תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כול מה שרציתם לדעת על חיפוש עבודה באזור המרכז

במדינת ישראל קיימים פערים בולטים בין המרכז לפריפריה בכול תחומי החיים: אפשרויות תעסוקה, שכר, תשתיות תחבורה, חינוך, רווחה ובריאות. ישראל, בדומה למדינות מפותחות רבות, מתאפיינת באגלומרציה (מרכוז) כלכלית ותעסוקתית. מרכזים עירוניים גדולים, דוגמת גוש דן, מהווים מוקד כלכלי איתן ומבוסס, הנמצא במגמת צמיחה מתמדת.

במצב זה, כאשר התעסוקה אינה מפוזרת במוקדים שונים אלא מרוכזת בעיקר במיקום גיאוגרפי אחד, נוהרים צעירים משכילים אל אזור המרכז, שם אפשרויות התעסוקה רבות ומגוונות. המעבר של צעירים מהפריפריה למרכז מיטיב עם המשק הישראלי הוא מאפשר להמשיך ולייצר מקומות עבודה חדשים, ותורם להגדלת פריון העבודה.

עבודה באזור המרכז, למה זה כדאי?

1.    היצע משרות רחב ושכר גבוה

עובדים ומחפשי עבודה במרכז הארץ נהנים מהטבות משמעותיות בתנאי השכר ובתנאי ההעסקה. באזור המרכז היצע המשרות הוא רחב ביותר. ההיצע והביקוש הם שקובעים את גובה השכר, ומכריעים את הכף לטובת העובדים.

2.    גישה למשרות אטרקטיביות בתחום ההייטק

בתחום ההייטק, הנחשב לאחד מהתחומים הרווחיים והמבוקשים ביותר, מתעצמים והולכים הפערים בין הפריפריה למרכז. למחפשי עבודה בפריפריה גישה מוגבלת לתפקידי מפתח בענף. זאת מפאת ההיצע הנמוך של משרות אלה בצפון הארץ ובדרומה. רובן המכריע של המשרות הזמינות ביישובים אלה הן משרות מסורתיות בחברות לואו-טק.

למחפשי עבודה במרכז, לעומת זאת, גישה כמעט בלתי מוגבלת למשרות המובילות בתעשיית ההייטק הישראלית.

3.    תשתיות תחבורה

תושבי גוש דן והסביבה נהנים מגישה נוחה לתחבורה ציבורית.

4.    עבודה מרחוק

בתקופת הקורונה, הפכה העבודה מרחוק לדבר שבשגרה. העבודה מהבית מאפשרת לתושבי הפריפריה גישה למשרות בענפי תעסוקה רבים באזור המרכז, ובפרט לתפקידים טכנולוגיים בחברות ההייטק המובילות.

תהליך חיפוש העבודה במרכז קצר באופן משמעותי מתהליך החיפוש בפריפריה. עם זאת, שפע ההזדמנויות ומגוון אפשרויות התעסוקה עלולים לעיתים להציף אתכם. התנהלות נכונה ברשתות החברתיות לצד חיפוש ממוקד, הם המפתח למציאת עבודה.

טיפים למציאת עבודה במרכז

1.    היעזרו ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות, דוגמת פייסבוק ולינקדאין, הן פלטפורמה מצוינת למציאת עבודה בכול רחבי הארץ, ובפרט באזור המרכז.

פייסבוק – בפייסבוק תמצאו קבוצות רבות למחפשי עבודה מכול רחבי הארץ.

לינקדאין תכליתה יצירת קשרים עסקיים ומקצועיים. הרשת מאפשרת גישה למגוון חברות וארגונים בישראל ובעולם כולו.

 אנשי HR מהחברות המובילות בישראל מגייסים עובדים ברשתות החברתיות, ועל כן ההשקעה בפרופיל האישי היא המפתח להשתלבות מהירה בשוק העבודה.

2.    השקיעו בקורות החיים שלכם

מסמך קורות החיים הוא כרטיס הביקור שלכם. קורות חיים מקצועיים, מוקפדים ותמציתיים, יגדילו משמעותית את הסיכויים שלכם לזכות במשרה ולבלוט מעל כולם.

3.    היעזרו בחברים

מעסיקים רבים מסתייעים בעובדי החברה לצורך גיוס מועמדים פוטנציאליים למגוון רחב של משרות.

4.    היעזרו בחברות השמה

במרכז הארץ תמצאו שפע של משרות “חמות” ואטרקטיביות, אך גם מועמדים רבים המתחרים על אותה משרה נחשקת. רבים ממחפשי העבודה שולחים קורות חיים לחברות ולארגונים רבים ככל האפשר ומקווים לטוב. לכן, סיכוייכם ישתפרו אם תיעזרו בחברות השמה במרכז, אשר מגייסות עובדים לעסקים הנחשבים והמובילים באזור ודואגות להבליט אתכם מעל המועמדים האחרים.

הסתייעות בחברת כוח אדם אף היא פתרון קל ויעיל. חברת כוח אדם מקבלת תשלום מבעלי העסק בעבור שירותי ההעסקה שהיא מספקת: היא מגייסת עובדים ומשמשת כמעסיקה הישירה שלהם, ולפיכך גם משלמת את שכרם. תקופה זו היא הזדמנות מצוינת בעבור העובדים ללמוד על אופי המשרה, לצבור ניסיון בעבודה, ולבדוק את מידת התאמתם לחברה או לארגון. בתום תשעה חודשים, במידה והחליט הארגון לגייס את העובד לשורותיו, הוא יוכל ליהנות מכול הזכויות וההטבות להן זוכים המועסקים הישירים ולהפוך לעובד מן המניין.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x