תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

לימודי טיפול רגשי: תנאי קבלה של קורס, תעודה או תואר

תחום הטיפול הרגשי צבר תאוצה רבה בשנים האחרונות ויש מגוון של סוגי טיפולים המיועדים לטווח רחב של קשיים בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. היום קיימת מודעות רבה יותר לסיוע רגשי ולטיפול בשלל בעיות המטרידות אנשים רבים בחייהם, מעכבות אותם מלהתקדם וגורמות להם סבל, ולהבנה שניתן לשפר את איכות החיים באמצעות טיפול. אין ספק שהיום לימודי טיפול רגשי הפכו לתחום מבוקש לאור המודעות לטיפולים והסרת ההסתרה שהייתה קיימת בעבר בכל הנוגע לתחום הטיפול הנפשי והרגשי. 

מוסדות לימוד להכשרת מטפלים רגשיים בישראל

החיים המודרניים מלאי אתגרים ולפעמים גם קשיים וחוסר איזון. היכולת לטפל, לסייע ולשפר את איכות חייהם של המטופלים במגוון קשיים ובגילים שונים מעניקה תחושת סיפוק ומשמעות לצד אחריות רבה.

הכשרת מטפלים רגשיים מעניקה ללומדים ידע עשיר על ההתנהגות האנושית, על דרכי החשיבה של בני האדם, על הסיבות להתנהגויות שונות, על השפעת העבר על ההתנהגות והחשיבה בהווה ועוד. תעודת מטפל רגשי מאפשרת למטפלים להבין את דרכי החשיבה של המטופלים, לזהות מה מעכב אותם ומפריע להם, מה משפיע עליהם ומה מניע אותם. קורס טיפול רגשי המתבצע במוסד מוכר מאפשר למטפלת רגשית ליצור שינוי משמעותי בחיי המטופלים ולשפר את תפקודם החברתי, האישי והמשפחתי.

מגוון תחומים של לימודי טיפול רגשי לילדים או למבוגרים

תחום לימודי הטיפול הרגשי נחלק לשני סוגים עיקריים – לימודים לאנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש או מתחומי הטיפול האחרים, ולימודים לקהל הרחב שאינם מצריכים ידע קודם. ישנם מוסדות לימוד שמעניקים תארים בטיפול רגשי לצד מוסדות לימוד שבהם ניתן ללמוד קורסים בני כמה חודשים, קורסים ארוכים יותר ולימודי תעודה.

טיפול רגשי הוא תחום בתוך עולם הטיפולים המגוון וכולל סוגים שונים של גישות. מסלולי הכשרת המטפלים מתמקדים בדרך כלל בשכבות גיל מסוימות ואף בתחום טיפול ספציפי. ישנם לימודי טיפול רגשי לילדים, לימודי טיפול רגשי למבוגרים, התמקדות בטיפול בתנועה, במוזיקה, בעזרת בעלי חיים, טיפול בהבעה ויצירה ועוד. ניתן ללמוד תואר בטיפול רגשי או לימודי תעודה בתחום ספציפי כגון טיפול CBT, טיפול רגשי באומנות, טיפול רגשי נוירופידבק, טיפול רגשי פסיכולוגי או ללמוד הכשרה כללית בפסיכותרפיה.

איפה מטפלים רגשיים לומדים טיפול רגשי?

לימודים בתחום הטיפול הרגשי ניתן למצוא במגוון מוסדות לימוד. ישנן מכללות ואוניברסיטאות שחלקן מעניקות תואר שני, ואחרות, לרוב מכללות בתחום הרפואה המשלימה, שבהן ניתן ללמוד קורסים ללא רקע מקצועי קודם.

בין המוסדות שבהם ניתן ללמוד טיפול רגשי אפשר למנות את אוניברסיטת בר־אילן, אוניברסיטת חיפה, אוניברסיטת תל אביב, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת אורנים, מכון אדלר, מכללת רידמן ומכללת תילתן. 

