תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה חשוב לדעת לקראת חציית הביטקוין הקרובה?

חציית ביטקוין היא אירוע משמעותי בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, בעל השלכות עבור סוחרים, משקיעים, כורים ובורסות חילופין. התהליך מקצץ בחצי את התגמולים עבור כריית בלוקים חדשים, מה שמשפיע ישירות על היצע הביטקוין ובאופן פוטנציאלי גם על מחירו.

כל מי שיודע מה זה קריפטו מצפה לחצייה הקרובה, הצפויה להתרחש ביוני 2024, וגם אתם צריכים להתכונן. אנחנו כאן לעזור עם כל המידע על אירועי החצייה הקודמים, והגורמים שכדאי לפקוח עליהם עין.

מה זה חציית ביטקוין?

חציית ביטקוין היא תהליך שקודד בפרוטוקול הביטקוין על ידי היוצר הבדוי שלו, סאטושי נקמוטו. הוא מתרחש בערך כל ארבע שנים, או ליתר דיוק, אחרי כל 210,000 בלוקים שנכרים. במהלך החצייה, התגמול שמקבלים הכורים על הוספת בלוקים חדשים לבלוקצ’יין מצטמצם בחצי, ולמעשה הקצב שבו נוצרים ביטקוינים חדשים יורד.

הקשר היסטורי

ביטקוין עבר שלושה אירועי חצייה עד היום: ב-2012, 2016 ו-2020. היסטורית, לכל חצייה הייתה השפעה עמוקה על המחיר של המטבע ועל השוק בכלל:

חציית 2012: החצייה הראשונה התרחשה ב-28 בנובמבר 2012, והפחיתה את תגמול הבלוק מ-50 ל-25 ביטקוין. בתוך שנה, מחיר הביטקוין זינק מ-12 דולר למעל 1,000 דולר.

חציית 2016: החצייה השנייה התרחשה ב-9 ביולי 2016, בה התגמול הופחת עוד יותר ל-12.5 ביטקוין. המחיר של הביטקוין ראה עלייה ניכרת בחודשים שלאחר מכן, והגיע לשיא חדש, כמעט 20,000 דולר, בדצמבר 2017.

חציית 2020: החצייה האחרונה התרחשה ב-11 במאי 2020, וקיצצה את הפרס ל-6.25 ביטקוין. למרות התנודתיות הראשונית, מחיר הביטקוין זינק לשיא על הזמן, כאשר שבר את מחסום ה-60,000 דולר בתחילת 2021.

גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון

היצע וביקוש – החצייה מפחיתה את הקצב שבו נוצרים ביטקוינים חדשים, ולמעשה מפחיתה את ההיצע הכולל. אם הביקוש נשאר קבוע או עולה, המחסור הזה יכול להעלות את המחיר.

התנהגות הכורים – כורים עשויים לצאת מהשוק לאחר החצייה, במיוחד אלה עם עלויות תפעול גבוהות יותר. לעומת זאת, אחרים יכולים להחזיק בביטקוין שלהם בציפייה למחירים גבוהים יותר, שישפיעו על הנזילות.

סנטימנט בשוק – ההייפ לקראת החצייה מביא לעתים קרובות תשומת לב מוגברת לביטקוין, שיכולה לגרום לפעילות בכיוונים שונים, בהתאם לגורמים כמו תנאים מאקרו-כלכליים, חדשות רגולטוריות וכו’.

Hash Rate – אבטחת הרשת הכוללת עלולה להיות מושפעת, אם מספר משמעותי של כורים יעזוב עקב רווחיות מופחתת, מה שיוביל לירידה בקצב ה-hash של הרשת. עם זאת, זה בדרך כלל שינוי קצר מועד שכן מתבצעות התאמות.

סיכום

חציית הביטקוין הקרובה היא אירוע שיש בו פוטנציאל להשפיע באופן משמעותי על ההיצע, המחיר והאקוסיסטם של כרייה של מטבעות קריפטו ובפרט ביטקוין. בין אם אתם משקיעים, סוחרים או כורים, עליכם להתכונן כדי להפיק את המרב מאירוע מרכזי זה.

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x