תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

על תפקידם של תכשיטים סביב טקס הנישואין

תכשיטים הם אביזרי יוקרה המיועדים להעניק מראה יוקרתי יותר, מושקע ומעניין, כאשר עולם התכשיטים מתכתב עם לא מעט מסורות יהודיות. השימוש בטבעת בטקס החופה הוא השימוש המוכר, אלא שמסורות ומנהגים הולידו שימוש ומשמעות רחבה ביותר לסוגים שונים של תכשיטים, הרבה מעבר לטקס עצמו.

טבעת אירוסין

טבעת אירוסין אינה מנהג דתי, כי אם אזרחי, אולם ידוע כיום כי כל הצעת נישואין מושקעת מחייבת לק ג’ל מושלם מצדה של הכלה המיועדת, וטבעת אירוסין מרשימה שתביא לאמירת כן- מצד החתן המיועד.

את טבעת האירוסין נהוג שבוחר החתן בעצמו, במטרה להפתיע את בת הזוג (אולם טוב יעשה אם ייוועץ באמה או באחת מחברותיה). טבעות אירוסין אינן כפופות למגבלות כלשהן, אולם באות להביע אהבה מחד גיסא, הבטחה והתחייבות מאידך גיסא. מסיבה זו נהוג לבחור בטבעות אשר משלבות מתכת יקרה ואיכותית (זהב, זהב לבן, כסף) בשילוב אבן יוקרה: יהלום. המתכת באה להביע את הכוונה להמשכיות ולנצחיות (בזכות עמידותה), והיהלום בא להמחיש את ההתחייבות, בשל היותו החומר הקשיח בטבע, כמו גם היקר והנוצץ.

חשוב כמובן לבחור טבעת אירוסין בהתאם לטעמה של הכלה המיועדת, כמו גם בהתאמה לתקציב, וניתן למצוא טבעות אירוסין מרשימות גם במחירים שאינם מופקעים, ובסגנונות עיצוביים שונים.

טבעת נישואין

טבעת הנישואין היא חלק מהטקס הדתי, בו החתן נדרש לענוד את הטבעת על אצבעה של הכלה. המנהג והמסורת קובעים כי נדרשת טבעת ממתכת אחידה, ושאינה משובצת באביזרים או באבנים. ניתן למצוא טבעות נישואין מרשימות ועדינות מכל סוגי המתכות, כאשר כיום נהוג כי גם הגבר זוכה לקבל טבעת נישואים במעמד. זוגות רבים בוחרים את טבעות הנישואין יחד, ובמקרים רבים גם באמצעות סט טבעות משולב ומותאם.

תכשיטים בטקס החינה

טקס החינה הוא טקס מסורתי מקדים לחופה, הנהוג בחלק מן התרבויות. לטקס זה אין משמעות דתית, אולם בהיבט המסורתי נהוג שמשפחת החתן מעניקה לכלה סט תכשיטים יוקרתי. התכשיטים באו לברך על כניסתה אל המשפחה ולקבל אותה, כאשר נהוג להעניק לה מספר תכשיטים בניהם: שרשרת, צמיד, שעון ולעתים גם נזר. במשפחות רבות סגנון התכשיטים מאפיין את המסורת המשפחתית והמוצא, אולם כיום נהוג יותר ויותר לבחור בסטים של תכשיטים מרשימים ומעודנים, אשר יקלעו לטעמה של הכלה וגם יאפשרו לה שימוש קבוע בהם. תכשיטי החינה הם לרוב מזהב, או בשילוב אבנים יקרות דוגמת יהלומים ו/או פנינים.

בטקס החינה נהוג שלא להזניח גם את החתן, כאשר משפחת הכלה היא זו שמעניקה לו מתנה ומקבלת אותו אל קרבה. בין המתנות הנהוגות: ערכת תפילין אישית מהודרת, ואפשרות נוספת היא הענקת שעון יוקרתי לגבר.

ניכר כי תכשיטים מהווים חלק בלתי נפרד מן המסורת היהודית, וניתן לראות כי גם באירועים מסורתיים אחרים קיים מנהג של הענקת תכשיטים, דוגמת: סיכת חמסה מעוצבת מזהב לתינוק במעמד ברית המילה, הענקת שעון ו/או שרשרת לחתן בר המצווה על ידי הוריו או על ידי הסבים והסבות, תכשיט יוקרתי ומרשים לנערת בת המצווה, ותכשיטים אחרים המוענקים בימי הולדת ואירועים חשובים אחרים בחיים.  

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x