תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כיצד בוחרים עורך דין לתאונות דרכים?

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים, חשוב מאוד שתדעו כי הדבר הראשון והחשוב ביותר לעשות במקרה שהייתם מעורבים בתאונה מעין זאת היא לפנות לקבלת טיפול לרפואי. דבר שני חשוב ביותר הוא ליצור קשר עם עורך דין לתאונות דרכים מקצועי ומנוסה אשר יסייע לכם להבין כיצד לפעול ומה עליכם לעשות במצב זה וזאת בכדי שתהיה לכם אפשרות להשיג את המקסימום מתביעת הפיצויים שתגישו לחברת הביטוח. על אף שתביעות מעין אלה ניתן להגיש באופן עצמאי, הרי שחשוב להבין כי לרוב הגשה של תביעה מעין זאת באופן עצמאי לא תשיג את הפיצויים המקסימליים עבור התובע או שכלל לא תשיג עבורו פיצויים שכן, חברות הביטוח יעשו הכל בכדי להימנע מתשלום פיצויים במקרים מעין אלה. על כן, חשוב ביותר לחפש עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום וליצור עימו קשר זמן קצר ביותר לאחר שהייתם מעורבים בתאונת דרכים.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

בישראל, אדם אשר נפגע פגיעה פיזית בגין תאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי על הנזקים בין אם הוא אשם בתאונה ובין אם איננו אשם בתאונה וזאת בהתאם לקביעת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הפלת"ד. החוק המדובר למעשה מניח בצד את שאלת האחראיות בתאונה ומאפשר לכל אדם שנפגע עקב תאונת דרכים לקבל פיצוי כספי אשר ישולם על ידי חברת הביטוח של הרכב שבו נסע הנפגע או שממנו נפגע הולך הרגל הנפגע. אם מדובר על תאונת פגע או ברח או בתאונה שבה היה מעורב רכב שלא מבוטח בביטוח חובה, הרי שהנפגע יוכל לתבוע את קרנית, שהיא קרן מיוחדת שהוקמה במטרה להעניק מענה במקרים מעין אלה. הקרן למעשה מעניקה פיצויים לנפגע בתאונת דרכים שאין לו את מי לתבוע.

מה יכלול התשלום אותו יקבל הנפגע?

ישנם כמה סוגים של נזקים בתאונות דרכים שבגינם יכולים נפגעי תאונות דרכים לקבל פיצוי כספי: ראשית כל ניתן למצוא הפסדי השתכרות של הנפגע מהיום של הפגיעה ועד היום שבו הוא מגיש את התביעה. מעבר לכך ניתן לתבוע בגין אובדן השתכרות עתידי וזאת עם נגרמה לנפגע נכות משמעותית שהובילה לירידה בכושר העבודה שלו. התביעה שהנפגע יגיש תכלול גם פיצוי  בגין הוצאות רפואיות שהוא נדרש להוציא כתוצאה מהפגיעה שלו וכן על הוצאות רפואיות שהוא יידרש להוציא בעתיד בגין המצב. מעבר לכך, הנפגע יבקש פיצוי בגין כאב, עוגמת נפש וסבל שהוא ספג. כל הנזקים שתוארו לעיל הם נזקים לאט ממוניים. קביעת הסכום של הפיצוי תקבע בהתאם לנסיבות התאונה, היקף וחומרת הנכות אשר נגרמה לנפגע, הגיל שלו ועוד.

מעבר לפיצויים בגין נזקי גוף שלהם יהיה זכאי אדם שנפגע בתאונת דרכים, בין אם הוא אשם בתאונה ובין אם איננו אשם בתאונה, הרי שמי שנגרם לו נזק לרכוש בגין התאונה לא יוכל לקבל פיצוי כספי אלא אם יוכיח כי הנהג האחר הוא האשם בנזק המדובר. בהתאם לכך, פיצוי בגין נזקי רכוש ישולם על ידי חברת הביטוח בה מבוטח הרכב שגרם את הנזק לרכוש. הנזקים שבגינם נהג יפוצה הן: העלות של תיקון הרכב, ירידת הערך של הרכב בגין התאונה, שכר טרחה בגין חוות דעת של שמאי הרכב והחזר התשלום בגין השתתפות עצמית ועוד. כאשר אין הסכמה בין הצדדים לגבי האשם בתאונה וכך אי אפשר לתבוע בגין נזקי רכוש, הרי שתוגש תביעה לבית המשפט ובהתאם לראיות שיביאו שני הצדדים הוא זה שיוכיח מי אחראי לנזקי הרכוש ואותו יהיה ניתן לתבוע.

גם במקרה של תביעת חברת ביטוח של הרכב שלכם בגין פגיעות גוף וגם במקרה של תביעות ביטוח של רכב שאחראי לתאונה בגין פגיעות רכוש, חשוב מאוד לבחור בשירותיו של עו"ד ביטוח מקצועי ומנוסה אשר מבין היטב בתביעות ביטוח הנוגעות לתאונות דרכים וזאת בכדי שהוא יעניק לכם את הסיוע המקסימלי שמגיע לכם.

כיצד בוחרים עורך דין תאונות דרכים?

אם אתם זקוקים לשירותיו של עורך דין תאונות דרכים, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור את עורך הדין הטוב ביותר עבורכם:

ראשית כל, בדקו את תחום ההתמחות של עורך הדין. חשוב מאוד שתוודאו כי עורך הדין שאתם בוחרים אכן מומחה בתחום תאונות דרכים ודיני נזיקין. ישנם עורכי דין אשר מתעסקים במגוון רחב של תחומים אך בכדי שעורך הדין הנבחר אכן יסייע לכם יש לוודא כי הוא עוסק בתביעות מהסוג שלכן מול חברות ביטוח וכן מול הביטוח הלאומי.

מעבר לכך, חשוב מאוד לבדוק מהו הניסיון והוותק שיש לעורך הדין בתחום. חשוב לזכור כי לניסיון וותק יש חשיבות מהותית מאוד כאשר הדבר נוגע למשפטים ולעריכת דין. עורך דין מנוסה יכיר היטב את המערכת המשפטית וכן את שיטת העבודה הטובה ביותר וזאת בכדי להבטיח שהתביעה שלכם תסתיים בצורה המהירה ביותר.

מעבר לכך, חשוב מאוד לקבל המלצות אודות עורך הדין. בין אם מדובר על המלצות מחברים, מכרים ובני משפחה אשר בחרו בעורך דין תאונות דרכים מקצועי ויכולים להעיד על כך שהשיג עבורם את מקסימום הפיצויים המגיעים להם וכן העניק להם את השירות הטוב ביותר ובין אם מדובר על המלצות שניתן למצוא ברשת האינטרנט. חשוב מאוד כאמור שלא לבחור עורך דין טרם בודקים האם מדובר על עורך דין מומלץ שכן, המלצות של לקוחות יכולות להעיד בצורה הטובה ביותר על השירות של עורך הדין, על המומחיות שלו ועוד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x