תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל הפרטים על פסטיבל הקריאולי באיי סיישל

אם אתם מחפשים דילים לסיישל לתקופה הקרובה – נסו לכוון לשבוע האחרון של אוקטובר, אז מתקיים אחד הפסטיבלים הכי צבעוניים ומיוחדים בסיישל: פסטיבל הקריאולי.

בפסטיבל הקריאולי תוכלו (לנסות) ללמוד לדבר קריאולית, להנות מאוכל קריאולי אקזוטי, לשוטט בין דוכנים המוכרים אמנות קריאולית, לרקוד ריקודים מסורתיים ובעיקר להנות מתרבות כל כך מיוחדת, שאנחנו קצת פחות מכירים, ולזכות להצצה נדירה במסורת הנהדרת הזו.

אז מהי בכלל התרבות הקריאולי, מה אפשר לעשות בפסטיבל הקריאולי, ומה חשוב לדעת לפני שאתם סוגרים דילים לסיישל? אנחנו כאן עם כל הפרטים החשובים!

מה זו בכלל התרבות הקריאולית?

התושבים באזור האוקיינוס ההודי הם תושבים ממגוון מוצאים, בין היתר אפריקה, הודו וסין. אבות-אבותיהם היו עבדים, שהובאו על ידי האירופאיים הקוליניאליים כדי לעבוד בשדות קני הסוכר, הוניל והתה. במהלך התקופה הקולוניאליסטית נוצרו, באופן טבעי, מערכות יחסים בין המוצאים השונים, כשאפריקאים התערבבו עם הצרפתים, ההודים והסינים, ויצרו קהילה תרבותית חדשה הידועה בשם קריאולים.

מה עושים בפסטיבל הקריאולי?

בכל שנה בשבוע האחרון של אוקטובר האזרחים של סיישל נותנים כבוד למורשת הקריאולית שלהם ועורכים את הפסטיבל הצבעוני הזה, שנערך בכמה לוקיינים באי המרכזי מאהה, וכן גם באיים נוספים.

הפסטיבל הקריאולי הוא פסטיבל גדול ומושקע שכל מטרתו לשמר את התרבות המיוחדת, בדגש על האוכל, האומנות, המוזיקה, הריקודים והאופנה הקריאולית. הפסטיבל מציע תכניה שלמה של ירידים, מצעדים, הופעות והצגות. במהלך הפסטיבל, שנפרס על פני שבוע, תוכלו לקחת שיעורים בשפה הקריאולית (השפה הרשמית של סיישל), ולבקר בעיירה הקריאולית ויקטוריה, שם תשוטטו בין דוכנים המוכרים אוכל קריאולי ואמנות קריאולית.

האוכל הקריאולי

בביקור שלכם בפסטיבל תוכלו להכיר מקרוב את האוכל הקריאולי המסורתי. בדיוק כמו התרבות עצמה, גם הקולינריה מאופיינת בהשפעות שונות מרחבי העולם, שחוברו יחד למנות מיוחדות ואקזוטיות. הקולינריה הסיישלית מורכבת בעיקר משילובים של מאכלים הודים ואסייתים עם השפעות אירופאיות, וכוללת בין היתר מנות שהבסיס שלהן הוא דגים טריים בקארי ובחלב קוקוס, וכן תבשילי עוף עם אורז וירקות מתובלים במגוון תבלינים קריאולים כמו וניל, קינמון וצ’ילי. מעוניינים בקינוח? בתפריט הקינוחים תמצאו בננות מטוגנות בחלב קוקוס, שוקולד קוקוס, אננסים מקורמלים ופירות טריים!

המסיבה הלילית Bal Asosye

כחלק מהחגיגות נערכת מסיבה לילית, נשף יוקרתי המשלב את המסורת הקריאולית שנמשך מ6 בערב ועד 7 בבוקר, ובדרך כלל סוגר את הפסטיבל. כדי שתוכלו להישאר ערים כל הלילה, בחצות תקבלו מרק חריף של תפוחי אדמה שינסה להשאיר אתכם ערים. במסיבה, שהכרטיסים אליה די יקרים, תוכלו ללמוד את הריקודים הקריאוליים המסורתיים, כמו ריקוד ה-Moutya, הריקוד הלאומי של סיישל, שנרקד בדרך כלל מסיבה למדורה, וריקוד ה-Sega, ריקוד מסורתי שהמציאו עבדים אפריקאים במטרה לנסות ולשכוח את הקשיים היומיומיים, ומאופיין בעיקר בריקוד עם הברכיים כאשר כפות הרגליים לא עוזבות את הקרקע.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x