תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

פרסום בגוגל – עיקרון הרלוונטיות

תיאורטית, האין זה יהיה נחמד אם יהיה ניתן ללחוץ על כפתור, כשכתוצאה מכך לקוחות מעוניינים פשוט ינחתו באתר האינטרנט שלך, בדיוק ברגע בו הם מחפשים לרכוש משהו חדש? ובכן, זה לא מה שאנחנו אומרים, לא כל פרסום בגוגל יניב את התוצאה הזאת בדיוק – אך אם עושים אותו נכון, ומדברים לקהל היעד באופן מדויק וכמו שצריך – זה יכול בהחלט להתקרב לשם במידה ריאליסטית.

קצת על פרסום בגוגל

פרסום באינטרנט הוא אחד מסוגי הפרסום הנפוצים והפופולאריים ביותר מסך כל סוגי הפרסום שאנחנו באופן אישי מכירים כיום. באופן עקרוני, הדרך בה זה עובד – היא כדרך כך שהמפרסם בוחר לעצמו מילות מפתח להתמקד עליהן. לאחר שהוא בחר, הוא כמו משתתף במכירה פומבית בעבורן. לדוגמה, יש שלושה אנשים שכל אחד מהם רוצה לפרסם את המודעה שלו במקום “גבוה יותר” בתוצאות החיפוש עבור מילת מפתח מסוימת, נגיד – “נעלי אדידס חדשות 2022 לקנייה מיידית” (ואנחנו יודעים שזו לא מילת מפתח. לצורך העניין זה ביטוי מפתח, המורכב מכמה מילים). אדם אחד מציע שקל כדי לקבל את “הספוט”, אדם אחר מציע שני שקלים, ואדם אחר מציע עשרה שקלים חדשים. מי מהם יקבל את הספוט לפרסם את מודעתו עבור ביטוי המפתח הזה?

מהו עיקרון הרלוונטיות במסגרת פרסום בגוגל?

ובכן, עקב כך שמדובר במכירה פומבית – היינו מצפים שיהיה זה האדם שהציע את הכסף הרב ביותר. לא כך?  ובכן, לא, לא בדיוק. נניח שאדם מסוים מחפש את הביטוי “ארנבים קטנים במיוחד למכירה”, מה אנחנו חושבים שהוא מנסה למצוא? סביר להניח שהוא מחפש ארנבים קטנים במיוחד למכירה. אם נציג לו דף עיון על אופנועים כחולים – האם זה יתאים לבקשתו? לא, לא בדיוק. אי לכך ובהתאם לזאת, עיקרון מאוד חשוב במסגרת פרסום בגוגל, הוא זה המדבר על רלוונטיות. אם המפרסם שהציע 10 ₪ כדי לזכות “בספוט הפרסומי” מפרסם אופנועים כחולים לגולשים שמחפשים ארנבים קטנים – הוא כנראה לא יקבל את הספוט.

סעיף הרלוונטיות לא יוגשם ועל פי כן הוא לא יגשים את כל התנאים הדרושים כדי לפרסם. נשמע מעניין, לא? לדעתנו ולהבנתנו, גם אם נדמה שגוגל הייתה שמחה לקבל יותר כסף עבור השימוש בפלטפורמת המודעות שלה – היא כן צריכה לשים דגש על דבר אחד: שביעות רצון הלקוח. כלומר, הגולש.

השפעתו של עיקרון הרלוונטיות: פרסום בגוגל

אם הגולש יקבל תוצאות חיפוש לא רלוונטיות, אולי הוא לא יהיה מרוצה מחוויית הגלישה שלו. אי לכך ובהתאם לזאת, אולי הוא יגלוש פחות. ואז מה גוגל עשתה בזה? היא פגעה בחוויית השירות שהיא מאפשרת. אי לכך ובהתאם לזאת, מדובר בגולש שלא יגלוש באותה מידה, או לא יחזיק אותה מידה של הערכה כלפי מנוע החיפוש שהציעה. ומתוך כך, האפשרות לפרסם תהיינה פחות אטרקטיבית – כי הגולשים פחות גולשים או מעריכים את המוצע להם. על כן, ככל שהגולש יותר מרוצה, כך גם המפרסם יותר מרוצה – כי הוא יכול להניח שיש קהל פוטנציאלי מעוניין.

לכן, מבחינה תיאורטית – מי שמפרסם דברים רלוונטיים, יכול להשקיע פחות כסף, ולקבל יותר חשיפה לכאורה מאשר מי שמשקיע יותר כסף אך מפרסם דברים לא רלוונטיים. רלוונטיות=חיסכון בתקציב הפרסומי. וזה אחד הסודות להצלחה בגוגל. ניתן לשאול את משרד פרסום ירדן דיגיטל אם יש להם טיפים נוספים בנושא.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x