תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מי זכאי לדרכון גרמני ומהם היתרונות הגדולים שבאזרחות הגרמנית?

תמיד טוב להיות בעל אזרחות נוספת, לנסוע לתקופה בלתי מוגבלת, להיות בעל יכולת לכלכל עצמך ולעבוד בצורה חוקית במדינה אחרת. אם אתה מעוניין להוציא דרכון גרמני או לדעת מה הם היתרונות בזכאות לאזרחות גרמנית, הקטע הבא בשבילך.

תיקון החוק הגרמני, אוגוסט 2021

באוגוסט 2021 נכנס לתוקפו תיקון לחוק האזרחות הגרמני אשר נועד לתקן עוול היסטורי שמנע במשך עשרות שנים מצאצאים רבים של יהודים שנרדפו על ידי המשטר הנאצי מלקבל אזרחות בגרמניה.

בזכות תיקון זה, רשימת הזכאים לקבלת דרכון גרמני הורחבה באופן משמעותי ונקבע כי קיימת זכאות לאזרחות גרמנית עבור יהודים שהיו אזרחי גרמניה ונרדפו על ידי הנאצים, וכן יהודים שלא קיבלו אזרחות כלל בשל כך, זכאות זו עוברת באופן אוטומטי גם לצאצאיהם של הזכאים, ואף מאפשרת לדלג דור אחד.

זכאות לדרכון גרמני

על פי החוק החדש, כל יהודי ניצול שואה שהיה בעל אזרחות גרמנית לפני עליית המשטר הנאצי, אך אזרחותו נשללה לאחריה, זכאי לדרכון גרמני, בנוסף לצאצאיו, נכדים ונינים. יתרה מכך, אין חובה שכל הדורות יבקשו אזרחות, כך שגם הנין זכאי לה, אפילו אם אביו, סבו או סב סבו לא עשו זאת בעצמם.

התנאים לקבלת דרכון גרמני למי שזכאי לו מתוקף החוק?

כל מה שעל האזרחים, התושבים, והנתינים לשעבר וצאצאיהם לעשות כדי לקבל את האזרחות והדרכון הגרמני הוא להוכיח את הקשר המשפחתי לאותו יהודי ניצול שואה שאזרחותו נשללה ממנו או שבשל רדיפת הנאצים נאלץ לעזוב את גרמניה בין התאריכים 30.1.1993-06.1945.

מה הם היתרונות וההטבות המגיעות עם דרכון גרמני?

הדרכון הגרמני מקנה למי שמחזיק בו את כל הזכויות הניתנות לאזרחי האיחוד האירופי ובאופן עקיף גם למשפחתו הגרעינית, ב27 מדינות באיחוד האירופאי.

הורי לא מימשו את זכותנו לאזרחות גרמנית- מה המשמעות?

בגדול, גם ילדים שהם צאצאיו של מי שעומד בקריטריונים של החוק זכאים לדרכון ואף אינם צריכים אפילו לחכות שהוריהם יקבלו את האזרחות. קטין מעל גיל 16 יכול להגיש את הבקשה לאזרחות בעצמו, בעוד שקטין מתחת לגיל 16 צריך להגיש את הבקשה יחד עם ההורה שזכאי לה.

היתרונות שבאזרחות גרמנית ובדרכון הגרמני

  • מגורים ומקום עבודה בכל האיחוד האירופאי, רק תבחרו..
  • לימודים מסובסדים בגרמניה.
  • הזדמנויות לרכישת נדל”ן, בכל האיחוד האירופאי.
  • העברת האזרחות לצאצאים לדורי דורות.
  • בהינתן רישום של הצאצאים תוך שנה מיום היוולדם, ניתן כיום להעביר את האזרחות הגרמנית מדור לדור.

בבדיקת הזכאות לאזרחות גרמנית, יש חשיבות אם ההורה היה נרדף על ידי השלטון הנאצי, האם ההורה הוא גבר או אישה, האם ההורה איבד את אזרחותו כתוצאה מנישואין עם אזרח זר, האם ההורה או המבקש אזרחות גרמנית רכש אזרחות זרה נוספת במהלך חייו, האם המבקש נולד במסגרת הנישואין. זאת הסיבה שחוק האזרחות הגרמנית מורכב מאוד וכל מקרה ומקרה יש לבחון בקפידה רבה.

לסיכום, ככל שהקריטריונים לקבלת אזרחות גרמנית ודרכון גרמני רלוונטיים לגביך, יהיה לך פשוט מאוד להוכיח זאת, פנה לעו”ד לעזרה ועשה זאת על מנת להנות מהיתרונות הרבים שבכך. 

קרדיט לתמונה Freepik

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x