תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

לקפוץ אל המים: כל הסיבות שכדאי להתחיל לשחות בגיל המבוגר

אם יש פעילות גופנית שמתאימה בכל עונה, בכל מקום ולכל גיל זו שחייה. גם אם אין לכם בריכה בחצר, ברוב המקומות תוכלו למצוא בריכה ציבורית במרחק של כמה דקות נסיעה. ולמרות שניתן להפיק ערך משחייה קבועה גם בגילים צעירים, בגיל המבוגר הספורט הזה מציע יתרונות משמעותיים להתמודדות עם אתגרי הגוף המזדקן, תוך שמירה על בטיחות מקסימלית במהלך התרגול. איך שחייה קבועה עומדת לשדרג לכם את איכות החיים, וכל הסיבות שכדאי להירשם לקאנטרי הקרוב כבר עכשיו.

פחות עומס על המפרקים

שחייה היא פעילות גופנית שביחס לפעילויות אחרות כמו אימוני כוח או ריצה, יוצרת באופן משמעותי פחות עומס על המפרקים והעצמות. הספורט הרטוב הזה הוא פתרון מצוין לכל מי שרוצה לשמור על המפרקים שלו בריאים, גמישים וחזקים, ובמיוחד עבור מי שסובל מבעיות מפרקים או אוסטיאופורוזיס.

שיפור בריאות הלב וכלי הדם

שחייה היא פעילות אירובית שיכולה לעזור לשפר את בריאות הלב וכלי הדם. שחייה נחשבת לפעילות המשפרת את הכושר הקרדיווסקולרי המועילה למערכת הלב והדם. במהלך השחייה, הגוף משתמש בשרירי הגוף הגדולים ביותר, ומשפר את זרימת הדם לכל הגוף- מקצה הראש עד אצבעות הרגליים. ככל שהכושר הקרדיווסקולרי משתפר, כך משתפרת גם עמידות הגוף בפני מחלות דם ומחלות לב, כמו שבץ. כמו כן, שחייה מורידה את הסיכון לסוכרת, כיוון שהפעילות הפיזית במים מפחיתה את רמות הסוכר בדם, והיא יכולה לשפר את מצבן של בעיות בריאות נוספות.

חיזוק השרירים והגמשתם

מערכת השרירים היא אחת המערכות החשובות בגופנו, המאפשרות לנו לנוע ממקום למקום ולתפקד במגוון תחומי חיים. בגיל המבוגר מערכת זו הולכת ונחלשת עם הזמן, אך אחת הדרכים לעכב את ההידרדרות, היא תרגול פיזי מתון ומתאים. שחייה היא דרך מצוינת לבנות כוח שריר, במיוחד בזרועות, בכתפיים וברגליים. היא יכולה לחזק גם את שרירי הליבה ואת שרירי רצפת האגן אשר מהווים תמיכה חשובה במיוחד בגיל המבוגר. כמו כן, שחייה מאפשרת פיתוח גמישות של השרירים- התנועה על גבי המים מאפשרת הרחבה הדרגתית ועדינה של טווח השריר, דבר שיכול לסייע בהפחתת פציעות ונפילות. לכן, בין אם אתם סובלים מבעיות שרירים ובין אם לאו, תקופת הזקנה היא תקופה מצוינת לחיזוק השרירים המרכזיים בגוף, שבתורם יסייעו לשמור על עצמאות בכל תחומי החיים.

הפגת מתחים

תקופת הזקנה יכולה להביא איתה, מלבד התמודדויות פיזיות ובריאותיות, גם אתגרים נפשיים לא פשוטים. דאגות, חרדות ודיכאון הם מנת חלקם של זקנים רבים, ושחייה היא אחת הדרכים הבריאות ביותר להקל על ההרגשה מבלי תופעות לוואי או התערבות חיצונית. הפרשת חומרים משפרי מצב רוח מתרחשת באופן טבעי בזמן התנועה במים, בעוד שהתנועות הרפטטיביות יכולות לספק רוגע ושקט מדיטטיבי, שהשפעתם נמשכת גם לאחר היציאה מהבריכה. לכן, שחייה כפעילות גופנית קבועה יכולה להפחית מתחים בצורה משמעותית ולשפר את איכות החיים גם בהיבט הרגשי, והיא יכולה לסייע למבוגרים שמתמודדים עם בעיות בריאות הקשורות ללחץ.

לא יודעים לשחות? זו לא סיבה לוותר על הבריכה

לא כל האנשים למדו לשחות כילדים, ואפשר להבין איך בגיל מבוגר עולים חששות לקראת למידה של משהו חדש, בפרט באזור לא מוכר כמו מים. עם זאת, כדאי לזכור שניתן לבצע פעילויות ספורט רבות במים, בין היתר הליכה, תרגול עם חפצי עזר כמו מצופי ספוג או כדור, כיפוף ברכיים וקפיצות. ישנן מגוון דרכים לחיזוק הגוף דרך תנועה במים, ואפשר תמיד להצטרף לקבוצה מגובשת עם הדרכה והשגחה, כדי שתוכלו להפיק מקסימום ערך מהתרגול הרטוב הזה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x