תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

סקירה על יצרנית הרכבים צ’רי

צ’רי היא אחת מיצרניות הרכבים הבולטות והבכירות בסין, ובשנים האחרונות היא מייצאת בכמויות גבוהות גם לשוק הבינלאומי. כעת, גם בישראל זמינים למכירה שלושה מהדגמים המובילים של החברה באתר צ’רי ישראל תמצאו את כל המידע על הרכבים, כולל מפרטים טכניים ופרטים לגבי מכירה. עוד קודם לכן, הכנו לכם סקירה קצרה לגבי העבר, ההווה והעתיד של חברת צ’רי.

תחילת הדרך

צ’רי הוקמה באמצע שנות ה-90 כמיזם בבעלות ממשלתית בעיר Wuhu שבמזרח סין, במחוז אנהוי, שהיה בזמנו אחד המחוזות העניים במדינה. האנשים שייסדו את החברה הבינו כי חברת בתעשיית הרכב עשויה לסייע בצמצום העוני, על ידי יצירת מקומות עבודה, ותעסוקה שתגדיל את ההכנסות ובכך תניע את הצמיחה באזור. על מנת לצאת לדרך ולהתחיל לייצר, מנהלי החברה טסו לבריטניה בשנת 1996, שם רכשו ציוד לייצור מנועים שהושלך על ידי חברת פורד. באופן דומה, החברה רכשה גם כל עבודה מחברת הבת הספרדית של קבוצת פולקסווגן – סיאט, כאשר זו הפסיקה לייצר את הדור הראשון של דגם הטולדו. השלב הבא היה להקים מפעל ייצור. זה קרה ב-1997, ושנתיים לאחר מכן כבר ירדו מקו הייצור כלי הרכב הראשונים של צ’רי.

הרכב הראשון של צ’רי

הרכב הראשון של צ’רי, ה-Fengyun, היה כמעט זהה מבחינה ויזואלית לטולדו, אם כי מתחת למעטה החיצוני היו רכיבים שונים של פורד, ג’נרל מוטורס ופולקסווגן. בהמשך בוצעו שינויים, אשר שיוו לרכב מראה יותר ייחודי. תוך שנים ספורות, צ’רי השלימה את המשימה והפכה ליצרנית רכב, אך חלק אחד בפאזל היה חסר – אישור למכור את הרכבים. הפתרון נמצא, בדמות הצטרפות זמנית לתאגיד SAIC Motor, ובסופו של דבר הגיע הרישיון המיוחל. דגמים של Fengyun החלו להימכר ללקוחות בשנת 2001, ובאותה שנה יוצרו 28,000 פריטים.

הצלחה מקומית וצמיחה

החברה המשיכה להרחיב את הליין שלה עם דגמים בעלות נמוכה. עד שנת 2007, ביססה את כוחה בשוק המקומי, כאשר בשלה זה כבר העסיקה כ-25,000 עובדים ומכרה יותר מ-400,000 כלי רכב, כולל ייצוא של 110,000 רכבים לשווקים כמו רוסיה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית. בהשוואה, על פי נתוני החברה היא מכרה יותר מ-960,000 כלי רכב במהלך 2021, כמות שהיוותה עלייה של 30% מהשנה הקודמת, כולל ייצוא של כמעט 270,000 פריטים לשווקים גדולים כולל ברזיל ומלזיה.

שיתופי פעולה בולטים

בשנים האחרונות נוהגת צ’רי לחתום על הסכמים לשיתוף פעולה עם חברות שונות, כולל מותגים מוכרים בעולם. בין השאר, ניתן למנות את Huawei ועליבאבא. התוצאה הבולטת של שיתוך פעולה כזה, היא דגם הרכבים Chery Jaguar Land Rover, שנוצר בעקבות מיזם משותף של Chery ו-JLR.

מצב החברה כיום

צ’רי ממשיכה כל הזמן לצמוח ולהתפתח, הרבה בזכות חתירה לחדשנות טכנולוגית. לשם כך, המותג מפעיל מרכזי מרכז ופיתוח בינלאומיים, כולל בגרמניה, ארצות הברית וברזיל. בסך הכול, כוח עבודה מסור של 5,500 אנשים מקדיש את זמנו אך ורק לפעילויות מו”פ בתוך החברה. רוב מערך הדגמים הנוכחי של צ’רי מורכב מרכבי שטח (קרוסאובר), כאשר הבולטים בהם נכללים בסדרת טיגו. במסגרת סדרה זו, משווקים דגמי Tiggo 3, 4, 5, 7 ו-8, כמו גם גרסאות ‘פרו’ מחודשות ויוקרתיות יותר של חלק מהדגמים הללו. בשווקים מסוימים, נמכר גם הדגם Arrizo 6 (סדאן). החברה מייצרת גם דגמי חשמליים והיברידיים, ובעתיד הקרוב צפויה לשים יותר ויותר דגש על קטגוריות אלה. על פי הצהרותיה הרשמיות של Chery, כי כל הדגמים שפיתחה בשנים האחרונות הושקו תחת אסטרטגיה אחידה וברורה, אשר מייצגת את מחויבותה של החברה לנהיגה חכמה, ייצור אינטליגנטי ונסיעות חכמות. לאחרונה חשפה החברה תת-מותג חדש בשם “אומודה”, שנועד למעשה לסמל את הדור הבא של רכבי צ’רי. בחוד החנית של תת המותג ניצב רכב הקרוסאובר קופה החדש Omoda 5.

צ’רי בישראל

כאן בארץ, אותו דגם אומודה 5 משווק בשם אחר: צ’רי FX. מלבדו, בשלל נקודות המכירה הפרוסות בישראל תמצאו שני רכבים מסדרת טיגו: Tiggo 7 pro ו-Tiggo 8 pro. שלושת הדגמים הם רכבי קרוסאובר בגרסאות ‘פרו’ שפועלים על בנזין, כאשר בשנים הקרובות צפויים להגיע לכאן רכבי צ’רי נוספים, כולל דגמים חשמליים.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x