תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה ההבדל בין ברז פרח לברז רגיל

למרות שהם מגיעים במגוון סגנונות וצורות למטבח ולחדר האמבטיה שלכם, ניתן לחלק את סוגי הברזים לשניים עיקריים: ברז פרח עם ידית אחת, או ברז עם שתי ידיות.

כדי לעזור לכם להחליט, הכנו מדריך קצר על ברז פרח איכותי למטבח וההבדלים בינו לבין ברז רגיל.

אופן השימוש

ברז פרח הוא יחידה אחת מגובשת של כל החלקים, כולל ידית בודדת ששולטת הן על לחץ המים והן על הטמפרטורה. השימוש בידית נעשה על ידי הזזה שלה מעלה – מטה או ימינה – שמאלה. המבנה של הברז מזכיר בצורתו פרח, ומכאן גם הגיע שמו.

אם אתם רוצים להוסיף לברז פיית ריסוס, ראש נשלף או חיישנים אשר מאפשרים להפעיל אותו ללא מגע, אתם יכולים. בכל מקרה, אתם צריכים רק צינור אחד, שיתחבר לידית ולראש הברז, ויוביל מים חמים וקרים על פי דרישה.

ברז פרח מתאים בעיקר לכיורים קטנים, מכיוון שהוא תופס הרבה פחות מקום על השיש, ומאפשר פעולה יותר חופשית בכיור.

התקנה

דרוש רק חור אחד בשיש שלכם, מה שהופך את ההתקנה לקלה ביותר. אתם בהחלט יכולים להתקין את הברז בעצמכם, כל עוד יש לכם כמה כלי עבודה בסיסיים, פנס, כרית (כדי לא להניח את הראש על הרצפה) וקערה גדולה למקרה של דליפה.

לפני שאתם מתחילים, תסגרו את קו המים הראשי בביתכם – כדי למנוע הצפה מקרית – ואז נתקו את שסתום המים שמתחת לכיור עצמו.

מומלץ לפעול על פי הוראות היצרן, ואם אתם חוששים מההתקנה, כמובן שאתם יכולים גם להזמין אינסטלטור.

יתרונות בולטים

קל יותר לתמרן ברז פרח עם ידית אחת, מכיוון שניתן להפעיל ולכבות את המים אפילו אם יש לכם רק יד אחת זמינה. כמו כן, מכיוון שאין צורך לאזן את טמפרטורת המים על ידי התאמת שתי ידיות נפרדות, מציאת הטמפרטורה המתאימה דורשת פחות מאמץ.

מכיוון שלברז עם ידית אחת יש רק כניסה אחת למשטח השיש, זה גם מקל על הניקוי שלו.

חסרונות לעומת ברז שתי ידיות

אם הברז שלכם דולף אי פעם, כדי לתקן אותו תצטרכו לסגור גם את המים החמים וגם את הקרים. זה גורם לאי נוחות, מכיוון שאתם נשארים ללא גישה למים במהלך התיקון.

יש חיסרון מסוים גם בכוונון הטמפרטורה: ברז רגיל עם שתי ידיות מאפשר הרבה יותר דיוק, בעוד עם ידית אחת אתם נאלצים קצת לנחש ולהעריך. זה עשוי להיות לא נוח, למשל כאשר מתכון דורש טמפרטורה מאוד ספציפית של המים.

עיצוב וסגנון

ברז עם ידית אחת מעניק למטבח מראה מודרני ומלוטש יותר, שנוטה להתאים לעיצובים הנפוצים כיום. מעבר לזה, ברז פרח כמעט ולא תופס מקום על השיש שלכם, ולכן שומר על עיצוב נקי של החדר כולו.

לסיכום

בבחירת ברז למטבח, בסופו של דבר אתם צריכים להחליט על פי טעם אישי ובהתאם לצרכים שלכם.

1 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x