תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

עיצובי גינה שיהפכו את הבית לחלום של ממש

בין אם מדובר בבית פרטי חדש, או אם פשוט החלטת שהגיע הזמן להשתלט על החצר הישנה, אין ספק שטווח האפשרויות שלך בהקשר לעיצוב הגינה הוא עצום. אם מעולם לא התנסית בעבר בעיצוב גינות וחצרות, סביר להניח שהשפע הזה יכול מאוד לבלבל בהתחלה.

הפוטנציאל מציף אותנו. אנחנו רוצים גם מרחב לישיבה ולאירוח, גם מקום לעשות על האש, גינת ירק, מרחב לילדים לשחק וכדומה. כל אחת מהאפשרויות האלו דורשת לא מעט הכנות לוגיסטיות וסביר להניח שבשלב כזה או אחר, נגלה שאנחנו צריכים לעשות כמה ויתורים. בסופו של יום, חשוב שנתייחס אל החצר שלנו כמו עוד חלל בבית שלנו, על כלל המגבלות והיתרונות שהוא מציע. אלו כמה צעדים שיסייעו לך להפוך את החצר שלך לפיסת גן עדן.

להתאים את הצרכים שלך לתנאי המיקום

כדי להבטיח שנוכל להפיק את המיטב מהחצר, חשוב שנכיר אותה לעומק. זה הזמן ללמוד את דפוסי תנועת השמש ומשטר הרוחות בכל אזורי החצר. זה יסייע לך להבין היכן כדאי למקם פינות ישיבה, האם נדרש פתרון הצללה, היכן הצמחים שלך ישגשגו ובאיזו נקודה יהיה נכון לקבוע מטבח חוץ או עמדת מנגל. ככל שנכיר את התנאים בחצר לאורך כל שעות היממה, כך נוכל למקם כל אלמנט באופן שיעניק לנו תועלת מקסימלית.

ליתר ביטחון – להתחיל בקטן

רוב הסיכויים שלא עומד לרשותך צוות אדריכלי נוף וציוד כבד. לכן, חשוב שלא נקפוץ מעל הפופיק ונבצע את התוכנית שלנו צעד אחר צעד. מעבר לעובדה שזה יאפשר לך להתקדם באופן ריאלי, זו הזדמנות נהדרת ליהנות מהתהליך ולהתחיל להתאהב בחצר תוך כדי תנועה.

מתחילים עם ערוגה קטנה, ממשיכים עם בחירת ספסלים או התקנת פרגולה ולפני שנשים לב, נגלה שהחצר שלנו מקבלת צורה.

שילוב בריכה כחלק מתכנון ועיצוב חצר הבית. צילום: רשת בלו בלו

החלטת ללכת על בריכה? כך ניקח אותה בחשבון

אין ספק שיש לא מעט יתרונות בשילוב בריכות לגינה בחצר הבית. מדובר בפינוק שהופך את הבית למוקד בילויים ומשנה את חוויית המגורים בצורה מהפכנית. עם זאת, מעבר לשאלה האם כדאי לרכוש בריכה, חשוב שנשאל את עצמנו איך אנחנו מתכוונים לשלב אותה בעיצוב החצר. התכנון הנכון יכול לעשות את כל ההבדל בין אלמנט כבד ומגושם שתקוע באמצע החצר ובין פינה קסומה שמשדרגת את מרחבי החוץ.

  • מומלץ להימנע מצמחים מטפסים ונשירים שימלאו את הבריכה וסביבתה בפסולת וימשכו חרקים.
  • תיחום שטח הבריכה בסלעיה מוקפדת או במשטחי חצץ המתוכננים בחכמה, יאפשרו לבריכה להשתלב בקו העיצובי שלך ולקבל מראה טבעי יותר בחצר.
  • תאורה מתאימה תאפשר לך להדגיש את הבריכה גם בלילה ויעניקו לחצר תחושה קסומה כשהשמש שוקעת.
  • יש לקחת בחשבון את גודל וצורת הבריכה, בהתאם לחלל ולצורת הגינה.

האם מדובר בבריכת עמודים קטנה ועגולה או בריכת אולטרה מלבנית או אובלית? זוהי רק דוגמא לדברים שצריך לשאול.

לאתר את נקודת המוקד

כל עיצוב נוף טוב נע סביב מוקד או מספר מוקדים שמהם מתפתח העיצוב כולו. זה עשוי להיות פסל מיוחד, עץ מרשים, בריכה קסומה או גינת ירק מושקעת. ברגע שנבין מה הלב של החצר, יהיה לנו קל בהרבה לצאת ממנו אל העיצוב הכללי

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x