תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

כל מה שרציתם לדעת על שקשוקה טובה

מי מאיתנו לא אוהב שקשוקה? ניתן למצוא את השקשוקה כמנה המוצעת בכל בית קפה או מסעדה, היא מגיעה בווריאציות שונות והיא מספקת לא מעט הנאה לסועד הבוחר בה. כמובן שכל אדם יכול גם להכין שקשוקה איכותית בביתו. השקשוקה היא למעשה תערובת המורכבת מרוטב עגבניות חריף וביצים, אך עם השנים עברה השקשוקה גלגולים רבים. אם אתם תוהים כיצד מכינים שקשוקה טעימה ואיכותית, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא את הדברים הבאים.

מה כדאי לדעת על שקשוקה?

השקשוקה עשתה עלייה לישראל מהארצות הצפון אפריקאיות והפכה למאכל פופולארי ונפוץ ביותר בארוחות הבוקר, בבראנצ’ים וגם בארוחות הערב. לצד השקשוקה תמיד נהוג להגיש לחם טרי וזאת בכדי לטבול בה. רצוי להגיש אותה במחבת שבה מכינים אותה וזאת בכדי לשמור על הצורה שלה ועל החום שלה. השקשוקה המסורתית מורכבת מטיגון של עגבניות, בצל ושום ומוסיפים לה ביצים אשר שומרות על הצורה שלהן בתוך הרוטב. ישנן עדות שנוהגות לערבב את הביצים בזמן הבישול ברוטב ולהפוך אותן לחלק מהרוטב. חשוב מאוד לדעת שעם השנים השקשוקה עברה לא מעט גלגולים רבים וכיום ניתן למצוא שקשוקה בוורסיות שונות ומגוונות מלבד השקשוקה הקלאסית. בין סוגי השקשוקה ניתן למצוא את השקשוקה הקלאסית המורכבת מרוטב עגבניות, שום ובצל אותם מטגנים ביחד עד לסמיכות ועליהן מבשלים ביצים בצורת ביצת עין.

בין אוהבי השקשוקה יש כאלה שמעדיפים שקשוקה רק על בסיס שום, יש כאלה שמעדיפים אותה על בסיס בצל ועל כן היא מתקתקה יותר ויש כאלה שמשלבים את שניהם. השקשוקה הגלילית מורכבת ממרכיבים ירוקים לרבות תרד, עשבי תיבול ועוד, אשר עליהם מבשלים את הביצים. לשקשוקה הגלילית לא מוסיפים עגבניות ומשתדלים לשמור על אלמנט הירקות הירוקים כך שכמעט כל ירק ירוק יכול להתאים לה. ניתן למצוא שקשוקה בלקנית שאליה מוסיפים גבינת פטה בנוסף לביצים וכן שקשוקה ספרדית שאליה מוסיפים קוביות תפוחי אדמה ופלפלים בשלל צבעים.

טיפים לשקשוקה מוצלחת

הנה כמה טיפים לשקשוקה מוצלחת:

ראשית כל, ניתן להכין שקשוקה מכל סוגי העגבניות ומומלץ מאוד להשתמש בעגבניות טריות, מוצקות וקלופות.

שנית, את הביצים יש לשבור בזהירות לתוך הצלחת ורק אחר כך להוסיף אל השקשוקה וזאת בכדי לשמור על השלמות של החלבון

באמצעות קצה הכף או המזל כדאי לעבור בזהירות בצורה סיבוביות סביב החלבון כך החלבון מתערבב והופך לחלק מהרוטב ואילו החלמון נשאר שלם ונוזלי

אם אתם אוהבים רוטב סמיך יותר ניתן להוסיף כף של רכז עגבניות אל תערובת העגבניות שבמחבת.

אפשר לצרף לשקשוקה רטבים שאתם אוהבים או להכין בצד סלט עם רוטב וינגרט ביתי וטעים שהכנתם מבעוד מועד.

שקשוקה חריפה- למה אתם חייבים להכין אותה?

אין דבר טעים יותר משקשוקה חריפה. אם אתם חובבי אוכל חריף, בוודאי לא תוכלו להספיק לאכול מהשקשוקה המדוברת. מדובר על המנה האולטימטיבית לארוחה מהירה, משביעה וטעימה שבה כל החושים שלכם יסתערו בצורה ישירה על המחבת. את השקשוקה החריפה כדאי מאוד ללוות עם לחם פריך, טחינה מתובלת וסלט רענן. מדובר על שקשוקה שמתאימה כארוחת בוקר, צוהריים או ארוחת ערב מפנקת וטעימה.

אם אתם תוהים למה כדאי לכם להכין דווקא שקשוקה חריפה, הרי שהשילוב של הצבעים והטעמים המנצחים של עגבניות אדומות, פלפל ירוק ושום לבן, מדהים וטעים. אין מנה קלה כל כך להכנה שתשאיר אתכם לאחר מכן עם בטן מלאה ומחבת ריקה. מעבר לכך, חריפות עדינה בפה מסעירה את בלוטות הטעם ומקפיצה כל מנה. היא מושלמת לכל ארוחה ולכל זמן- עבור ארוחת שבת בבוקר או סתם יום של חול והיא בעיקר מאוד טעימה.

כיצד תכינו שקשוקה חריפה טעימה?

המצרכים עבור הכנת שקשוקה חריפה הם:

4 שיני שום (פרוסות)

פלפל חריף ( חתוך לטבעות)

1 כפית פפריקה מעושנת

כפית פריקה חריפה

5- עגבניות (מקולפות חתוכות לקוביות קטנות)

מלח

1 כפית מרק עוף

פלפל שחור גרוס

מעט סוכר

כיצד מכינים?

מטגנים את שיני השום ואת הפלפל החריף אשר חותכים מראש לטבעות. מוסיפים כפית פפריקה מעושנת וכפית פפריקה חריפה ולאחר מכן 5-6 עגבניות מקולפות חתוכות לקוביות קטנות.

מבשלים 15 דקות ומתבלים במלח, כפית מרק עוף, פלפל שחור גרוס ומעט סוכר. אם יש מטבוחה מוכנה ניתן להוסיף 2 כפות

שוברים 4 ביצים ומבשלים עם מכסה כרבע שעה עד עשרים דקות על אש נמוכה. כאשר התערובת מוכנה מפזרים מעל הביצים מעט מלח ופלפל שחור גרוס.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x