תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כיצד יראו החיים החדשים שלכם בפנסיה?

בשנים האחרונות, בעקבות התארכות תוחלת החיים, חל שינוי משמעותי ביחסה של החברה אל אוכלוסיית הגיל השלישי. בני גיל הזהב בעידן הנוכחי לוקחים את גורלם בידיהם: הם מהווים אינטגרלי מהקהילה שבה הם חיים, משמיעים את קולם ומשתלבים בכול תחומי החיים. שינוי הגישה הוביל בתורו למהפכה של ממש: אוכלוסיית הגיל השלישי הפכה בעת האחרונה לקהל יעד פופולרי בקרב יזמים, חברות מסחריות ורשתות השיווק. בימינו, נהנים בני גיל הזהב משפע מוצרים ופיתוחים טכנולוגיים שמטרתם לענות על צרכיהם המשתנים של מבוגרים בכול הגילים ולהביא לשיפור משמעותי באיכות חייהם.

כלכלת הגיל השלישי

 כלכלת הגיל השלישי מקיפה, כאמור, תחומים רבים ומגוונים, ביניהם:

מוצרים מעוצבים

בעבר, התמקדו יצרני העזרים לבני הגיל השלישי בפונקציונליות של המוצרים וייחסו חשיבות פחותה לעיצוב ולסגנון. כיום, נהנית אוכלוסיית הגיל השלישי מהיצע מגוון של עזרים ומוצרים מעוצבים, למשל: סוגים שונים של מקלות הליכה ומאחזי יד לאמבטיה, כורסאות מעוצבות ועזרים מסוגננים לרכב.

מוצרי מזון

בגיל השלישי ישנה חשיבות רבה לתזונה נכונה ולשמירה על אורח חיים בריא. תאגידי המזון והפארמה, שמזהים את הפוטנציאל הכלכלי הגלום באוכלוסיית הגיל השלישי, שמים כיום דגש מיוחד על פיתוח מוצרים בעלי הרכב תזונתי המותאם לצורכיהם. בין המוצרים תוכלו למצוא תוספי תזונה, מוצרים לסוכרתיים, מוצרים אנטי דלקתיים ועוד.

מיגון הבית

בגיל השלישי גובר הסיכוי לתאונות ולנפילות כתוצאה מחוסר ריכוז או מאיבוד שיווי משקל. בימינו רווח השימוש במערכות ניטור ומעקב: לחצנים לבישים, לחצני תנועה המותקנים אל הקיר, וכן חיישנים מיוחדים המזהים את נוכחותו של אדם בחדר. הללו מסוגלים לזהות שינויים במצב הגובה של האדם ושינויים בניידות שלו במרחב.

קונסולות משחקים לאוכלוסיית הגיל השלישי

יצרני המשחקים עוסקים בפיתוח קונסולות משחקים מיוחדות, שמטרתן לסייע בשימור הכושר הגופני של מבוגרים בכול הגילים בדרך של חוויה ומשחק. הקונסולה, המקרינה משחקים בהתאמה אישית על משטחים שונים ברחבי הבית, מתאימה לבעלי מוגבלות פיזית ולעצמאיים כאחד.

פיתוחים חדשניים בתחום האייג'טק מביאים, כאמור, לשיפור משמעותי באיכות חייהם של בני הגיל השלישי, ומספקים מענה לרבים מהצרכים של אוכלוסייה זו. יחד עם זאת, הטכנולוגיה לבדה אינה מסוגלת לספק את מלוא הביטחון וההגנה הנדרשים. גיל הזהב מתאפיין בירידה ברמת התפקוד היומיומי שמשבשת את שגרת החיים. מבוגרים רבים מגלים כי ביתם אינו בטוח כשם שהיה בעבר: טכנולוגיות ניטור מתקדמות מסוגלות להתריע על מפגעים פוטנציאליים, אך אינן מהוות תחליף למענה מיידי של גורם אנושי. הטכנולוגיה אף אינה מסוגלת לענות על מכלול הצרכים הרגשיים והחברתיים של האדם המבוגר. בגיל השלישי מתרחשים שינויים ותמורות באורח החיים ובשגרת היומיום. עם ההגעה לגיל הפרישה, נותרים רבים מבני גיל הזהב בלא תעסוקה, מצב שעלול להוביל לתחושות של דכאון ושל תסכול. בנוסף, החוג החברתי מצטמצם באופן משמעותי, היבט שמעצים את תחושת הבדידות.  עם זאת, בעידן הנוכחי בו בני ה-60 פלוס נחשבים ל"מבוגרים צעירים", גיל הפנסיה יכול להיות פרק חדש ונפלא בחיים. כאן נכנסות לתמונה רשתות הדיור המוגן המובילות בישראל. דיור מוגן יוקרתי הוא הפתרון האולטימטיבי בעבור הגיל השלישי החדש, שמבקש ליהנות מכול העולמות: בית מוגן שמספק הגנה וביטחון לצד מיצוי מלא של השנים היפות כאשר בריאותו של האדם איתנה. לא בכדי, גוברת והולכת בשנים האחרונות התעניינותם של משקעים פרטיים ושל ענקיות הנדל"ן בענף הדיור המוגן. ארגונים גדולים החלו לרכוש יחידות דיור ולעיתים אף את הרשתות עצמן, תוך זיהוי הפוטנציאל הכלכלי של הענף.

