תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

להכין בהצלחה מתכונים למאכלים תימניים

אין כמו אוכל טעים, ביתי וכזה שמכינים לבד בבית. עוד יותר טוב יהיה להכין לבד במטבח הביתי מאכלים שנחשבים לפחות מוכרים וכאלה שבדרך כלל פחות חשופים לטעמים שלהם.

בישראל אפשר לטעום ולאכול מאכלי עדות שונים ומגוונים וכך להיחשף לתרבויות שלמות שכלל לא מכירים. לפעמים נדמה שמדובר במתכונים מורכבים ומסובכים ואין זה פשוט למצוא את חומרי הגלם או המרכיבים הדרושים ולכן במקרים רבים מוותרים מראש. מסיבה זו חשוב למצוא אתר שמרכז מתכונים מסודרים ומפורטים וכך להתגבר על החשש מהלא נודע. מתכונים למאכלים תימניים, למשל, חשוב למצוא באתר שיש בו קטגוריות רבות ומגוונות של מתכונים מסוגים שונים וכך להיות בטוחים שפונים אל מי שבעזרת מתכון מסודר ומפורט ייקח את המבשל צעד צעד אל עבר האוכל הטעים וזה שפחות מכירים.

מה כל כך מיוחד במתכונים תימניים

אין ספק שיש לא מעט אנשים שמתכונים שמגיעים מהמטבח התימני מחזירים אותם אחורה בזמן אל בית אימא וסבתא. הבצקים המיוחדים, דרכי הבישול וההכנה המסורתיות וכמובן הריח שהתפזר בכל רחבי הבית מהמאכלים שהולכים ומתהווים במטבח. יחד עם זאת – יש כאלה שאין בשורשים המשפחתיים שלהם אף אדם מתימן או האזור אך הם מכירים את המאכלים למרות שמעולם לא הכינו אותם. בזכות היותה של מדינת ישראל קיבוץ גלויות של ממש, אין ספק שאפשר להכיר כאן מתכונים מסוגים שונים וכאלה שאפילו לא ידענו שקיימים. המטבח התימני מבוסס על בצקים מעניינים ועל דרכי לישה וערבוב ייחודיות ולכן לא מדובר אך ורק במתכון למאכל טעים אלא במורשת שלמה של הכנה כפי שהיא השתמרה לאורך כמה דורות. לפעמים גם מקריאה של מתכון אפשר לקבל את הרגש שחש מי שחיבר את המתכון ולבטח מכיר אותו היטב מתקופת הילדות שלו – לחוח, מלאווח, ג’חנון, קובנה ועוד – כל אלה היו מככבים על שולחן הארוחה המשפחתית בכל יום ובכל שעה.

קריאה נכונה של מתכון והכנה מושלמת!

במתכונים של מאכלי עדות בכלל ומתכונים תימניים בפרט חשוב מאד לשים לב לכל המרכיבים, חומרי הגלם והכמויות המדויקות, מומלץ מאד לקרוא את המתכון מההתחלה ועד הסוף לפחות פעם אחת או פעמיים לפני שניגשים להכנה (מדובר בהמלצה שנכונה, בעצם, לכל מתכון ולכל מאכל שמכינים בפעם הראשונה) ולוודא שמבינים היטב את שלבי העבודה ואת סדר הפעולות. כך אפשר להבטיח את הצלחת המתכון. ברוב המתכונים כיום אפשר למצוא טיפים שיעזרו לסדר את עמדת העבודה או שיקלו על ההכנה ומומלץ לקרוא בעיון גם אותם. במידה ויש בסביבה החברתית אדם ממוצא תימני אפשר להתייעץ איתו בנוגע למתכון שמוצאים ולוודא שבוחרים במתכון הנכון, המדויק והטוב ביותר. אין עוררין על כך שבמבחן הטעם וההשקעה אפשר יהיה לזכות וליהנות מהטעמים החדשים.

נכתב בשיתוף עם https://chefood.co.il/

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x