תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כללי הברזל לפנקייק מוצלח

לא מעט אנשים אוהבים פנקייק. מדובר למעשה על סוג של קינוח או מאכל מתוק, שלכאורה מתאים בעיקר לילדים או חובבי מתוק, אך חשוב מאוד שתדעו כי כיום ניתן למצוא מגוון גרסאות לפנקייק לרבות פנקייק חלבון שמכיל בו לא מעט חלבון, פנקייק דל קלוריות ופנקייקים בריאים שיכולים להשתלב בכל תפריט. לכן, אם אתם מוצאים את עצמכם חושבים על להכין גרנולה ביתית כמו תמיד בכדי שיהיה לכם משהו טעים, בריא ומתוק לאכול, חשוב שתדעו כי אתם בהחלט יכולים לשלב פנקייק בתזונה שלכם ואף להנות ממנו.  בד בבד, חשוב שתדעו כיצד מכינים פנקייק נכון על מנת שהוא יצא טעים, אוורירי ומושלם.

כללי ברזל להכנת פנקייק

אם אתם מחפשים מתכון לפנקייק שיהיה איכותי וטוב,  כדאי שתתחילו קודם כל עם הכרות של כללי הברזל להכנת פנקייק מוצלח. לא פעם הפנקייק שלכם לא יהיה טוב או טעים רק בשל העובדה שפשוט אינכם יודעים כיצד בדיוק להכין אותו. אז הכלל הראשון הוא שלא מערבבים את הבלילה יותר מדי, בדיוק כמו בעוגות בחושות. ערבוב יתר מפתח את רשת הגלוטן מה שיכול לגרום לפנקייקס להיות קשים וקשיחים.

חשוב מאוד שתתעלמו מהגושים שבבלילה. יש לערבב כמה שפחות ולקבל תערובת עם גושים מאשר לערבב ולערבב עד שמקבלים תערובת חלקה וללא גושים שתספק לנו פנקייק במרקם של סוליה.

בכדי שאבקת האפייה תוכל להספיק לפעול ולגרום לפנקייקים שלכם להיות תפוחים ואווריריים כפי צריך כדאי מאוד לתת לבלילה לנוח כחצי שעה על השיש או אפילו שעתיים במקרר לפני הטיגון. זה אומר שניתן להכין את הבלילה ערב לפני ולטגן את הפנקייקים בבוקר. זה הסוד לפנקייקים תפוחים.

מעבר לכך, לא יוצקים בלילה על מחבת לא מספיק חמה. יש לטפטף כמה טיפות בלילה על המחשבת המשומנת ואתם שומעים טסס מידי, אפשר להתחיל לטגן.

המחבת לפנקייק

בכדי להכין פנקייק כפי שצריך חשוב מאוד להשתמש במחבת טפלון או בעלת ציפוי אחר שלא נדבק וזאת בכדי לטגן את הפנקייק בלי שיידבקו וכן לא להעמיס בשומן מיותר. אם יש לכם מחבת רגילה כמו לכולם מוסיפים מעט חמאה, שמן או ספריי שמן למחבת לפני כל סיבוב טיגונים וזאת בכדי שתוכלו להפריד בין הפנקייק לבין המחבת בצורה קלה. כמו כן כדאי מאוד לנגב את המחבת עם נייר סופג בין כל סיבוב. הפנקייק הכי טובים יוצאים עם ספריי שמן.

הטיגון ומתי להפוך

חשוב לדעת כי להבה נמוכה מדי יכולה לשרוף את החלק החיצוני של הפנקייק בזמן שהפנים שלו עדיין יישאר נוזלי ואילו להבה נמוכה מדי תגרום לכך שהפנקייק ישתו את כל השומן שבמחבת. אש בינונית גבוהה תהיה הדבר הטוב ביותר לטיגון. אם אתם תוהים מתי להפוך את הפנקייק הרי שכאשר נוצרות בועיות אוויר על החלק העליון שלו זה הזמן להפוך אותו. ניתן גם להרים את החלק התחתון בצורה עדינה באמצעות המרית ולהציץ בפנקייק, אם החלק התחתון השחים ניתן להפוך. כך או כך לא הופכים פנקייק יותר מפעם אחת.

טיפים יעילים נוספים להכנת פנקייק

את החמאה שצריך בשביל הבלילה ניתן להמס במחבת שבה מטגנים את הפנקייק כך שחוסכים בכלי בלי לשטוף. ניתן גם להגדיל ולהכין את הפנקייק עם חמאה חומה. אם תרצו לעבוד בצורה מהירה יותר ניתן לעבוד ב2 מחבתות במקביל. בכדי לקבל פנקייק עגולים יוצקים את הבלילה למחבת באמצעות קצה כף העומדת בניצב למחבת ולא מגובה. אין למעוך את הפנקייק עם המרית. אם אתם צריכים להכין כמות גדולה של פנקייק כדאי שתחממו תנור על אש נמוכה מאוד ולשמור את הנגלות הראשונות בתנור החמים עד להגשה. כמובן שניתן לשדרג את הפנקייק באמצעות טעמים שונים לרבות קינמון, שוקולד צ’יפס ועוד. את החלב ניתן להחליף במים, ריוויון, מיץ תפוזים ועוד. את הקמח ניתן להחליף בקמח מלא או אפילו בקמח כוסמין.

מצרכים לפנקייק איכותי

עבור 14 פנקייק איכותיים יש צורך ב:

לכ-14 פנקייקס בקוטר של כ-8-9 ס”מ:

כוס וחצי קמח רגיל

כפית ושלושת רבעי אבקת אפייה

3 כפות סוכר

חצי כפית מלח

ביצה, טרופה

3 כפות (45 גרם) חמאה מומסת

כוס-כוס ורבע חלב

הכינו את הפנקייק בהתאם לכל שלבי ההכנה והכללים המפורטים לעיל ותהנו מפנקייק איכותי וטעים

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x