאובזרת. בסופו של דבר, האיוניק ההיברידית שנמכרה כאן בשנים האחרונות היא עדיין משפחתית מוצלחת עם רמת סחירות גבוהה, ולכן צפויה להמשיך ולככב בשוק הרכבים מיד שניה. סעו בזהירות.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.
מספר רישיון 54414.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x