תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מה צריך לדעת על השקעות אימפקט?

השקעות אשר מבוצעות בחברות, ארגונים וקרנות מתוך כוונה לייצר ערך סביבתי או חברתי באופן שמשולב אינטגרלית יחד עם ההחזר הפיננסי שהוא התוצאה של אותה השקעה והמודל העסקי של הארגון שבו מבוצעת השקעה. השקעות אימפקט יכולות להתבצע הן בשווקים צומחים והן בשווקים מפותחים ועשויה לייצר תשואה החל מתחת למחיר השוק ועד למחיר השוק וזאת בהתאם לנסיבות ולתנאים אשר במסגרתם מבוצעת ההשקעה ופועלת החברה או המיזם. בשוק השקעות האימפקט המתפתח מוזרם הון לטובת מיזמים אשר המודל העסקי שלו במהותו מציע פתרון לאתגרים בינלאומיים שונים ומהותיים שעימם מתמודד השוק העולמי כיום. ניהול אימפקט בעסקים או ביוזמות שונות יכול להיות דבר מאוד יעיל.

 מהם מאפייני הליבה של השקעות אימפקט?

לקבוע כי מיזם רלוונטי להשקעות אימפקט או כי השקעה מסוימת צריכה להיות מתועלת לכיוון אימפקט נהוג לבדוק אם מתקיימים 4 תנאים שונים:

האם הכוונה של המשקיע כי המיזם שבו הוא משקיע, ישתמש בהון המושקע, לייצר ערך או לייצר השפעה חיובית חברתית או סביבתית מהווה את התנאי הראשוני הבסיסי וההכרחי לשוק השקעות האימפקט

דבר שני הוא האם ההשקעה הרווחית ויש בה ציפיות לתשואה גבוהה. השקעות אימפקט הן השקעות אשר מצופות לייצר תשואה או להגדיל את ההון הבסיסי או לכל הפחות את החזר הקרן

פרמטר שלישי הוא טווח הרווחיות ומדרג הנכס- השקעות אימפקט למעשה מבקשות לאתר תשואות פיננסיות אשר נעות בטווח שמתחת למחיר השוק, מה שלפעמים מתבצע בפורמט של זכיינות ועד לשער של שוק מותאם ויכולות להתקיים באופנים שונים לרבות: השקעות שווה ערך כספי או מזומן, הכנסה קבועה, הון סיכון ועוד.

פרמטר רביעי הוא מדדי השפעה. אחד מסימני ההיכר של עולם השקעות האימפקט הוא המחויבות של היזם שבו מבוצעות ההשקעה, למדוד ולדווח באופן שוטף, על עמיד ביעדים החברתיים והסביבתיים אשר משולבים במהותו של המודל העסקי המשפיע כאמור, הכל תוך הבטחת השקיפות המרבית.

מה צריך לדעת על המשקיע?

הגישה של המשקיעים לעניין של מדדי ההשפעה משתנים בהתאם למטרות שאותם הם מעוניינים להשיג, היכולת הכלכלית שלהם וכן המשאבים אשר עומדים לרשותם. בחירת המשקיעים לעניין הערך שהם מעוניינים לייצר באמצעות ההשקעה שלהם או לעניין האתגר החברתי הסביבתי שבו הם מעוניינים לרוב ישתקפו מהמטרות של המשקיע ובדרך כלל יובילו לתיעול של ההשקעה בהתאם.

למה השקעות אימפקט?

אחד האתגרים אשר ניצבים בפני משקיע בבואו להחליט האם לבצע השקעת אימפקט הוא ההשקפה ארוכת השנים לפיה לכאורה המשאבים הרלוונטיים להתמודד עם אתגרים סביבתיים וחברתיים הם רק כאלה של תרומות פילנתרופיות בניהול מלכ”ר בעוד שהשקעות עסקיות צריכות להתמקד אך ורק בתשואה פיננסית. לאורך השנים התפיסה המבדלת בין שני התחומים האמורים הלכה ודהתה ומזה לפחות שני עשורים שמשקיעים באירופה, בארה”ב ובאוסטרליה נהנים מהזדמנויות מגוונות שיש לשוק השקעות אימפקט להציע. במסגרת ההזדמנויות הללו יכולים משקיעים לקדם פתרונות חברתיים סביבתיים באמצעות ההשקעה שלהם, תוך שההשקעות הללו אף מניבות תשואה פיננסית. לא מט משקיעים מזירות עסקיות שונות נכנסים לשוק ההשקעות המשפיעות שהוא ללא ספק שוק שצומח וגדל.

מה צריך לדעת על קרנות הון אימפקט?

משקיעי אימפקט רבים בוחרים להשקיע באמצעות קרנות שהמטרות שלהן הן חברתיות, סביבתיות ופיננסיות אשר תואמות את אלו שלהם. קרן אימפקט היא קרן ששניתן למצוא בצמתי מידע בינלאומיים העוסקים בתחום השקעות אימפקט.

חשוב לדעת כי המונח השקעות אימפקט הוא ביטוח חדש יחסית אשר לרוב יתאר השקעות המבוצעות במגוון רחב של סקטורים, דרגות ואזורים ועל כן, קשה לכמת את הגודל האמיתי של השוק הגלובלי הזה. יחד עם זאת, באמצעות סקרים אשר נערכו בשנתיים האחרונות משקפים כי נתח השוק הוא מהותי ביותר ובעל פוטנציאל צמיחה משמעותי. אמנם, שוק השקעות אימפקט כמו גם שווקים וסקטורים אשר סובבים אותו ותומכים בו הם חדשים יחסית, אך משקיעים בהחלט צופים גידול בהשקעות הללו בעתיד.

תמיכה ממשלתית בהשקעות אימפקט

חשוב לדעת כי ממשלות שונות בעולם מגבירות את התמיכה שלהן בהשקעות אימפקט יותר ויותר, כך למשל: ממשלת בריטניה מציעה הקלות מס של עד 30 אחוזים למשקיעי אימפקט, דבר שמצופה להגדיל את היקף ההשקעות הללו בשנים הבאות. אין ספק כי מדובר על השקעות שתורמות הן בהיבט הפיננסי והן בהיבט החברתי ועל כן הן השקעות טובות ביותר וכל עסק מתחיל או יזם מתחיל יכול לשקול האם לבסס את העסק שלו על ההיבט המדובר ולהיעזר במימון ששל קרנות אימפקט או משקיעי אימפקט.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x