תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מתכונים ללא גלוטן – השווים ביותר

כיום כאשר רבים מצמצמים את צריכת הגלוטן ולאחרים יש רגישות ברמה קלה עד רמה מסכנת חיים, מתכונים ללא גלוטן הפכו לדבר שבשגרה. תשמחו לגלות שאפשר להרכיב ארוחות עשירות ללא שימוש בגלוטן. מתכונים ללא גלוטן מתבססים בחלקם על שימוש בקמח ללא גלוטן ובחלקם פשוט לא כוללים קמח או כל מוצר אחר שמכיל חיטה.

הבעיה האמתית בארוחות ללא גלוטן

מוצרי גלוטן קלאסיים כמו פסטה, פתיתים או קוסקוס אינם מתאימים בעבור ארוחות ללא גלוטן ואנחנו מוצאים את עצמנו ללא תוספות חמות ומשביעות. אין אפשרות להגיש לחם טרי יחד עם הסלטים כך שעלינו לשלב בארוחה מנות משביעות כמו תפוחי אדמה, כרובית, אורז, פשטידות ועוד. אתר פודיק יודע להציע מבחר עצום של מתכונים ללא גלוטן לכל סוגי הארוחות. יש באתר מתכונים ללא גלוטן בעבור ארוחת שבת, מתכונים לארוחה קלה, מתכונים ללא גלוטן לילדים ובעיקר, מבחר גדול של סלטים טעימים, טריים, בריאים ופשוטים להכנה. שולחן עשיר בסלטים טריים מעשה ידכם יראה תמיד מושקע ומזמין (אף אחד לא צריך לדעת שהכנתם את הסלטים בעצמכם בכמה דקות).

סלטים ללא גלוטן

כל רשימת מתכונים ללא גלוטן צריכה להתחיל בסלטים מבוססים ירקות טריים ועשירים בוויטמינים, ערכים תזונתיים וטעמים טובים. אחרי שתגלו כמה בקלות אפשר להכין סלט כרוב נפלא, סלט חצילים או סלט תירס, לא תרצו עוד לקנות סלטים מוכנים או לוותר על סלטים בארוחת השבת שלכם. הסלטים מעשירים את השולחן והופכים כל ארוחה לבריאה יותר. שילוב של ירקות טריים ופירות בתפריט מומלץ באופן יומיומי. מתכונים מלאים לכל הסלטים תמצאו באתר פודיק.

אלו סלטים ללא גלוטן אפשר להכין בקלות?

  1. סלט גזר מרוקאי מבושל
  2. סלט כרוב סגול במיונז
  3. סלט ביצים עם בצל מקורמל
  4. סלט חצילים פיקנטי
  5. סלט סלק מבושל

את כל הסלטים אפשר להגיש ללא לחם או לצד לחם נטול גלוטן. אתר פודיק מציע פרט למתכונים מלאים לכל הסלטים גם מתכון לחם טחינה ללא גלוטן. לטובת חיתוך מהיר ופשוט של ירקות כדאי להחזיק במטבח סכין שפים וקרש חיתוך נוח לעבודה. אם יש לכם מעבד מזון שמבצע גם חיתוך ירקות הסלטים יהיו מוכנים ברגע במינימום מאמץ.

מנה עיקרית ללא גלוטן

מתכונים ללא גלוטן מתאימים כמנות עיקריות לארוחה בשרית או חלבית. מגבלת השימוש בגלוטן אינה מאפשרת לכם להשתמש במוצרים כמו קמח, פירורי לחם או רוטב סויה. במידה ומדובר ברגישות חמורה לגלוטן עליכם לוודא שכל אחד מהמרכיבים במתכון אכן אינו כולל גלוטן. פעמים רבות מוצרים שנראים לכאורה נטולי גלוטן דווקא כן כוללים כמות מזערית של גלוטן ומהווים סכנת חיים. מה הפתרון? כדאי לבחור במתכונים פשוטים עם רשימת מרכיבים קצרה. בעבור ארוחה בשרית נמליץ על עוף בתנור בלימון ודבש או על חזה עוף בתנור עם בהרט (דיאטטי), את המתכונים המלאים תמצאו באתר פודיק.

מחפשים מתכונים ללא גלוטן בעבור ארוחת דגים? פילה לברק בלימון ודבש או דג דניס על הגריל עם עשבי תיבול, יהיו בחירה מצוינת (מתכונים מלאים באתר פודיק). עם תוספות חמות נטולות גלוטן וכמה סלטים תהיה לכם ארוחה עשירה, מושקעת ומשביעה.

איך מרכיבים תפריט לאירוח?

אם אתם מארחים חברים או בני משפחה בפעם הראשונה, אתר פודיק הוא המקום בו תמצאו שפע של מתכונים פשוטים וטעימים שתמיד מצליחים. נפתח את הארוחה עם 3 סוגי סלטים טריים. המתכונים באתר פודיק פשוטים כך שתוכלו להגיש גם 5 סלטים בלי להתאמץ יותר מדיי. סלטים ביתיים גורמים לכל שולחן להיראות מזמין, עשיר ומושקע.

המנה העיקרית תורכב ממנה בשרית/ מנת דג יחד עם 2-3 תוספות חמות. אפשר וכדאי להגיע 2 מנות עיקריות ולאפשר לאורחים לבחור. כך תמנעו מראש את מצב בו אחד האורחים יישאר ללא מנה עיקרית במידה ואינו אוכל בשר או דג. כדאי לברר מראש האם פרט לרגישות לגלוטן קיימים גם אורחים צמחונים או טבעוניים. בסיום הארורה נגיש מנת קינוח יחד עם שתייה חמה.

מתכונים ללא גלוטן תוספות חמות

הבחירה האוטומטית בעבור תוספות חמות בארוחה נטולת גלוטן תהיה תפוחי אדמה ואורז. אם החלטתם להגיש מנת תפוחי אדמה, תגישו תפוחי אדמה מעוכים בתנור והאורחים שלכם ילקקו את האצבעות. במקום עוד מנה של אורז לבן, מה דעתם להגיש אורז מלא עם ירקות? האורז המלא עשיר בערכים תזונתיים. במקום אורז או בתוספת לאורז ניתן להגיש גם מנת כרובית או בטטה. אתר פודיק מציע מבחר רעיונות לתוספות חמות שיהפכו כל ארוחה לחגיגת טעמים וצבעים.

כתבה זו נכתבה על ידי שחר חן פודיק – Foodik – אוכל טעים בצ'יק

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x