תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

פינות אוכל – כל מה שחשוב לדעת

פינות אוכל כיום הן בדרך כלל אזור אשר משתלב בחלל הציבורי וכולל גם את המטבח והסלון. בבתים רבים ישנו אי במטבח אשר משמש כפינת האוכל היומיומית, אולם, כאשר מדובר על שבתות, חגים או אירועים מיוחדים שנערכים בבית שבהם מתקבצים בני משפחה המורחבת ולעיתים גם חברים לאכול יחד, אין ספק כי במקרה הזה פינות האוכל הן בעלות חשיבות רבה. כיום ניתן למצוא מגוון רחב של פינות אוכל בסגנונות שונים, באיכות שונה ועוד ועל כן, אם אתם תוהים כיצד לבחור פינת אוכל מושלמת לביתכם, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

מיקום ופונקציונאליות

לפני שאתם בוחרים פינת אוכל אתם חייבים להבין כי פינת האוכל חייבת להיות פונקציונאלית. על הפינה להתאים במידות שלה לצרכי המשפחה ולאפשר למשתמשים בה תפעול קל ונוח. יש להציב את הפינה במיקום נגיש ונוח למטבח על מנת להקל על המארחים שנדרשים להתרוצץ בין המטבח לפינת האוכל בכדי להגיש את המאכלים השונים. אם יש לכם חלל מרווח מאוד עבור פינת האוכל, תוכלו לבחור אותה בכל גודל שרק תרצו, מבלי שהיא תפגום באופן כלשהו בתחושה של המרחב, אולם, במרבית חללי המגורים אין מרחב גדול מאוד לפינת האוכל ועל כן, חשוב מאוד לבחור בפינה שמצד אחד תהיה פונקציונאליות ומצד שני תתאים במידותיה למידות החלל ותאפשר לנוע בצורה נוחה במקום שבו מצויה פינת האוכל. כיום ניתן למצוא פינות אוכל שונות שבהן ניתן להרחיב את השולחן.

שיטות שונות להרחבת שולחנות

ניתן למצוא כמה שיטות להרחבת שולחנות בפינות אוכל. רצוי מאוד לבחור בשיטה אשר תתאים ביותר לצרכים שלכם וכמובן שתהיה קלה ופרקטית ביותר. בעבר הלא מאוד רחוק שיטת ההרחבה של השולחן התבצעה באמצעות חיבור בין שתי פלטות לשני עברי השולחן. השיטה המדוברת אמנם עדיין קיימת אך היא דורשת לא מעט מקום לאחסון הפלטות כאשר לא משתמשים בהן ובאופן כללי נחשבת לשיטה מסורבלת ועל כן, כדאי מאוד לבחור בשיטה קלה יותר של הרחבה המשתלבת בתוך השולחן עצמו ומתבצעת בדרך כלל על ידי הזזה של משטח השולחן, הרגליים שלו או הצדדים שלו.

חומרי הגלם והעיצוב של פינת האוכל

פרמטרים חשובים נוספים הם חומרי הגלם והעיצוב של חדר האוכל. ניתן למצוא כיום פינות אוכל העשויות מחומרי גלם שונים כאשר חומר הגלם הדומיננטי ביותר הוא ללא ספק עץ. אך כמובן שניתן למצוא גם זכוכית, שיש וכן מתכות שונות אשר משתלבים כבסיסים או קונסטרוקציות. העצים שבדרך כלל יהיו דומיננטיים בפינות האוכל הם עצי בוק רך שנחשבים לעצים חזקים ועמידים, עץ מייפל קשה, עץ אלון ועוד. אם תבחרו לשלב זכוכית, חשוב לוודא שהזכוכית מחוסמת, עמידה ובטוחה. ניתן לבחור כיום זכוכיות בצבעים שונים שמוסיפות לעיצוב פינת האוכל ללא ספק.

השולחן בפינת האוכל יכול להיות עגול, מתומן, מרובע, אובאלי או מלבני. לכל צורה יש יתרונות ולעיתים יש גם חסרונות ועל כן, חשוב מאוד לבדוק מה היתרונות של כל צורה ומהם החסרונות שלה וכן, לבחור בצורה שתתאים לחלל שבו אתם עתידים להציב את פינת האוכל שלכם.

כיסאות

על אף שהשולחן בפינת האוכל הוא דומיננטי ולא פעם מייחסים לו את מלוא החשיבות כאשר מחפשים פינת אוכל לרכישה, הרי שחשוב מאוד לשים דגש גם על הכיסאות שמגיעים סביב שולחן האוכל. הכיסאות צריכים להיות נוחים, עמידים, חזקים ויציבים. בד בבד, הם צריכים להיות דקורטיביים ולהשתלב בצורה הרמונית בשולחן עצמו. יש להקפיד כי מדובר על כיסאות העשויים מחומר גלם איכותי.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x