תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מחפשים את הרכב “המושלם”? תנו לבינה המלאכותית לעזור לכם

 

“בכמה אתה מוכר את הרכב הזה?”, “הכול תקין ברכב, נכון?” – מקומם של המשפטים האלו הולך ונעלם מהעולם והכול בזכות הבינה המלאכותית

פזי גולדברג, תוכן שיווקי בשיתוף Carwiz

חווית הקניות בעשרים שנים האחרונות השתנתה באופן משמעותי. עד למילניום הנוכחי, הרוב המוחלט של הקניות התבצע בחנויות, בשווקים, ובמפגש פיזי בין הקונים, המוכרים והסחורה. היום, לעומת זאת, ניתן לקנות כמעט כל דבר באופן מקוון – חוט, שרוך נעל, צלחות, מוצרי מזון או מכשירי חשמל. לצד פלטפורמות המסחר המקוונות התפתחו גם טכנולוגיות שבאו לעזור עם המכירות המקוונות. שירותי סליקה מאובטחים, אתרים שריכזו חוות דעת על מוצרים וחנויות, ואפילו טכנולוגיית אוטומציה של מחסנים תרמה להתפתחות התחום.

בשנים האחרונות אנו צופים בקפיצת מדרגה נוספת בתחום, כזו אשר משלבת מספר מקורות מסחר, עוסקת בניתוח כמויות גדולות של מידע בזמן קצר והצגת תוצאות מותאמות לממצאים שעלו, או במילים אחרות – בינה מלאכותית (AI).

ניצנים של טכנולוגיות אלו כבר הופיעו במגוון תחומים ואתרים מוכרים כגון איביי, אמזון ועלי אקספרס כך שההרגל אולי קצת מעוור אותנו לחידוש כאשר הטכנולוגיות האלו מגיעות גם לשוק הרכבים. שוק שבאופן מסורתי מתנהל בשיטת פנים-אל-פנים, על כל היתרונות והחסרונות שבדבר.

קרדיט תמונה Shutterstock

איך בינה מלאכותית עוזרת ברכישת רכב?

בכל הנוגע לקניות אונליין ורכבים, הדבר סבוך הרבה יותר. רכב יד שנייה הוא לא מוצר מדף מבחינת שוויו. הקילומטרים שהוא עבר משתנים בין רכב לרכב, גם מאותה שנת ודגם ייצור, ייתכן שהרכב עבר חוויות כגון תאונות, טופל במוסכים יותר או פחות מורשים או שפשוט טופל פחות, ולא תמיד אנחנו מודעים לכל הבעיות שעשויות להתעורר.

פיתוחים חדשים של בינה מלאכותית בענף הרכב עוזרים לפתוח את השוק ולייעץ ללקוח לאתר את  הרכב המתאים ביותר לצרכיו, רצונותיו ויכולתו הכלכלית. אדם צעיר ללא משפחה ועם מודעות סביבתית למשל, יקבל המלצות שמתאימות בדיוק עבורו, לעומת זוג הורים לשלושה ילדים שהדבר היחיד שמעניין אותם הוא רכב כמה שיותר חסכוני ובטיחותי או בעל רכב שמחפש לעשות טרייד-אין לגרסה חדשנית יותר, אבל דומה למה שהוא רגיל.

קניית רכב יד שנייה: חוויה מסוג חדש

אחת הדוגמאות המוצלחות לכך בשוק הרכב הישראלי היא אתר Carwiz שהקים פלטפורמה שעוזרת לקונים למצוא בדיוק את הרכב שמתאים עבורם, תוך איחוד הצעות משלל מוכרים מורשים בעלי תו סחר (מורשים למכירת רכבים מטעם משרד התחבורה) וסינונים חכמים שעוזרים לקונים להתמקד בדיוק באותן הצעות שמתאימות בדיוק עבורם. סינון יכול להיות על פי יצרן ודגם, כמו בסינונים המסורתיים אבל גם יכול להתמקד בשלל אפשרויות נוספות נוחות כמו גובה ההחזר החודשי, סוג הרכב (קטן, שטח, יוקרה וכדומה), הסוכנות שמוכרת את הרכב ועוד.

ב-Carwiz תמצאו אלגוריתם חכם שיודע להציע עבורכם בדיוק את הרכב המתאים עבורכם, ומאפשר לתמחר את הרכבים המוצעים בשיטות חכמות יותר שלוקחות בחשבון מגמות בשוק. הקונים מקבלים גישה שקופה לידע רב שנצבר בנושא, החל מנתונים מפורטים על הרכבים וכלה במגמות מחירי רכבים דומים (בשלל פרמטרים) בשוק.

 האלגוריתם החדשני של Carwiz יודע להתאים את ההיצע בשוק לצרכי הלקוח – כאשר כל רכב נלקח בחשבון באופן אינדיווידואלי וכך גם כל לקוח. הצעות מכלל הסוכנויות נבדקות לפני שהן עולות לאוויר מול נתוני משרד התחבורה ומוצעות ללקוחות. מרגע שהלקוח זיהה רכב שמעניין אותו המשך התהליך הוא בקביעה מול הסוכנות הרלוונטית, נסיעת מבחן ורכישה


לסיכום

חווית הקנייה של רכב יד שנייה הופכת להיות ידידותית יותר ומעורפלת פחות כאשר יש גורם שיכול לתת נתונים אובייקטיבים לגבי הדגמים השונים, להציג נתונים משמעותיים ממגוון סוכנויות מכירה ואף להציג הצעות מימון וטרייד אין רלוונטיות. כאשר אותו גורם גם יכול לייעץ מה הרכבים הזמינים שהם רלוונטיים ומתאימים לצרכי ורצונות הלקוח – הקנייה הופכת לקלה ופשוטה בהרבה.

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם קארוויז שהינו מותג של מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש על ידי הלקוח. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x