תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

ניהול מוניטין – מה זה שונה מקידום אתרים?

עולם הדיגיטל מקדם עסקים ואנשי ציבור בדרכים שונות, שני תחומים מרכזיים: ניהול מוניטין וקידום אתרים.
מה זה ניהול מוניטין? למה ניהול המוניטין נחשב כהתחלה לכל עסק או אדם ברשת? ומה שונה קידום אתרים מניהול מוניטין?

הכתבה נכתבה על ידי לירון קטלן
ניהול מוניטין: משפרים את התדמית שלכם ברשת
תחום ניהול מוניטין הפך לאחד התחומים שהפכו לחובה עבור עסקים וחברות בכל הגדלים וענפי המשק ואנשי ציבור ובכירים שונים, ליבת כל עסק או אדם באינטרנט הוא להציג רושם ראשוני חיובי ותדמית טובה מול האנשים שמחפשים אחריו בגוגל וברשתות החברתיות השונות.
מוניטין באינטרנט הפך לבסיסי, כיום ילדים קטנים ומבוגרים כאחד נחשפים תוך מספר שניות לכל המידע על עסק, איש ציבור או אדם פרטי – ללא מוניטין חיובי מרשים, המשדר הצלחה וביטחון, הגולש לא יבטח בכם מספיק כדי לבחור בשירותים/מוצרים שלכם או בכם כחלק משאיפות ציבוריות או פרטיות הקיימות לכל אדם.

באמצעות מומחה לניהול מוניטין וצוות דיגיטלי מיומן, מאתרים ומנתחים את התדמית שלכם באינטרנט ובונים תכנית פעולה שיווקית דיגיטלית כדי לשפר את התדמית שלכם ברשת.
ניהול מוניטין מתרכז בגוגל אך בשונה מתחומים רבים בעולם הדיגיטל, ניתן לבצע ניהול מוניטין ברשתות החברתיות השונות ולהשפיע על התדמית שלכם גם מעבר לחיפוש בגוגל וליצירת תדמית חיובית מותאמת לצרכים והרצונות שלכם.
בשונה מקידום אתרים, ניהול מוניטין בגוגל אינו מתרכז בהכרח בביטויים רבים אלא מתמקד בקידום השם של העסק שלכם וכן גם בשמות בעלים או מנהלים בחברה/עסוק ובהתאם לכל מצב נתון.

תחום ניהול המוניטין מטפל גם במוניטין שלילי, מצב שבו מוצגות תוצאות חיפוש שליליות בגוגל כתוצאה מאזכורים שליליים שונים (פסקי דין, כתבות שליליות, ביקורות רעות וכו’), מצב זה אינו מבטא רק צורך בחיזוק המוניטין שלכם אלא מוגדר בעיקר כחובת טיפול דחופה, הזנחת מוניטין שלילי פוגעת בכם לטווח הקצר והארוך ויכולה לגרום לנזקים תדמיתיים קשים שעלולים לפגוע בכם באופן משמעותי.
ניהול מוניטין דוחק את התוצאות הלא רצויות ומטרת העל של מומחה ניהול המוניטין היא להפוך מוניטין משעמם או שלילי למוניטין חיובי.

קידום אתרים: פרסום ושיווק עסקי וציבורי, בולטים מול המתחרים
תחום קידום אתרים (SEO) מבוצע בגוגל, בעוד שמטרת ניהול מוניטין היא לבנות את התדמית שלכם, קידום אתרים מאפשר למומחה הדיגיטל שלכם לקדם אתכם כביטוי אל מול המתחרים שלכם באותו ענף.
יחד עם דאגה לתדמית חיובית, כל חברה או עסק בישראל ואף גם אנשי ציבור, מעוניינים לבלוט במקום כמה שיותר גבוה בגוגל כשמחפשים ביטויים שונים הקשורים לתחום/ענף שלהם וללא חיפוש ישיר של שמם – דחיקת התוצאות הלא רצויות הופכת במקרה הזה לדחיקת המתחרים והעלאת השם שלכם בדמות אתר התדמית/דף הנחיתה שלכם למיקום גבוה בגוגל.
בדומה לניהול מוניטין, קידום אתרים מבוצע באופן אורגני וללא שימוש בפרסומות ומודעות (קידום ממומן) ומומלץ לשלב בין שני התחומים ליצירת מעטפת שיווקית דיגיטלית.

5 2 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x