תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

למה אסור להסתכל על ריתוך?

תמיד אמרו לכם לא להסתכל ישירות על האור אשר נוצר בעת פעולת הריתוך. הנה הסיבה המדויקת למה, ומה הנזקים אשר נגרמים אל העין. בפעולה של הריתוך מחברים בעצם בין שני גופי מתכת בעזרת התכה של המתכות. הצורות חימום הכי נפוצות הן, הקשת החשמלית, זרם חשמלי גבוה מאוד אשר מועבר בין כל הגופים המרותכים, חימום באמצעות גז, בלייזר, על ידי חימום של תנור לטמפרטורה מסוימת כדי שיגרום לשינוי מצב הצבירה, הפעלה של לחץ, משיכה, וחיכוך מתאים. כתוצאה מהחום הגבוהה הזאת בזמן ההיתוך נוצרים מספר הבזקי אור ונפלטות גם יחד עם זה רמות גבוהות של קרינה על סגולה. החשיפה שלנו אל הקרינה העל סגולה יכולה בהחלט להזיק לעיניים. החשיפה שלכם ל-UVA ול-UVB יכולה להזיק לזוג העיניים שלכם בגלל שקרני ה-UVA יכולות לחדור עד החלק האחורי שיש בעין וככה בעצם לגרום לנזק גדול לרשתית.

פוטוקרטיטיס

פוטוקרטיטיס הוא בעצם כאב עיניים אשר מופיע בהמשך לחשיפה מרובה לאור אולטרה סגול. החשיפה יכולה בעצם להיות ממקור מאוד טבעי כמו השתקפות של השמש מהשלג או מהשטחים ובילוי מלא וכיפי בחוף הים ללא שום משקפי שמש, או ממקור מלאכותי שונה כמו מיטת שיזוף, עבודות של ריתוכים, נורות הלוגן שונות ונורות נגד חרקים. התלונות בעיקר מופיעות לאחר כמה שעות של החשיפה הלא מוגנת אל האור של אולטרה סגול. בדרך כלל, המצב בעצם חולף מעצמו וללא שום נזק קבוע והטיפול אשר דרוש הוא לרוב רק טיפול תמיכתי בלבד. שימוש בכל אמצעי המיגון המתאימים בזמן החשיפה בעצם מונע ישירות את כל אי הנעימויות וכל הכאבים אשר כרוכים במצב הזה.

הוראות בטיחות

בכל עבודה של ריתוך חשוב מאוד להקפיד על ההוראות של הבטיחות בשביל להימנע מכל הסיכונים השונים שיש לרתך ולכל הסביבה. ריתוך אשר לא נעשה על ידי בעל מקצוע מוסמך ומנוסה יכול כמובן לגרום למספר תאונות עבודה, לפציעות מאוד קשות, לשריפות שונות ולנזקים רבים ברכוש. ריתוך יכול לגרום לנזקים בעור כמו כוויות, לנזקים גם לפנים וגם לעיניים, ולנזקים של אש, התפוצצויות וכמובן שריפה. מכון התקנים הישראלי בעצם הקים את הוועדה של המומחים בשביל לקבוע תקני בטיחות חדשים לכל עבודות הריתוך.

ציוד מגן אישי

לפני ההתחלה של עבודת הריתוך חובה בהחלט ללבוש ביגוד שהוא מתאים ולחבוש מסכה של ריתוך שהיא איכותית ותקינה. בחברתנו, אייבי ריתוכים, אנחנו מבצעים עבודות ריתוך אלומיניום בפתח תקווה איכותיים ומקצועיים. במהלך עבודות הריתוך שלנו ושל כולם בעצם, יכולים לעוף כמה גיצים ושאריות של מתכת אשר כמובן עלולים לסכן את הרתך. לכן חשוב מאוד לחבוש את המסיכה, משקפי הריתוך האיכותיים, לנעול נעליים של עבודה וללבוש סינר של רתכים ובגדים ארוכים אשר מתאימים בעיקר לעבודה הזאת. כמו כן חשוב מאוד לבדוק את כל הבגדים בשביל לוודא שהם יבשים ובאמת אין עליהם שום שאריות של שמן, דלק או צבע.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x