תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל היוגה שאתם יכולים לעשות

חובבי היוגה התפקדו! אם עד היום לא ידעתם כמה סגנונות של יוגה קיימים, אנו כאן כדי לקחת אתכם למסע שיחבר בין הנפש לגוף שלכם ויעניק לכם שלוות רוח, חיים בריאים ושלום עולמי (אם ניתן). היוגה אשר מקורה בהודו קיימת אלפי שנים. היא מצוינת כפעילות גופנית מתונה למי שרוצה לחוות אותה לאט לאט ומצוינת עבור מי שרוצה להפוך למכונת שרירים משומנת, גמישה ומאוד חזקה. בגלל הסגנונות הרבים שהיא מציעה למתאמניה, כל אחד יכול למצוא בה את הסגנון שמתאים לו כמו כפפה ליד. הצטרפו אלינו למסע חובק מיסטיות, רוחניות ונשמה הכול מקופל באימון אחד.   

בואו נדבר על האטה יוגה

האטה יוגה היא משמעת גופנית. נהוג לחשוב שהיא עוד אחד מהסגנונות הרבים הקיימים, אך למעשה האטה יוגה היא שם כולל לכל הסגנונות שמתמקדים באימון המשלב את הפן הפיזי לצד הפן הנשימתי. למשל, ביקראם יוגה היא זו המבטאת את משמעותה של ההאטה יוגה טוב יותר מכולן – יצירה של גוף אחד המאוחד עם התודעה והנפש, המאפשרת למתאמן לעבור לתוך מדיטציה תוך כדי שהוא בתנועה.

אספנו עבורכם סוגים שונים של yoga כדי שבפעם הבאה שאתם מתלבטים לאיזה שיעור לגשת, תדעו בדיוק מה מחכה לכם:

  • ביקראם יוגה –

המיקוד של השיטה הזו היא עבודה בחום גבוה. לא סתם גבוה אלא 40 מעלות! הרעיון שעומד בבסיס השיטה עומדים מודעות הגוף, מיקוד בריכוז ושליטה בנשימה, כל אלו נעשים תוך מאמץ ובחום לא רגיל. המתאמן שעוסק בה צריך לחזור אחר כל תנוחה פעמיים, זאת כדי למתוח ולחזק את כל קבוצות הרצועות, מפרקים ושרירים לשם תרגול התנוחה הבאה. יתרונה הגדול של תרגול היוגה הזו היא שסוג התנוחות שבה יוצרות גירוי בגוף גירוי שמפעיל את האיברים הפנימיים, הבלוטות והעצבים. כל אלו נעשים בשילוב של נשימה נכונה המאפשרת את כל התהליך.

  • אשטנגה ויניאסה יוגה –

המיקוד של שיטה זו היא בסדרות הקבועות של התנוחות. כאן המתאמנים מתרגלים בתנוחות שונות ששייכות לסדרות שלמות. ברגע שהם מכירים את הסדרות הם יכולים לתרגל את היוגה גם ללא כל הנחייה.

  • ויניאסה יוגה –

המיקוד של שיטה זו הוא ברצף. יוגה זו שמה את כל הדגש על התרגול החוזר והנשנה של התנוחה כדי שתוכל לתת את המענה הטוב ביותר הן לצרכיו והן ליכולתו של למתאמן. כמו כן היא משלבת נשימה נכונה המלווה את התנוחות השונות של הגוף.

  • איינגאר יוגה –

המיקוד של שיטה זו היא בדיוק של התנוחות. זאת משום שזהו סגנון של יוגה המיועד גם לאנשים הסובלים ממגוון בעיות רפואיות. באיינגר יוגה עושים שימוש נרחב באקססרויז שונים המסייעים להקפיד על ישורת הגוף ולאפשר גם לחולים לעסוק בה.

  • אנוסארה יוגה –

המיקוד בשיטה הזו היא הפילוסופיה הטנטרית. שלמעשה מכוונת את המתאמן לראות את חצי הכוס המלאה, את הטוב בכל דבר, את הצורך של האינדיוודואל בקהילה ותחושת שייכות שאינה פוגעת בחופש הפרטי.

  • טנטרה יוגה –

המיקוד של שיטה זו היא טיהור הצ’אקרות בגוף. כמו כן היא עוסקת גם בטיהור של ערוצי האנרגיה בגוף, ומלמדת איך למצוא את האיזון העדי שמתקיים בין רוח לבין חומר.

  • שיווננדה יוגה –

המיקוד של שיטה זו היא טיהור הנפש. היא מוגדרת כנתינה, הגשמה, אהבה  והתבוננות פנימה. יש לה חמישה עקרונות שונים שאותם המתאמן חייב לעשות באופן מדוייק והם תרגול, הרפיה, חשיבה, נשימה ואכילה. לצד עקרונות אלו ישנו אימון המורכב מ-12 תנוחות שונו המלוות גם הן בנשימות, שירה ומזמורים, מדיטציה ורוחניות.

קרדיט לתמונות PIXABAY

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x