תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

על קצה החוט הדנטלי: נושאים קצרים בתחום רפואת השיניים

והפעם: שיניים טוחנות, רפואת שיניים חירום, מיתוסים שגויים על השתלות שיניים וכל מה שרציתם לדעת על טיפול שורש

שיניים טוחנות ובריאות שיניים

טוחנות הן חלק חשוב מהפה וממלאות תפקיד חיוני בלעיסה וטחינת מזון. הם עלולים להיות רגישים לריקבון ולמחלות חניכיים, לכן חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי בזהירות. ביקורים קבועים אצל רופא השיניים חשובים אף הם על מנת לאתר בעיות מוקדם ולמנוע נזקים נוספים.

השיניים הטוחנות יכולות לפתח בעיות ממגוון סיבות. אחת הבעיות הנפוצות היא פגיעה, המתרחשת כאשר שן לא בוקעת (מגיחת דרך החניכיים) כהלכה ונתקעת מתחת לקו החניכיים. שיניים נפגעות עלולות לגרום לכאב, לזיהום ולנזק לשיניים שמסביב. בעיה נפוצה נוספת היא ריקבון. ריקבון יכול להתרחש על משטחי הלעיסה של הטוחנות או בבורות והחריצים העמוקים (סדקים) הנמצאים על משטחים אלה. חשוב לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי בזהירות כדי להסיר חלקיקי מזון ורובד מאזורים אלה. אחרת, הריקבון יתקדם ובסופו של דבר יוביל לחורים. טוחנות יכולות לפתח גם מחלת חניכיים, שהיא זיהום של החניכיים שעלול לפגוע במבנים התומכים של השיניים. מחלת חניכיים נגרמת על ידי רובד פלאק, שכבה דביקה של חיידקים שנוצר על השיניים. אם הרובד אינו מוסר, הוא יכול להתקשות לכדי אבנית (אבן שן). ניתן להסיר אבנית רק על ידי רופא שיניים או שיננית. אם לא מטפלים במחלת חניכיים, היא עלולה להתקדם לדלקת חניכיים, שהיא צורה חמורה יותר של המחלה שעלולה להוביל לאובדן שיניים.

– איך למצוא רופא שיניים חירום

אף פעם אין זמן טוב לעשות חירום דנטלי. בין אם אתם מתמודדים עם כאב שיניים, שן סדוקה או משהו אחר לגמרי, חשוב לפעול במהירות ולפנות לעזרה מקצועית. למרבה המזל, ישנם רופאי שיניים דחופים רבים שיכולים לספק את הטיפול הדרוש לכם. כך תמצא רופא שיניים חירום קרוב אליך:

ראשית, התקשר לרופא השיניים הרגיל שלך ושאל אם הוא מציע שירותי חירום. רופאי שיניים רבים עושים זאת, וייתכן שהם יוכלו להתאים אותך לפגישה מיד. אם לא, ייתכן שהם יוכלו להפנות אותך לרופא שיניים אחר שאכן מציע טיפול חירום.

אפשרות נוספת היא לחפש באינטרנט רופאי שיניים חירום באזור שלך. זוהי דרך מצוינת למצוא מספר אפשרויות ולהשוות ביניהן זו לצד זו. לאחר שמצאת כמה אפשרויות פוטנציאליות, התקשר אליהם והסביר את מצבך. הם צריכים להיות מסוגלים לומר לך אם הם יכולים לעזור או לא ומה יהיו הצעדים הבאים.

לבסוף, אל תהססו לפנות לבית החולים הקרוב אם המצב שלכם באמת דחוף. לבתי חולים רבים יש מרפאות שיניים באתר שיכולות לסייע במקרי חירום.

על ידי ביצוע שלבים אלה, תהיו בטוחים שתמצאו רופא שיניים חירום שיכול לעזור לכם לקבל את הטיפול הדרוש לכם.

4 מיתוסים של השתלות שיניים שאינם נכונים

שתלים דנטליים קיימים כבר עשרות שנים, אך אנשים רבים עדיין מאמינים במספר מיתוסים לגביהם. הנה כמה מהמיתוסים הנפוצים ביותר על השתלות שיניים, והאמת מאחוריהם.

אם חסרה לך שן אחת או יותר ואתה מעוניין ללמוד עוד על השתלות שיניים, קבע פגישת ייעוץ באחת ממרפאות השיניים של ד”ר בוחניק עוד היום. צוות המרפאה של מרפאת שיניים ד”ר בוכניק ישמחה לעמוד לשרותכם.

מיתוס מס’ 1: השתלות שיניים הן יקרות.

בעוד שתלי שיניים עשויים לדרוש השקעה ראשונית גדולה יותר מאשר אפשרויות החלפת שיניים אחרות, הם למעשה חסכוניים יותר בטווח הארוך. שתלים דנטליים נועדו להחזיק מעמד לכל החיים, בעוד שאפשרויות אחרות, כגון שיניים תותבות, צריכות להיות מוחלפות מדי כמה שנים. בנוסף, השתלות שיניים עוזרות לשמר את העצם ולמנוע נסיגת חניכיים, מה שעלול להוביל לבעיות שיניים נוספות בהמשך הדרך.

אגב, לא חייבים להגיע רחוק עד השתלת שיניים, עדיף לטפל מוקדם יותר בבעיות בשיניים באמצעות סתימות, ניקוי אבנית, טיפול שורש וכיו”ב. אם אתה רוצה לדעת עוד על טיפול שורש – הנחיות, שאלות וכל מה שחשוב שתדעו פשוט תיכנס לאתר רשת השיניים של ד”ר בוחניק, ותגלה עולם מלא של חומר דנטלי איכותי לקריאה והשכלה.

מיתוס מס’ 2: השתלות שיניים כואבות.

האמת היא שניתוח השתלת שיניים בדרך כלל אינו כואב יותר מאשר עקירת שן. הניתוח עצמו מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית, כך שלא תחוש כאב במהלך ההליך. אתה עלול לחוות קצת כאב ונפיחות לאחר מכן, אבל זה יכול להיות מטופל בקלות עם תרופות נגד כאבים ללא מרשם.

מיתוס מס’ 3: שתלים דנטליים אינם בעלי מראה טבעי.

הודות להתקדמות הטכנולוגיה, כעת ניתן לבצע השתלות שיניים שיתאימו לגוון ולצורה המדויקת של השיניים הטבעיות שלך. למעשה, אנשים רבים שיש להם השתלת שיניים אפילו לא יכולים לדעת שיש להם אותם.

מיתוס מס’ 4: השתלות שיניים מיועדות רק לזקנים.

בעוד שתלים דנטליים משמשים בדרך כלל כדי להחליף שיניים אצל מבוגרים, הם יכולים לשמש למעשה כל מי שאיבד שן. בין אם איבדת שן עקב תאונה, פציעה או מחלת חניכיים, ייתכן שאתה מועמד להשתלת שיניים.

המאמר בחסות https://hashmal.shop

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x