תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מיגרנה – כך מזהים ונמנעים

מיגרנה זו בעצם ורה נפוצה של כאב ראש, כאשר מדובר על כאב ברמה בינונית עד קשה. בדרך כלל, אלו הסובלים ממיגרנה יוכלו לבצע פעילות בצורה מוגבלת עד לכדי השבתה מוחלטת, כמובן תלוי בחומרת ההתקף שלהם ובעוצמת הכאבים. ראוי לציין כי כאב הראש נגרם בעקבות התרחבות של כלי הדם במוח לצד מתיחה של העצבים, כאשר המיגרנה היא בעצם מחלה כרונית שבאה לידי ביטוי במספר רמות עוצמה שונות ויכולה להימשך בקרב אנשים מסוימים למספר שנים. אולם, מיגרנה היא אינדיבידואלית לחלוטין. בעוד כי חלק יחוו התקפים בודדים במהלך כל חייהם, אחרים יחוו כאבי ראש תדירים. בעוד כי מחלה זו אינה מוגדרת בתור מחלה מסוכנת ואינה מביאה איתה סיבוכים מכל סוג שהם, חשוב מאוד לציין כי בהחלט מדובר על מחלה שפוגעת באופן משמעותי באיכות החיים של כל אלו הסובלים ממנה שכן, בהינתן התקף שמביא איתו כאבי ראש אינטנסיביים כמעט ולא ניתן לבצע כל פעילות. אז איך מזהים שמדובר על מיגרנה והאם יש דרכים להימנע ממנה? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

אבחון של מיגרנה

ניתן לאבחן מיגרנה בהתאם למספר קריטריונים אשר מגדירים באופן ברור מהי המחלה:

לפחות חמישה מקרים חוזרים של כאבי ראש אינטנסיביים, כאלו אשר נמשכים בין ארבע שעות לשלוה ימים.

כאב ראש פועם וחד צדדי. בדרך כלל, מדובר על כאב ראש בינוני עד חזק, אשר מחמיר בהינתן פעילות גופנית.

רגישות לרעש, אור ותחושה של בחילות.

חושדים שיש לכם מיגרנה?

במקרים בהם אדם סובל מכאבי ראש אינטנסיביים, חשוב מאוד לפנות בהקדם אל רופא המשפחה על מנת שיהיה ניתן לשלול בעיות אחרות העשויות לגרום לאותם כאבי ראש להופיע או לסירוגין, על מנת לזהות אותן בעיות ולהשיג טיפול מקדים שכן, במקרים מסוימים ייתכן כי מדובר על בעיות מסוכנות. לאחר בחינה מקיפה של סיפור המחלה שלכם, רופא המשפחה יבצע בדיקה נוירולוגית, זאת בעוד כי במידת הצורך הרופא יפנה אל בדיקות עזר כדוגמת ייעוץ נוירולוגי או הדמיה. כמו כן, כדאי לציין כי קיימות יחידות ייעודיות עבור כאבי ראש המתמחות בסיוע למטופלים אשר סובלים מכאבי ראש אינטנסיביים.

האם כל אדם הסובל מכאבי ראש אמור לעבור בדיקת CT?

ברוב המקרים, אלו אשר סובלים מכאבי ראש סובלים בעצם מכאב ראש ראשוני, כזה אשר אינו נגרם בעקבות מצב מסוכן כזה או אחר. על כן, במקרים בהם נעשתה אבחנה של מיגרנה או מקרים אחרים של כאבי ראש ראשוניים כדוגמת כאבי ראש הנגרמים בעקבות מתח, לא יהיה צורך בביצוע של בדיקת CT או כל בדיקת דימות אחרת. במקרים אלו, רופא המשפחה שלכם ימליץ לכם על בדיקות עזר אחרות, במידה והוא חושד כי מדובר בכאב ראש שהוא משני לבעיה אחרת.

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x