בית מוגן מודל 2023

בית מוגן מסוגל לספק מענה למכלול הצרכים הפיזיים, הקוגניטיביים והרגשיים של בני הגיל השלישי:

דירות מאובזרות ונאות

דיור מוגן יוקרתי מספק לדייריו דירות מרווחות ונאות, שבהן יוכלו לארח את בני המשפחה בשבתות ובחגים.

שירותי אחזקה

 הדיור המוגן מספק לדייריו שירותי אחזקה מקיפים, כגון: כביסה, ניקיון וביצוע תיקונים.

חיי חברה ותרבות

דיור מוגן יוקרתי מציע לדייריו מגוון פעילויות חברה ותרבות: כנסים, הרצאות ומופעים של טובי האמנים בישראל, וכן סדנאות וחוגי העשרה.  המעבר לדיור מוגן מאפשר לדיירים להרחיב את החוג החברתי שלהם וליצור קשרים משמעותיים עם שכניהם. הדיירים נהנים מתחושת ה"ביחד" שמעניקות להם הפעילויות המשותפות, ובשעות הפנאי נהנים בצוותא מישיבה במסעדה או בבית הקפה.

פעילויות ספורט

דיור מוגן מוביל מודע היטב לחשיבותה של פעילות גופנית בגיל הזהב. מידי שבוע מתקיימות פעילויות ספורט מגוונות שהותאמו במיוחד לגיל השלישי. בחלק מהמתחמים ישנם גם בריכה, חדר כושר וספא מפנק.

שירותי רפואה ושירותים סוציאליים

בגיל הזהב מתרחשים, כאמור, שינויים פיזיולוגיים וקוגניטיביים המצריכים היערכות מחדש של האדם המבוגר ובני משפחתו. בית מוגן מעניק לדיירים ולבני משפחתם "שקט נפשי" ומספק שירותי רפואה מסביב לשעון. צוות רפואי מנוסה ומיומן נכון לסייע לדיירים באופן מיידי במקרים של נפילה או תאונה ואף מספק השגחה רפואית בעת הצורך. דיור מוגן מוביל מודע לחשיבותה של תגובה מהירה בשעת חירום ודואג להתקין לחצני מצוקה במספר מוקדים ברחבי הדירה. דיירים הנוטלים תרופות באופן קבוע, יכולים לקבל אותן באופן קבוע במתחם הדיור, מה שחוסך מהם הגעה לבית המרקחת. כמו כן, בגיל השלישי חווים מבוגרים רבים תחושות של בדידות, מצוקה ותסכול. דיור מוגן יוקרתי  את טובי אנשי המקצוע בתחום הרווחה שמספקים תמיכה וליווי נפשי בעתות משבר.

חממה טכנולוגית

רשתות הדיור מוגן המובילות משמשות כמושא המחקר של חברות אייג'-טק, ומאפשר לדיירים להיות מעורבים בפיתוח מוצרים וטכנולוגיות חדשות, שיובילו בעתיד לשיפור משמעותי באיכות חייהם. חוקרים מובילים בתחום האייג'-טק, עובדים בצוותא עם הדיירים, ומקבלים משוב מהם משוב לגבי הצרכים השונים של אוכלוסיית הגיל השלישי.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x