תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

יצאנו לבדוק: למה חלק מההורים מעדיפים לא לדעת את מין העובר?

עתידות: ברגע שתספרו לסביבה הקרובה (והרחוקה) שלכם על ההיריון, סביר להניח שהשאלה הראשונה שתישאלו היא: “רגע, זה בן או בת?” – גם אם עדיין לא הגעתם בכלל לשבוע ההיריון שבו הרופא או הרופאה יכולים לראות את מין העובר. בעוד שנעשה אופנתי לערוך מסיבת חשיפת מין העובר ולגלות קבל עם ועולם מה העתיד צופן לכם, יש הרבה הורים שמעדיפים לא לגלות בכלל – גם לא לעצמם. למה? הינה כמה סיבות לכך.

לא מתכוננים מראש (כן, זה יתרון)

כשאנחנו לא יודעים מה המין, אנחנו פשוט נמנעים מלהתכונן מראש ולהתאים מראש את התינוק שלנו למגדר או סטריאוטיפ מסוים. יש לא מעט משפחות שרואות בכך יתרון, ומראש לא מקטלגות פריטי לבוש, צעצועים או טקסטיל ל”שייך לבנות “מתאים רק לבנים”. זה פשוט שומר את כל הקלפים פתוחים ומאפשר לזוג להתרגש באמת ולא להתעסק בהכנות הטכניות לקראת הלידה. תמיד אפשר לרכוש פריטים המתאימים גם לבנים וגם לבנות, גורסים אלו המחזיקים בחוסר ידיעה כיתרון, ופשוט ליהנות מהרגע. תוכלו לעצב את החדר, לרכוש עגלה ולהתאים שלל פריטים נוספים שהם יוניסקס ולהשלים בהמשך את הפריטים הנוספים.

מנמיכים ציפיות

תשאלו כל הורה לעתיד (וגם את עצמכם): הדבר הראשון שכולנו רוצים הוא תינוק שמח ובריא. אך אחרי שאומרים את זה בקול ומתפללים על כך בשקט, לא מעט הורים בסתר ליבם גם מקווים שהרופא או הרופאה יכריזו דווקא על מין מסוים. סקר של גאלופ בדק ומצא כי 64% מההורים לעתיד שנשאלו על כך, אמרו שהם מעדיפים באופן מוחץ בן או בת, כשבסקר הייתה אפשרות גם לסמן “ללא דעה” או “אין לי העדפה”. אכזבה מגדרית היא דבר אמיתי, והיא עלולה לגרום להורים הטריים תחושת אשמה ואפילו בדידות. אם אתם מתחילים לחשוב על שמות לבנות כי בבדיקת האולטרסאונד האחרונה הכריז הרופא ש: “יש לכם 70% בת!” אבל חודש לאחר מכן אתם מגלים שזה בעצם תינוק זכר – יכול להיות שתהיו מאוכזבים, וזה ממש בסדר – פשוט כי ציפיתם למשהו אחר. את האכזבה הזו הורים רבים מבקשים למנוע.

זה ממש בסדר לחוות קשת של רגשות בנוגע למין של התינוק, וגם אכזבה. יש הורים שמרגישים חוסר ביטחון בנוגע לתינוק מהמין השני, או שאולי יש להם בראש תמונה אידיאלית של החיים עם בן או בת דווקא, בייחוד אם זה התינוק הראשון. 

אם אתם רוצים לדעת את המין אך לא עושים זאת כי אתם חוששים מאכזבה, תוכלו לעשות לעצמכם דמיון מודרך ולבדוק: האם הזיכרונות שקיווינו ליצור באמת מוגבלים רק למגדר המסוים הזה? האם ילדה קטנה לא יכולה להיות גם הרפתקנית ולאהוב דייג? האם ילד לא יכול לרקוד איתך בסטודיו לריקוד? 

סרט הקולנוע הכי טוב שיש

יש מעט מאוד תרחישים שיכולים להתחרות עם הדרמה הגדולה שנקראת ליצור חיים. לכן, לא מעט הורים בוחרים לקחת את הדרמה הזו לאקסטרים ואת ההפתעה לקצה ופשוט לגלות רק במעמד הלידה מה הגריל להם הגורל. יש משהו מיוחד בציפייה הדרוכה הזו, בהתרגשות הגדולה השמורה רק לבני הזוג, המתרכזת לאותו רגע אחד יחיד ומיוחד – הרגע שבו תיפגשו לראשונה עם התינוק או התינוקת שלכם, ותגלו בפעם הראשונה האם זה בן או בת.

החלק הכי חשוב: אם אתם באמת לא רוצים לדעת את מין התינוק, ודאו שהגורמים הרפואיים סביבכם יודעים זאת ולא יפלטו את המידע החשוב בטעות. אפילו הכינו שלט מראש ותלו אותו על המיטה בבית החולים – זה ימנע מבוכה. 

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x