תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

יועץ תנועה, חשיבותו ותרומתו בתכנון חניונים 

בכל פרויקט בניה, אפילו עוד בשלב התכנון, יש לתת את הדעת לנושא מקומות החניה הצמודים. איכות החיים והמגורים מושפעת מקרבה למקומות חניה, במיוחד כאשר מדובר בבניינים משותפים ובסביבה מסחרית. למהנדס אזרחי, בעל הכשרה של יועץ תנועה, יש חשיבות רבה ותרומה מכרעת בתכנון חניונים. שימו לב לדגשים, לעובדות ולדוגמאות שלהלן. 

יועץ תנועה וחשיבותו בתחשיבים כלכליים 

יועצי תנועה מסייעים בתכנון חניונים וביצירת דוחות מפורטים, סקירות ונספחים. אלה תוצרים שבהם מעיינים גורמים ברשויות אשר מאשרים או דוחים תוכניות בניה או מספקים אישורי אכלוס. אבל למעשה, יועץ תנועה עשוי להתברר כחשוב אפילו בשלב הייזום של פרויקט חדש. אם ניקח לדוגמא פרויקט כדוגמת תמ”א 38, הרי שלצד תוספת הבניה נדרשת תמיד גם תוספת חניות. התקן שמחייב הצמדה של כמות חניות מסוימת על פי כמות יחידות הדיור, יוצר צורך בהקמת חניות לצד חיזוק המבנה והוספת קומות ויחידות דיור חדשות. על פי דוח של היועץ, ניתן ללמוד אילו פתרונות צריכים להילקח בחשבון. כך למשל הוספת מכפילי חניה, חפירת תוספת לחניון, תשלום כופר חניה וכו’. ללא דוח מפורט שמוסר היועץ ליזם, יהיה קשה להעריך נכונה את עלויות הביצוע. משום כך, יזמים מנוסים לא יתקדמו בפרויקט לפני שייגשו תחילה ליועץ מוסמך. 

תכנון נספחי חניה לחניונים פרטיים או לצרכים מסחריים

לצד הסיוע של יועץ התנועה בעניין חישוב עלויות פרויקט, תפקיד חשוב נוסף הוא להכין את נספחי החנייה. חניה צמודה מהווה שיקול חשוב של רוכשי דירות, בהחלטה האם לקנות או לא לקנות דירה בפרויקט. היועץ אחראי על תכנון נספח חניה, על פי הכללים המקצועיים, תקן החניה הרלוונטי ודרישות נוספות לפי הצורך. יש לציין כי בפרויקטים בשלבי תכנון בניין עיר, היועץ עובד בתיאום מלא עם וועדות מחוזיות, ולא רק עם פקידי העיריות הרלוונטיות, במחלקת ההנדסה. 

תכנון תנועה מבחינה הנדסית ואדריכלית 

יועצי תנועה לוקחים חלק בם בתכנון של דרכים וכבישים, מחלפים וכיוצא באלה. התכנון מביא בחשבון היבטים אדריכליים וחוקיים, הנדסיים ובטיחותיים. בין היתר נלקחים בחשבון רוחבי נתיבים, נתיבי השתלבות, סימונים, שוליים, עובי הכביש, האספלט, השכבות השונות וכיוצא באלה. 

אם אתם יזמים או קבלנים, פעילים בתחום ההתחדשות העירונית, תמ”א 38 וכו’, לרשותכם עומדת חברת פתרונות הנדסה ובטיחות בע”מ . שירותי הנדסה מקצועיים, בדגש על ייעוץ תנועה. ניסיון רב בהכנת דוחות, נספחי חניה, מאזני חניה, ניסיון רב בעבודה שוטפת מול הרשויות המקומיות והוועדות המחוזיות. 

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x