קורס טיפול רגשי לילדים: הדרך שלך להיות מטפל רגשי

לימודי טיפול רגשי לילדים מיועדים לתת למטפלים כלים לעזור לילדים להתגבר על קשיים התפתחותיים, רגשיים, חברתיים, אישיים ומשפחתיים. המטרה היא לעזור לילדים לשפר את יכולותיהם, לפתור בעיות המפריעות לתפקוד היום־יומי שלהם, להבין את עולמם הפנימי ולהתגבר על חסמים כדי למצות את יכולותיהם.

ילדים חווים רגשות באופן מועצם וסופגים הרבה מאוד מסביבתם. אירועים, חוויות וקשיים שהם עוברים בילדותם עלולים להשפיע עליהם בהמשך חייהם, ולכן יש חשיבות לטפל ולעזור להם להתגבר עליהם בהקדם.

במסגרת לימודים אלה ניתנים כלים לזיהוי חסמים, הפרעות וליקויים התפתחותיים הבאים לידי ביטוי בתחום השפה, בתחום ההתנהלות החברתית ובמיומנויות אישיות ובין אישיות, כולל בטיפול בספקטרום האוטיסטי של ילדים ונוער. לימודים אלה בפסיכותרפיה מתאימים לאנשי מקצוע מתחומי הטיפול כמו פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים בעיסוק, קרימינולוגים, יועצים חינוכיים, מטפלים באומנות, ביצירה, בעזרת בעלי חיים ועוד. בסיום הלימודים וההכשרה המעשית ניתנת הסמכה של מטפלת רגשית או מטפל רגשי.

לימודי תעודה בטיפול רגשי למבוגרים: כך תהפכי למטפלת רגשית

לימודי טיפול רגשי למבוגרים מעניקים יכולת לסייע במגוון רחב של בעיות וקשיים הקשורים לתחום הקריירה, לתחום החברתי, לנושאים אישיים, לקשיים בתחום המשפחתי, לבעיות בתחום ההתמכרויות לחומרים ולפעילויות שונות, לחרדות, לדיכאון, למשברים על רקע של מחלות, גיל, בעיות בזוגיות, גירושים, אובדן ועוד.

במסגרת הלימודים המטפלים מקבלים כלים לטיפולים מעמיקים כדי שיוכלו לסייע למבוגרים להתגבר על הקשיים ולשפר את איכות חייהם. המטפלים הרגשיים יכולים לעזור למטופלים להתמודד עם קשיים שמקורם בעבר ומשפיעים על חייהם בהווה, לזהות חסמים ואמונות מגבילות ולהתגבר עליהם.

תנאי קבלה של לימודי טיפול רגשי: לא חייבים תואר ראשון או תואר שני

השאלה המתבקשת – האם כל אחד יכול ללמוד טיפול רגשי, תלויה במספר פרמטרים. ראשית יש להבהיר כי יש מוסדות לימוד הדורשים תארים קודמים, הכשרה ואף ניסיון קודם בתחום הטיפול והבריאות כמו פסיכולוגים קליניים, עובדים סוציאליים, פסיכיאטרים, יועצים חינוכיים , גננות ומורות. כדי להיות מטפל רגשי  – לימודים הם שלב מתקדם לאחר השלמת שאר דרישות הסף.

לצד מוסדות שבהם נדרש רקע בתחום הבריאות והטיפול, ישנן מכללות שבהן ניתן גם ללמוד קורסים שונים והכשרה בתחום ללא תנאי סף, תואר אקדמי או רקע בתחום. קורסים אלה בתחום הרפואה המשלימה יכולים להיות קצרים בני כמה מפגשים ועד תוכניות ארוכות יותר שיכולות להימשך שנתיים או שלוש שנים.    

לפני פנייה ללימודים בתחום הטיפול הרגשי חשוב לבדוק את ההכשרה הניתנת, את התחום הספציפי שבו עוסקים, את ההתאמה לגיל המטופלים, את תנאי הקבלה ואת התעודה הניתנת בסיום הלימודים.

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x