תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

עור חלק ונקי: המדריך המלא לטיפול באקנה

כאשר מדובר על טיפול באקנה, הרי שיש מספר סוגים שונים של שיטות טיפול, בעוד כי במרבית המקרים ההמלצה תהיה להתחיל מהקל אל הכבד, מטיפול ביתי מונע ועד לטיפולים תרופתיים ולעיתים אף טיפולים פולשניים יותר. כמו כן, ראוי לציין כי היקף התפרצות המחלה ותסמיניה השונים יהוו גם הם פרמטר מרכזי בבחירה ובקביעה של סוג הטיפול המומלץ. אז מאיפה מתחילים?

טיפול טבעי באקנה

טיפול טבעי באקנה הוא למעשה שם כולל לשורה רחבה של שינויים באורח החיים, שינויים שכל תפקידם הוא לצמצם ככל הניתן את הטריגרים שמביאים להתפרצותם של פצעי האקנה שכן, בין שיטות הטיפול הטבעיות תוכלו לפגוש ב:

• שינוי תזונתי – החיידק שמוביל להתפרצות של האקנה הוא חיידק אשר פורח בסביבת סוכרים וניזון בעיקר מפחמימות וסוכרים. זאת בעוד כי הצטברות של עודפי שומן מתחת לעור נוגעת גם למאכלים אשר עשירים בשומן ובמלחים אשר מובילים להתייבשות העור. על כן, ההמלצה הראשונית לצורך טיפול באקנה תהיה לבצע שינוי תזונתי ולהתחיל אורח חיים בריא יותר.

• היגיינה וניקוי העור – טיפ נוסף יבוא לידי ביטוי בשמירה על עור נקי, רחיצת הגוף והפנים לעיתים תכופות באמצעות בסונים יעודיים וכן גם הימנעות מלבישה של בגדים הדוקים עבור כל אותם מטופלים אשר זקוקים לביצוע טיפול באקנה בכתפיים ובגב.

• שימוש בתכשירים טבעיים – דרך נוספת תהיה לבצע שימוש בתכשירים טבעיים אשר מבוססים על מים, קרמים ומסכות, תרחיצי פנים ועוד להזנה של העור, פתיחת נקבוביות העור הסתומות ולייבוש המוגלה.

טיפול תרופתי באקנה

כאשר מדובר על רפואת עור ואסתטיקה, לרבות על מצבים מורכבים של אקנה, הרי שלא פעם טיפול טבעי לא באמת יצליח לפתור את הבעיה לחלוטין שכן, בין הטיפולים התרופתיים הנהוגים בתור מענה למחלת האקנה תוכלו לפגוש ב:

• אנטיביוטיקה – טיפול בחיידק בעזרת אנטיביוטיקה יכול להתבצע בעזרת מריחת משחה אשר מבוססת על רכיבים אנטיביוטיים על גבי העור באופן ישיר, או לחילופין בנטילת כדורי אנטיביוטיקה יעודיים. זאת בעוד כי הטיפול המקומי יכול לסייע בסילוק החיידר ולהביא למצב של שיקום העור.

• רטינואידים – כאן למעשה מדובר על תרופות מרשם אשר מיועדות למריחה ויישום חיצוני שכן, רטינואידים מבוססים על ריכוז גבוה של ויטמין A, לצורך טיפול בפצעי אקנה בעלי ראש שחור וכן גם בפצעים בעלי ראש דלקתי.

• פרוקסידים – דרך נוספת לביצוע טיפול באקנה תבוא לידי ביטוי ברכיבים למריחה אשר כוללים בתוכם את הרכיב בנזואיל פרוקסיד, רכיש אשר ידוע בתור מעכב התפתחות של חיידקים, מסייע בייבוש של שומנים וכן גם בפירוק של קומדונים. למעשה, מדובר על חומרים שנמכרים ללא צורך במרשם, בעוד כי החמור הפעיל מצוי לא פעם בתכשירי טיפוח וניקוי של הפנים והעור. כאן למעשה, מדובר על שיטת טיפול במקרים קלים של אקנה, בעוד כי מומלץ להתמיד ולשלב מספר שיטות טיפול נוספות, על מנת להבטיח תוצאה אידיאלית.

קרדיט תמונה FREEPIK

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x