תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מסע ההיריון בשלושה טרימסטרים

מזל טוב, גילית שאת בהיריון. המסע של תשעה חודשי היריון מתחיל. הרבה התרגשות לצד חששות מובנים, סימני שאלה ורצון להבין ולקבל מידע. יעבור עוד זמן עד הלידה המיוחלת ועד שתיפגשי עם תינוקך המתוק. בינתיים תוכלי לחוות את התקופה המרגשת. במאמר שלפניך תוכלי לקבל מידע על שלבי ההיריון, המלצות תזונה ואורח חיים ומה התסמינים המאפיינים את השלבים השונים.

ההתחלה

את חשה בעייפות, לא מבינה עדיין מה הסיבה, רגישותך לריחות ולסוגי מזון שונים גברה, אולי את בהיריון. ראשית כדאי לבדוק אם אכן כך. וכשהתוצאה יוצאת חיובית,  את מתחילה לעשות חישובים. מתי היה המחזור האחרון, באיזה שבוע אני, מתי צפויה להיות הלידה. מחשבון הריון יחסוך ממך את החישובים הללו. את מזינה את תאריך הווסת האחרון, והוא כבר עושה בשבילך את החישוב. באיזה שבוע את נמצאת ומתי צפויה להיות הלידה.

את בשליש הראשון להיריון וכדאי לדעת כמה דברים ממש חשובים. למשל, במהלך כל ההיריון אין לאכול בשר נא או חצי נא, כולל דג. ואין לאכול גם ביצים. כמו-כן לא מומלץ לעשות אמבטיות חמות וג’קוזי בשליש הראשון של ההיריון וכדאי להיזהר עם טיפולים של רפואה משלימה.

במהלך שלושת החודשים הראשונים מומלץ ליטול חומצה פולית שעשויה להקטין בשיעור ניכר מומים אצל התינוק.

בדיקות השליש הראשון כוללות אולטרה-סאונד ובדיקות סקר גנטיות ולקראת סוף השליש הראשון, סביב שבוע 13, עושים בדיקת סיסי שליה.

השבועות הבאים

משבוע 14 מתחיל השליש השני להיריון. רגישויות שונות פוחתות והבחילות כמעט חלפו. גם תחושת העייפות נמוגה וכוחותייך מתחילים לחזור אליך. אך ככל שמתקדם ההיריון עלולים להופיע בצקות ברגליים ובקרסוליים, כאבי גב, כאבי אגן והתכווצויות שרירים בלילה. ופעילות גופנית עשויה להקל על חלק מהתסמינים אולם טיפולי רפואה משלימה ומסאז’ים אפשריים רק אחרי שבוע 24. 

מומלץ לשתות הרבה מים, לאכול אוכל עשיר בסיבים תזונתיים ולא לעמוד הרבה כדי למנוע דליות ברגליים.

בשליש השני להיריון עורכים בדיקת אולטרה סאונד לסקירת מערכות, סקר ביוכימי ודיקור מי שפיר.

מתקרבים ללידה

השליש השלישי מתחיל בשבוע 28. את עלולה לחוש נמלול ברגליים. הנמלול אינו כואב והוא לרוב חולף אחרי כמה זמן אולם מומלץ לבדוק שלא מתפתחת בעיה כרונית כגון סכרת, שאחד מתסמיניה הוא הנמלול.

ייתכן שיהיו נפיחויות קלות בקרסוליים ובכפות הרגליים ויש לשים לב לכל החמרה, בעיקר אם מופיעות בצקות בידיים או בפנים אשר עלולות להיות סימן לרעלת הריון. עייפות וכבדות וצרבות עלולות להופיע כי התינוק כבר גדול ולוחץ על הקיבה וגם על שלפוחית השתן, כך שגם הריצה לשירותים הופכת לתכופה יותר ויותר.

בשליש השלישי הבדיקות הנדרשות הן אולטרה סאונד למעקב אחר גדילת העובר ותרבית נרתיקית ומהשבוע ה-40, מעקב של היריון עודף.

זה השלב אשר בו מתחילים להתכונן ללידה. מכינים את הבית, את חדר התינוק, ובודקים איפה כדאי ללדת. זו גם תקופה שאת עלולה לחוש חוסר סבלנות כלפי הסביבה וזה טבעי לגמרי. את מתרכזת במה שקורה לגופך וכל השאר פחות מעניין. הלידה מתקרבת ואת בטח מאוד מתרגשת וזה זמן מצוין להתחיל להיערך אליה פיזית ונפשית.

לסיכום, מעקב סדיר אחר ההיריון מאפשר זיהוי מוקדם של בעיות בריאותיות אשר עלולות להתעורר במהלך ההיריון, לאפשר את הטיפול בהן ולהעלות את הסיכוי להריון תקין וללידת תינוק בריא. זוכרת את הבדיקה שערכת באמצעות מחשבון היריון? בעזרתו תוכלי לדעת באיזה שבוע את נמצאת ואילו בדיקות מתאימות לכל שלב ושלב. שיהיה במזל טוב.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x