תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים

כפי שכולכם ודאי כבר יודעים, החיוך שלנו לא פעם ממלא תפקיד בתור כרטיס הביקור שלנו, ויש לו חלק נכבד מאוד מהרושם הראשוני אותו אנו מותירים בקרב האנשים השונים שכן, בעת בה השיניים שלנו מוכתמות, עקומות, בולטות או שבורות – מן הטבעי שנבחר להימנע מלחייך באופן טבעי ומשוחרר. זאת בעוד כי חיוך אסתטי עם שיניים מבריקות לא רק מתלווה אל תרומה משמעותית בקרב המראה החיצוני שלנו, אלא גם משפיע ישירות על הדימוי העצמי שלנו בתור בני אדם.

על כן, טיפול יישור שיניים למבוגרים הוא טיפול המציע פתרון יעיל, בטווח ואסתטי לכל אותם אנשים אשר סובלים משיניים עקומות, ומעניק חזרה את האפשרות לחייך ללא הפסקה. בנוסף, חשוב לציין כי הטיפול צבר פופולריות שהלכה וגברה בחלוף השנים האחרונות, לא רק הודות לעלות הטיפול שהולכת ופוחתת, אלא גם בעקבות הטכנולוגיות שמאפשרות תהליך פחות בולט לעין. משכך, במטרה לוודא כי אתם אכן מבינים מהו טיפול יישור שיניים, ריכזנו עבורכם את כל הדגשים החשובים למאמר הבא.

כיצד מתבצע תהליך יישור השיניים?

במהלך טיפול יישור שיניים , מופעל כוח על הלסתות או לחילופין על השיניים, כוח שתפקידו העיקרי הינו להוביל לתזוזה של השיניים עד למצב בו הן מוצבות במקום הנכון. בעזרת גשר, או בשפה המקצועית יותר “סמכים”, ניתן להניע את השיניים העקומות ישירות אל המקום הרצוי. זאת בעוד כי בחלק מהמקרים יעלה הצורך בהרחבת עצם הלסת, במטרה ליצור התאמה בין שתי הלסתות. כמו כן, מדובר על תהליך שנמשך במרבית המקרים בין מספר חודשים לבין שנתיים. בנוסף, חשוב לציין כי במהלך הטיפול, האורתודנט יבצע מעקב על השינויים וכן גם אחר התגובות השונות של השיניים, והתאם יבנה את המשך תכנית הטיפול הייעודית.

מתי אפשר להתחיל?

ככלל, ההמלצה המרכזית תהיה לבצע יישור שיניים לאחר בקיעתן של מרבית השיניים הקבועות, ורק בזמן בו ניתן יהיה לסמוך על הילד כי יבצע ניקוי יסודי של חלל הפה שכן, השימוש במכשור הייעודי עשוי להקשות בצורה משמעותית על השמירה הנדרשת. יחד עם האמור, עליכם לזכור כי התוצאה הסופית מושפעת משלושה גורמים מרכזיים: קצב כיווני גידול הלסתות והפנים, תגובתו הביולוגית של המטופל וכן גם שיתוף הפעולה שלו. זאת בעוד כי שיתוף פעולה מצידו של המטופל בא לידי ביטוי בשמירה על אסתטיקת חלל הפה, הרכבת הפלטה במהלך תקופת הטיפול ולאחריו בהתאם להוראות הרופא המטפל ולא פחות חשוב – הקפדה על מועדי הביקור בקליניקה. עליכם לזכור כי חוסר שיתוף פעולה עשוי להאריך בצורה משמעותית את תקופת הטיפול וכמובן, לפגוע בתוצאה הסופית של תהליך יישור השיניים ולכן, במידה והחלטתם ללכת על זה, כדאי שתוודאו כי אתם עושים את זה על הצד הנכון והמדויק ביותר, כזה שיאפשר לכם להנות הן מהתהליך והן מהתוצאה הסופית.

קרדיט לתמונות FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x