תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

עשרת הטיפים שלנו לעיצוב הבית לקראת פסח

מתחשק לכם לרענן קצת את עיצוב הבית לכבוד חג האביב? יש לנו עשרה טיפים שיעזרו לכם לתכנן פרויקט עיצוב ביתי

שולי הלוי

קרדיט Shutterstock

לא מתחילים לפני שמתכננים

חג הפסח ממש מעבר לפינה, אבל הדרך לעיצוב מוצלח מתחילה בתכנון מקדים. האם אתם רק קופצים לחנות כלי בית כדי לרענן את הסרוויס? מצטיידים בדלי צבע ומברשות? משפצים את ארונות המטבח? מורידים את כל הקירות בבית? שבו בנחת על כוס קפה ותכננו את הפרויקט שלפניכם. נסו להאריך כמה זמן יקח לכם, כמה כסף זה יעלה, בחנו בעלי מקצוע רלוונטים ואל תדלגו על שלב סקר שוק והשוואת מחירים.

לא כל פרויקט כולל שיפוץ מן המסד עד הטפחות, אבל אם אתם מנצלים את ההזדמנות לפרויקט מושקע לטווח הארוך – כזה שחלמתם עליו איזה זמן או מנגד כזה שכבר לא ניתן לדחותו, יכול להיות שתבחרו להיעזר בפתרון מימון. תשקלו להוסיף לרשימת המשימות המקדימות בירור לגבי הלוואה מיידית* קטנה המותאמת לצרכיכם, ואם התנאים, גובה ומספר ההחזרים מתאימים לתקציב הנוכחי והצפוי שלכם, תוכלו להנות מהתוצאות גם בפסח בשנים הבאות.

סדר לפסח

לפעמים, כל מה שהבית שלנו זקוק לו זה סדר פסח כהלכתו – השיטה החביבה עלינו היא לעשות קון-מארי לבית, להשאיר בבית רק את מה שגורם לנו אושר. איך עושים את זה? מתייחסים לפרויקט הסידור כמשימה חד פעמית המתפרשת על פני כמה ימים (או שבועות שצריך), במהלכם תבצעו סדר יסודי רק לאחר שמיינתם את כל (אבל באמת כל) החפצים בבית. אחרי שתסיימו להיפרד מכל מה שלא ״מנצנץ אושר״, תוכלו לבלות שעות של הנאה בתרגול קיפולי הבגדים של קונדו, בהעמדת כל חפץ במקום הראוי לו – ובעיקר בבית מסודר טיפ-טופ.

שכבת צבע

אחת הדרכים הקלות – ולעיתים הזולות – לרענן את עיצוב הבית היא צביעת רהיטים ישנים, קיר בחדר מרכזי – או כל הבית כולו. לצבעים יש השפעה פסיכולוגית שלא בהכרח הולכת יד ביד עם הטעם האישי שלנו, אז כדאי שתקראו קצת על הנושא לפני שאתם צובעים את כל קירות הבית בחרדל-שלכת.

קרדיט Shutterstock

קירות משובבים

טפטים ססגוניים הם דרך נהדרת לרענן קיר או שבעה בבית. לרשותכם זמינים טפטים במגוון צבעים, גוונים, טקסטורות ומרקמים – כולל כאלו המתאימים להדבקה בחדר האמבטיה. אם אתם מפחדים להתחייב אבל רוצים להתנסות, לכו על מדבקות קיר מתקלפות.

טקסטיל מוסיף סקסאפיל

עוד דרך קלה לחדש את מראה הבית הוא באמצעות פריטי טקסטיל: כריות נוי, מצעים, כיסוי מיטה, שטיחים ושטיחונים. אם יש לכם כוח לתלות, אתם יכולים להוסיף גם ויולונות, ובמקרה שלהם עדיף לבחור בבדים בהירים ואווריריים שלא יחסמו את האור ויעטפו את החלל ברכות.

ויהי אור

זה נכון שחג החנוכה הרבה יותר מתקשר לאור, אבל במסגרת רענון הבית לפסח אולי תרצו להתחדש בגופי תאורה ניידים ונטענים, שיעניקו טאצ׳ מודרני לחלל.

ומתוק ירוק בעיניים

מה יותר הולם לחג האביב מהכנסת קצת טבע לתוך הבית? לצד היתרונות הוויזואליים הברורים, צמחים כידוע מצטיינים בפוטוסינתזה וקולטים לתוכם מים, אור ופחמן דו חמצני ובתמורה משחררים לאוויר חמצן, ועל הדרך גם משפיעים לטובה על האור.

קרדיט Shutterstock

ריח של שושנים

על טעם ועל ריח אין מה להתווכח, אבל בעוד חוש הטעם פחות רלוונטי לעיצוב הבית, לחוש הריח יש תפקיד חשוב. מפיץ ריח – בין אם חשמלי, מקלות ריח, או נרות ריחניים – יבשם כל חדר שבו תציבו אותו בניחוח נעים.

קיר תצלומים

זוכרים את סדר הפסח שממנו התחלנו? אם הייתם יסודיים ועברתם על אלבומי התמונות המשפחתיים, תוכלו סוף סוף לתלות על הקירות את אלו האהובות עליכם במיוחד. בין אם מדובר בתמונות של המשפחה הגרעינית שלכם או כאלו שעברו מדור לדור ובהן ראשית השושלת, כל מה שאתם זקוקים לו זה כמה מסגרות חינניות, מסמרים, פטיש – ותלייתם על הקיר בקומפוזיציה מעניינת.

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x