תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל מה שצריך לדעת על צילום מוצר

צילום מוצרים מהווה דבר חשוב ביותר אשר מטרתו היא לאפשר ליצרנים, למשווקים וכן לגורמים עסקיים אחרים לחשוף לציבור בצורה הטובה ביותר סדרה של מוצרים או מוצר אחד. אין ספק כי מראה עיניים מאוד קובע בכל הנוגע לרכישת מוצרים מסוגים שונים. הפרסום הטוב ביותר שניתן לעשות הוא באמצעות תמונה. ועל כן, בין אם מדובר על צילום מוצרים לצורך פרסום ובין אם מדובר על צילום מוצרים הרלוונטי עבור חנות מקוונת שמאפשרת לרכוש אותם און ליין, הרי שיש להקפיד לצלם בצורה אטרקטיבית, ייחודית ואיכותית וזאת בכדי שהמראה המשתקף ללקוחות הפוטנציאלים ישכנע אותם כי כדאי להם לרכוש את המוצר. צילום מעין זה חייב להתבצע על ידי צלם מקצועי ומנוסה בתחום הספציפי.

צילום מוצרים- למה זה כל כך חשוב?

מי מאיתנו לא יודע שלא פעם מה שמסייע לנו לקבל החלטה לגבי אטרקטיביות של מוצר מסוג כזה או אחר הוא מראה עיניים? מוצר שלא מושך לנו את העין, שלא נראה מספיק אטרקטיבי או מושך, הוא אחד שכזה שפחות נרצה לרכוש. על כן, צילום מוצר ולא משנה מאיזה סוג, חייב להתבצע בצורה מקצועית על ידי צלם שיודע כיצד לגשת למלאכה המדוברת ולהוציא את המוצר בצילום בצורה שהכי מושכת את העין. עליו לבחור את הזווית המתאימה לצילום, לתעד אותו מזוויות שונות, לצלם בתאורה המתאימה והכל בכדי שבסופו של דבר יהיו תמונות מספיק איכותיות שיהיה אפשר להשתמש בהן. ניתן לומר כי ככל שצילום המוצרים יהיה מקצועי יותר, מדויק יותר ואיכותי יותר, כך המוצר יימכר יותר.

באיזה מקרים כדאי לצלם מוצרים?

צילום מוצרים רלוונטי במקרים רבים, כך לדוגמא: אם אתם מעוניינים לשווק את המוצרים שלכם בקטלוג כלשהו או באתר האינטרנט שלכם, עליכם לבחור בצלם מקצועי שיצלם אותם בצורה יפה. אם מדובר על תכשיטים חשוב לבחור צילום תכשיטים מקצועי שכן, במקרה של תכשיט ככל שהוא יפה יותר בתמונה כך הוא מושך את העין יותר, אך כמובן שגם כאשר מדובר על מוצרים פשוטים יותר עבור קטלוג או פרסום באתר אינטרנט, יש צורך להקפיד על הוויזואליות המרשימה של המוצר באמצעות צילום מקצועי. מעבר לכך, ידוע כי כיום ניתן לרכוש כמעט כל מוצר און ליין בחנויות מקוונת ברשת האינטרנט. כמובן שבכדי למכור את המוצרים יש צורך להציג אותם וככל שמציגים אותם בצורה יותר אטרקטיבית באתר, כך יהיו להם יותר קונים. על כן, גם במקרה המדובר יש לבחור בצלם מקצועי שיצלם כל מוצר שאתם מעוניינים למכור און ליין בכדי להעלות אותו לאתר בסמוך לפירוט אודותיו ולמחיר.

כיצד מצלמים מוצרים בצורה מוצלחת?

צילום מוצרים חייב להתבצע בצורה המדויקת, האיכותית והטובה ביותר. חשוב להבין שבכדי שהוא אכן יצא טוב, יש להקפיד על כמה כללים חשובים:

ראשית כל, יש לצלם אותו על רקע לבן. מדובר על דרך טובה מאוד להדגיש אותו ולהסיר מהתמונה אלמנטים שאינם נחוצים. לא פעם המוצר יוצב מלכתחילה עם רקע בהיר מאחוריו אך לעיתים הרקע יהיה אחר ולאחר שהתמונה מצולמת יערכו את הרקע באמצעות גרפיקה מתאימה. המוצר בכל אופן חייב להיות מרכזי ומודגש ועל כן, אין לצלם אותו על רקע שפחות מבליט אותו או בסמוך למוצרים אחרים שגונבים ממנו את הפוקוס.

הצגה של המוצר מכמה זוויות

לא פעם הלקוח מעוניין לצפות במוצר בצורה כמה שיותר אותנטית ועל כן, לא כדאי לצלם אותו רק מזווית אחת אלא יש צורך לצלם כמה זוויות של המוצר ולאפשר ללקוח לראות אותו מכל זווית אפשרית על מנת שהוא יוכל לקבל את ההחלטה לגבי רכישה או אי רכישה של המוצר. מוצר שמצלמים אותו כמה זוויות מעניק חוויה אותנטית יותר ללקוח הפוטנציאלי ומאפשר לו לקבל החלטה בצורה קלה יותר.

תאורה וציוד

חשוב להבין כי אחד הדברים שיכולים להשפיע בצורה ניכרת על התוצר הסופי בסופו של הליך הצילום הוא התאורה הנבחרת. צלם מקצועי ידע איזו תאורה היא המחמיאה ביותר לצילום המוצר ויבחר בה. אין ספק שתאורה יכולה להשפיע רבות על האופן שבו התמונה תצא בסופו של דבר ועל כן, אין לוותר על תאורה מתאימה בין אם היא טבעית ובין אם היא מלאכותית. כמובן שמעבר לבחירת תאורה מתאימה, יש צורך שהצלם יגיע עם ציוד צילום מקצועי. צילום מוצר לא יכול להתבצע על ידי מכשיר הסמרטפון שלכם או כל ידי מצלמה של חובבנים. המטרה היא למעשה לבחור בצלם מקצועי שיגיע אליכם עם הציוד המשוכלל והמקצועי ביותר על מנת להפיק את התמונות הטובות ביותר. בכדי להשיג את היציבות המקסימלית במהלך הצילום כדאי מאוד להשתמש בחצובה, כך שניתן לתפוס את הזווית המדויקת ואת הגובה הנכון. מעבר לכך המצלמה לא תרעד את תזוז ברגע הלא הנכון. את החצובה ניתן לכוון מבעוד מועד לגובה שרוצים וכן לזווית הרצויה. הצלם צריך להגיע עם כמה עדשות למצלמה שלו וזאת בכדי להפיק כמה סוגי תמונות ולבחור בסופו של דבר את הטובה ביותר. כמובן שהמצלמה של הצלם איננה מצלמה רגילה אלא מצלמה מקצועית.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x