תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מרפאות כאב: מפחיתים את הכאב, מחזירים את החיוך לפנים

ברמת הבסיס, כאב הוא תחושה חיובית שעשויה לסייע לנו. כל אחד ואחת מאיתנו צפוי לחוות כאבים בשלב מסוים של החיים, מסיבות שונות ומגוונות. הכאבים מאפשרים לנו לדעת שיש משהו שאינו כשורה בגוף שלנו, בין אם הרקמות, האיברים או המערכות השונות. הכאב מאותת לנו שאנחנו חייבים להקשיב לגוף, למצוא את מקור הכאב ולהקל על התסמינים שאנחנו חווים.

אם תשאלו אנשים החווים כאבים כרוניים, לעומת זאת, יכול להיות שהם יתקשו למצוא צדדים חיוביים לכאבים שמלווים אותם תקופה ארוכה, אפילו במהלך כל החיים שלהם, ופוגעים באיכות החיים שלהם בצורה ניכרת. אלא שגם להם יש לנו חדשות מצוינות: כיום ישנם כלים יעילים מאוד להתמודדות עם כאבים כרוניים וחמורים, לעיתים עד לרמה בה הם נעלמים לחלוטין. הפתרון מתחיל ברוב המקרים במרפאות כאב, שהפכו למבוקשות יותר מאי פעם.

למה קשה לנו להתמודד עם כאבים כרוניים?

כאבים כרוניים, מעצם ההגדרה שלהם, נחשבים למורכבים בכל קנה מידה. הסיבה הראשונה היא שמדובר בכאבים שנוטים ללוות את האדם תקופה ארוכה, ופעמים רבות לסירוגין אפילו במשך כל חייו. המשמעות היא שהאדם עלול לחוות פעם אחר פעם את הכאבים, בדרגות חומרה שונות, לפעמים בלי שהוא מבין למה או יכול להיערך לכאב. יש כאן פוטנציאל לפגיעה חמורה באיכות החיים שלו, בעצמאות ובאינספור היבטים אחרים. רבים הסובלים מכאבים כרוניים מרגישים כאילו הכאב הוא שמנהל אותם, והדבר עלול להשפיע עליהם בכל יום או שעה, בטווח הקצר והארוך כאחד.

בחלק גדול מהמקרים, אנחנו יודעים מה גורם לכאב שאנחנו חווים, לדוגמה פגיעה פיזית או מחלה. במקרה של כאבים כרוניים, הרי שגם אם המקור שלהם עשוי להיות במידה מסוימת פגיעות מהסוג הזה, לא תמיד הקשר הוא חד משמעי. ייתכן שהכאבים ימשיכו גם אם נטפל בבעיה שאמורה לעורר אותם, לפחות לכאורה. בחלק גדול מהמקרים קשה מאוד להצביע על הסיבות הנקודתיות לכאב.

בתנאים האלו, אפשר להבין מדוע כיום הרפואה המתקדמת רואה את הכאבים כבעיה לכל דבר ועניין, ולא רק “תסמין” של בעיה אחרת. המשמעות הברורה היא שלצד הניסיון לאיתור מקור הבעיה, נדרש טיפול ממוקד וישיר בכאבים.

כאן מרפאות כאב נכנסות לתמונה

בשנים האחרונות, התחום של רפואת כאב התפתח בישראל ובעולם באופן דרמטי. כיום ידוע שכאבים – בעיקר כאלה הנחשבים לחמורים או לכרוניים – דורשים התייחסות מיוחדת. כדי לפתור את הבעיה בצורה יעילה (ובשאיפה גם מהשורש), יש צורך באנשי מקצוע הבקיאים ברפואת הכאב על הרבדים השונים שלה, תוך שימוש באמצעים המתקדמים המוצעים כיום למטרות אלה.

כאן המקום להדגיש שאין נוסחה חד משמעית של טיפול בכאבים , וכנראה שגם לא יכולה להיות. כל אדם הוא עולם ומלואו מהבחינה הזו, כאשר נדרשת בנייה של תוכנית טיפולים בהתאם לדרגת החומרה ולמאפיני הכאבים שהוא חווה, הגורמים שעלולים להביא לכאבים או להחמיר אותם, בעיות אחרות שהאדם סובל מהן וכמובן שגם המאפיינים האישיים שלו, לדוגמה הגיל.

איך בכלל מטפלים בכאבים כרוניים?

טיפול בכאבים כרוניים משלב בין כמה כלים חשובים. הטיפול עשוי להתמקד במידה רבה בנטילה של משככי כאבים, לפחות בשלבים הראשונים. למרות שיש אנשים שמרימים לגבי משככי הכאבים גבה, כל עוד משתמשים בהם במינון המדויק ובאופן מבוקר הם עשויים להפחית את הכאבים משמעותית. ניתן להזריק משככי כאבים באופן ישיר למקום הכאב (פעולה יעילה בעיקר במצב של כאבי מפרקים), ואף להזריק חומר לשיקום הרקמות לתוך שרירים, גידים, חיבורי גידים ואזורים אחרים בגוף. שיטה זו, הידועה בתור “פרולותראפיה”, עשויה לתרום לחיזוק ולהבראת הרקמות, מקור הכאב בחלק גדול מהמקרים.

היום מוצעות שיטות טיפול מתקדמות, המגלמות בתוכן את הטכנולוגיה העדכנית ביותר כיום: טיפול בגלי רדיו (RF), טיפול IMS (ידוע בתור “דיקור מערבי”), חסימה עצבית ועוד. טיפולים אלו חייבים להתבצע על ידי מומחים בתחומים אלו, והשורה התחתונה היא שפוטנציאל הסיוע שלהם לסובלים מכאבים כרוניים הוא משמעותי מאוד.

נקודה חשובה נוספת היא שייתכן מאוד שהכאבים ידרשו שינויים מסוימים בשגרת החיים והפעילות, דוגמת פעילות גופנית (מומלץ במקרים רבים לבצע פיזיותרפיה), תזונה, רווחה הנפשית וכן הלאה. החדשות המעודדות הן שמרפאת כאב יכולה להציע את המענה המלא ביותר גם מהבחינה הזו. לכן חשוב לבחור במרפאה מנוסה בתחומה שמהווה חלק ממוסד רפואי מוביל, כזו שתוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך: החל מהאבחון הראשוני, דרך הרכבת תוכנית הטיפולים ועד לביצוע של הטיפולים בפועל ולקיום מעקבים תקופתיים במידת הצורך.

התוצאות של טיפול בכאב כרוני

טיפול בכאב כרוני הוא לא דבר של מה בכך. למרות שיש כיום מספיק טיפולים, אשר היעילות שלהם השתפרה פלאים בשנים האחרונות, קשה לפתור בעיות הגורמות לכאבים כרוניים בביקור אחד במרפאה וגם לא בשבוע. תחת זאת, יש צורך בבניית תוכנית טיפולים מותאמת אישית, לעיתים קרובות לפרק זמן ממושך באופן יחסי.

היתרון הגדול הוא שמי שמקפיד על כך – וזו בהחלט לא תורה מסיני – יוכל להפוך את הכאבים העזים שליוו אותו לנחלת העבר. מכאן, הדבר להחזרת העצמאות, לשיפור איכות החיים ולהשבת החיוך לפנים היא קצרה יותר מאי פעם.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x