תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מי זקוק לאוזניות נגד רעש?

תתארו לכם מצב שבו כל צליל בסביבה נקלט אצלכם בצורה מוגברת וחזקה ורעשים יומיומיים שגרתיים כמו צופר של מכונית, דיבור מעט רם או קולות הבוקעים מהטלוויזיה נשמעים עוצמתיים עד כדי כאב.

עכשיו תתארו לכם מצב אחר בו הצלילים אינם עוצמתיים, אבל כל צליל בסביבתכם גורם לכם לאבד ריכוז ומסיח את דעתכם. אתם מנסים למשל לכתוב עבודה במחשב ולא מצליחים להתרכז כי יש סביבכם דיבורים או אפילו קולות מונוטוניים כמו טפטוף של ברז או זמזום של זבוב.

המצב הראשון נגרם עקב קושי בוויסות חושי והמצב השני נגרם עקב הפרעת קשב, ריכוז ומוסחות גבוהה. אמנם הגורמים למצבים הללו שונים אחד מהשני, אך שניהם מובילים לתסכול ומצוקה רבים!  למרבה המזל ישנו פתרון מסייע ומקל שנקרא אוזניות נגד רעש. אוזניות אלו לא משמשות לשמיעת מוזיקה אלא מפחיתות את רעשי הסביבה לרמה שאינה מציקה או מוציאה מריכוז.

האם אוזניות נגד רעש באמת מבודדות רעשים?

כן, אך חשוב לבחור אוזניות איכותיות מאחר וככל שהאוזניות איכותיות יותר, יכולת בידוד הרעשים שלהן אפקטיבית יותר והן מאפשרות למידה ושהייה בשקט סביבתי נעים.

איך זה עובד?

אוזניות נגד רעש בנויות בצורה ארגונומית, כאשר פנים דפנות האפרכסות  מצופות בספוג מבודד רעשים אשר מפחית את עומת הדציבלים הנקלטים- ככל שרמת הבידוד עולה, כך רמת הדציבלים יורדת.

ישנן רמות שונות של הנחתת דציבלים כאשר לרוב 25SNR מתאים לפעוטות ו27SNR  יתאים לילדים, בני נוער ומבוגרים. ישנן גם אוזניות עם הנחתה גבוהה יותר אשר משמשות אנשי מקצוע שונים.

חשוב לציין כי האוזניות אינן אוטמות לחלוטין את רעשי הסביבה, הן מעמעמות את הרעשים ומפחיתות אותם לעוצמה אשר אינה מציקה ואינה מפריעה להתנהלות היומיומית.

למי זה מתאים?

אוזניות מפחיתות רעשים מתאימות  לילדים, לנוער ולמבוגרים בעלי רגישות לרעשים או לאלו אשר רעשים גורמים להם להסחת דעת מן המטלה שאותה הם אמורים לבצע. האוזניות מסייעות לילדים ובוגרים בעלי לקות בוויסות החושי או בעלי מוסחות גבוהה להפחית רעשים ולאפשר שהייה בסביבה נעימה ורגועה.

אלו סוגים של אוזניות קיימים יש ומה טווח המחירים?

ישנם מספר סוגי אוזניות. קיימות אוזניות נגד רעש בהנחתה של 27SNR. אוזניות אלו מתקפלות, מאפשרות אחסון קל ומתאימות לילדים, לנוער ואף למבוגרים. עלותן 109 שקלים בלבד וניתן לכוונן אותן לגודל הרצוי באמצעות הזזה של האפרכסות.

ישנן אוזניות קטנות יותר, בהנחתה של 25SNR, המתאימות לפעוטות מגיל שנה וחצי ולילדים שלא יכולים או לא מעוניינים להרכיב אוזניות קשת. אוזניות אלו מולבשות על הראש באמצעות סרט אלסטי רחב, עגול ורך למגע הנסגר באמצעות סקוץ’ ועלותן היא  119 שקלים.

בנוסף, ישנם גם אטמי אוזניים עם שרוך בעלות של שמונה שקלים בודדים. האטמים מיוצרים במבחר צבעים וניתן לגזור אותם בבית ולהתאים אותן לגודל הדרוש.

אז אם אתם או מישהו בסביבתכם סובל מרגישות לרעשים או ממוסחות גבוהה, דעו שיש פתרון מקל ומסייע בהישג יד.

1 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x