תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה משפיע על מחיר זהב היום?

יכול להיות שכבר חשבתם למכור את פריטי הזהב שלכם אבל לא רציתם לעשות צעדים דרסטיים מבלי לחקור על זה לעומק לפני. אתם צודקים, לעיתוי ולמקום ביצוע העסקה יש משמעות גדולה וחשוב שתדעו שיש כמה פרטים עיקריים שיש לקחת בחשבון. אחד מהם הוא מחיר הזהב היום.

למה כדאי לדעת מה מחיר הזהב היום?

היכרות עם שוק הזהב יכולה לשחק לטובתכם כשמדובר על ההחלטה בדבר מועד ביצוע העסקה. מחיר הזהב כיום ישפיע על המחיר שתקבלו תמורת הזהב שתמכרו, ולכן אם תדעו לפענח את התנהלות השוק תוכלו בקלות לאתר מועדים מצוינים למכירה.

היכרות עם מחיר הזהב היום יגרום לכם להגיע מוכנים יותר לעסקת המכירה. תוכלו לדרוש מחיר ראוי ולא ליפול קורבן לאנשים שירצו לעבוד עליכם או לנצל את חוסר הידע שלכם בשוק כדי שלם מחיר זול על זהב יקר. באותה מידה תוכלו להימנע מביצוע עסקה עם נוכלים ורמאים על ידי זיהוי הצעות המחיר שלהן כלגיטימיות או כאלו שעומדות על סכומים שאינם תואמים את מחיר הזהב היום.

מה קובע את מחיר הזהב באופן כללי?

ככלל, יש מספר גורמים המשפיעים על מחיר הזהב:

  1. מידת הטוהר שלו

ככל שזהב יהיה יותר טהור, כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר. כמעט בכל פריט מזהב נעשה שילוב של מתכות נוספות לכדי סגסוגת, על מנת להקל על עיצובו ולהקנות לו חוזק ועמידות בפני פגמים לאורך זמן. סוגי המתכות שירכיבו את הסגסוגת ואחוז הזהב מתוך הכלל, ישפע על מחיר הזהב.

  • העיצוב והייחודיות

אם אתם מתכננים למכור תכשיט ייחודי שעוצב בעבודת יד ושובצו בו גם אבני חן, סביר להניח שהוא יהיה יקר יותר מפמוטי זהב גנריים שנין למצוא באופן שכיח יותר. פריט מעוצב ושמור יזכה אתכם בתמורה גבוהה יותר מאשר פריט שבור, מוזנח או חלקי.

  • הכמות והגודל של הפריט

בדרך כלל, ככל שהפריט יהיה יותר כבד וגדול, כך אחוז הזהב ממנו יהיה גבוה יותר ולכן הוא יהיה יקר יותר. עם זאת, כאשר מדובר על כמות גדולה של פריטים, ישנם אנשים שנוטים להפוך את העסקה משתלמת יותר לצד השני כדי שיקנה את כלל הפריטים ולכן מורידים מעט במחיר.

מה משליך על מחיר הזהב היום?

לצד כל הגורמים שפירטנו מעלה, יש משתנה אחד שאינו תלוי בפריט עצמו אלא במחיר הזהב באופן כללי והוא שער הדולר. ערך הזהב נמדד בדולרים ועל כן שער הדולר משפיע גם על מחיר זהב היום . אם שער הדולר צונח, יצנח גם מחיר הזהב והתמורה שתקבלו עליו תהיה קטנה יותר ממה שתוכלו לקבל בימים בהם שער הדולר גבוה. זו הסיבה שתמיד כדאי לבדוק לפני ביצוע עסקת מכירה מה מחיר הזהב היום, ולהישאר במעקב אחר הערכים האלו.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x