תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

מתעניינים בלימודי פסיכולוגיה חברתית?

מתעניינים בפסיכולוגיה חברתית ורוצים לדעת איך לפתח קריירה בתור פסיכולוגים חברתיים בישראל? פסיכולוגים חברתיים חוקרים התנהגות חברתית אנושית, ואת הקשר בין התנהגות אינדיבידואלית לבין דינמיקה קבוצתית. תואר שני בפסיכולוגיה חברתית מכין את הבוגרים לקריירה כפסיכולוגים בתעשיות כמו מחקר, אקדמיה ועסקים. מאמר זה בשיתוף האוניברסיטה הפתוחה יעזור לכם לקבל מידע נוסף בנוגע ללימודי פסיכולוגיה חברתית ומהן הזדמנויות הקריירה הזמינות לבוגרים.

מהי פסיכולוגיה חברתית?

פסיכולוגיה חברתית חוקרת כיצד אנשים מגיבים לסביבתם החברתית. התחום חוקר דינמיקה קבוצתית ותפקידה בעיצוב פעולות ובחירות של הפרט. הפסיכולוגיה החברתית בוחנת גם אתגרים חברתיים, ומסתמכת על שיטות מחקר כדי להבין יחסים בין אישיים וקבוצתיים.

פסיכולוגיה חברתית מול פסיכולוגיה כללית

בעוד שלפסיכולוגים חברתיים ופסיכולוגים כלליים יש כמה קווי דמיון, לשני התחומים יש הבדלים מובהקים.

המשותף ביניהם

פסיכולוגיה חברתית ופסיכולוגיה כללית חולקות מספר מאפיינים משותפים. לדוגמה, ברמת התואר הראשון, פסיכולוגים חברתיים פוטנציאליים מתמחים בדרך כלל בפסיכולוגיה, שכן תכניות רבות לתואר ראשון אינן מציעות תואר מיוחד בפסיכולוגיה חברתית. הסטודנטים לומדים מושגי פסיכולוגיה כלליים, כולל התנהגות אנושית, פסיכולוגיה פיזיולוגית ושיטות מחקר.

תכניות מאסטר בפסיכולוגיה כללית ופסיכולוגיה חברתית חולקות גם רבות מאותם קורסי ליבה, אך פסיכולוגים חברתיים פוטנציאליים לומדים לעתים קרובות אחר קורסי בחירה מיוחדים בתחומם. תוכניות לתואר שני בשני התחומים דורשות בדרך כלל התמחות.

ברמה המקצועית, גם פסיכולוגים כלליים וגם פסיכולוגים חברתיים עשויים לעבוד באקדמיה או במחקר. שני התחומים דורשים גם רישיון כדי לעסוק כפסיכולוג, אם כי פסיכולוגים חברתיים רבים עובדים במחקר ולא בקלינית.

ההבדלים ביניהם

פסיכולוגיה חברתית שונה מפסיכולוגיה כללית בכמה מובנים. תוכניות פסיכולוגיה חברתית בדרך כלל מדגישות מחקר יותר מאשר תוכניות פסיכולוגיה כללית, ולכן סטודנטים לוקחים לעתים קרובות קורסים נוספים בנושאים כמו סטטיסטיקה ושיטות ניסוי. למרות ששתי ההתמחויות דורשות התמחות, סטודנטים לפסיכולוגיה חברתית נוהגים לעתים קרובות להתמחות מבוססת מחקר בעבודה תחת פיקוח של חבר סגל במקום התמחות קלינית בעבודה עם מטופלים.

פסיכולוגים חברתיים וכלליים נוקטים לעתים קרובות בנתיבי קריירה שונים. בעוד שפסיכולוגים כלליים פועלים בדרך כלל כאנשי מקצוע בשירותי בריאות ומטפלים ישירות בחולים, פסיכולוגים חברתיים בדרך כלל מתמקדים יותר במחקר חברתי רחב בקריירה המקצועית שלהם. פסיכולוגים חברתיים רבים עובדים באקדמיה, שם הם מלמדים ועורכים לימודים. אחרים מנהלים קריירות מחקר מחוץ לאקדמיה או פועלים כיועצים או אנליסטים במגזר הפרטי.

איך לומדים להיות פסיכולוג חברתי?

להיות פסיכולוג חברתי דורש ניסיון חינוכי ומקצועי של מספר שנים. על מנת להיות פסיכולוגים חברתיים, קודם כל צריך לסיים תואר ראשון בפסיכולוגיה או במדעי ההתנהגות מאחת האוניברסיאות או המכללות המוכרות בארץ או בחו״ל. אוניברסיטאות שונות דורשות ציונים שונים כדי לעמוד בתנאי הסף להרשמה לתואר שני בפסיכולוגיה חברתית. כמו כן, בדרך כלל תצטרכו מבחן מתא״ם בציון  מסוים שמחושב בשקלול עם ציוני התואר הראשון, לעבור מפגשי הערכה וריאיון אישי עם הסגל האקדמאי.

מה ניתן לעשות עם תואר בפסיכולוגיה חברתית?

פסיכולוגים חברתיים חוקרים דינמיקה קבוצתית כדי להבין את ההשפעה של קבוצות על אנשים, כמו גם כיצד יחידים מעצבים קבוצות. הם עשויים לעבוד כחוקרים ופרופסורים, ליישם את הכשרתם כדי להבין תפיסות חברתיות, תפקידן של סביבות חברתיות על התנהגות ודינמיקה קבוצתית.

בנוסף לחוקרים ואנשי אקדמיה, משרות בפסיכולוגיה חברתית כוללות תפקידים כמו יועצים בחברות, אסטרטגים ואנליסטים. בתפקידים אלה, בוגרי פסיכולוגיה חברתית מיישמים את המיומנויות המחקריות, האנליטיות והבין-אישיות שנרכשו במהלך התואר כדי לבצע משימות כגון ניתוח פעולות עסקיות כדי להציע שיפורים או הערכת תוכניות שיפור יעילות.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x