תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

פרקט סוגים – איך לבחור את הפרקט המושלם?

הריצוף היפה והיוקרתי ביותר בעולם הוא גם עולם שלם של אפשרויות בחירה בין סגנונות עיצוב שונים ומאפיינים של החומר, המספקים את הרצפה הכי מתאימה לצרכים שלכם.

פרקטים בימינו משתלבים היטב כמעט בכל סגנון עיצוב אפשרי ומתאימים לכל סוגי המבנים – בין אם מדובר על בתי מלון, משרדים, מבני ציבור ומסחר, או בתים פרטיים.

אז אילו סוגי פרקטים כדאי להכיר ואיך בוחרים את הפרקט המתאים לכם?

הפרמטרים שכדאי לשקול בבחירת סוגי פרקטים

בחירת סוג הפרקט היא גורם משמעותי המשפיע על סגנון העיצוב המתקבל בסוף התהליך, אבל היא גם בחירה משפיעה על רמת התחזוקה הנדרשת, על סוגי השימוש המתאימים לחלל, על רמת הבידוד של החלל ועל רמת העמידות של הרצפה לאורך זמן.

  • בחירת פרקט לפי סוג הנכס – יש הבדל משמעותי בין ריצוף של בית מלון או חלל ציבורי עם תנועה ערה לבין ריצוף של חדר שינה בבית, או אפילו של משרד. לכן, כאשר מתקינים פרקט חשוב לבדוק מה רמת העמידות שלו בפני שחיקה, שריטות, רטיבות וכתמים כדי לוודא שהוא מתאים לסוג החלל ולתנאים שהוא צריך לעמוד בהם.
  • דרישות תחזוקה וניקיון – פרקט ידוע בתור ריצוף מפונק יחסית, שלא ניתן לשטוף אותו בכמויות גדולות של מים. צריך להיזהר שלא יירטב או יישרט ועוד. אבל אפשר גם לבחור סוגי פרקטים עמידים בפני מים ולחות, עמידים בפני שריטות ובעלי דרישות תחזוקה מינימליות, ברמות שונות של עמידות ואפילו פרקטים עם עמידות מוחלטת בפני מים.
  • בידוד – זהו גורם משמעותי בכל מבנה, המשפיע על רמת צריכת האנרגיה והמיזוג במבנה. יש פרקטים עם יכולת בידוד מאוד גבוהה לעומת פרקטים אחרים עם יכולת בידוד נמוכה יותר.
  • אפשרויות עיצוב – מגוון האפשרויות לעיצוב עם פרקטים הוא אינסופי. היום אפשר לבחור פרקטים בגוונים וצבעים שונים, בצורות שונות, עם אריחים בגדלים שונים וכל בחירה מביאה איתה סגנון עיצובי אחר.

סוגים של פרקט שחובה להכיר

אם כבר שמעתם את המושגים פישבון, למינציה, פרקט עץ או תלת שכבתי, יכול להיות שאתם קצת מבולבלים. אז בואו נעשה קצת סדר:

פרקט למינציה – פרקט עשוי מעץ מעובד בציפוי שקוף, שמגן עליו מפני לחות ורטיבות, שריטות וכתמים. קל לתחזוקה וניקוי. עם פרקט למינציה של יצרנים איכותיים במיוחד, אפשר גם לקבל עמידות בפני מים למשך 72 שעות.

פרקט פישבון – פישבון היא צורת ההתקנה של הפרקט. זה יכול להיות פישבון עץ טבעי או למינציה, עם אריחים רחבים או צרים אבל תמיד הוא יהיה מונח בצורות גיאומטריות מעניינות, שלוקח קצת יותר זמן להתקין אותן, אבל גם התוצאה הרבה יותר עמידה ויפה למראה.

פרקט רב שכבתי/תלת שכבתי – מדובר לרוב על פרקט עץ טבעי מחומרי גלם כמו דובדבן, טיק, אלון, אגוז או מייפל. הלוחות עצמם יכולים להיות גושניים – משכבה אחת, או מרובדים – עם שתים או שלוש שכבות. פרקטים אלה מגיעים עם ציפוי לכה או שמן שמגן עליהם מפני נזקים שונים, אך לא מעניק להם עמידות מלאה ולכן נדרשת תחזוקה יותר קפדנית.

פרקט פולימרי – הקצה השני של הסקאלה לעומת פרקט עץ הוא פרקט סינטטי, עמיד לחלוטין בפני מים ונזקים שונים, מצריך מינימום תחזוקה וקל מאוד לניקוי.

פרקט שעם – פרקט שנעים במיוחד לדרוך עליו ברגליים יחפות בזכות השעם האלסטי והרך למגע. הוא גם מבטיח בידוד תרמי והליכה שקטה.

הפרקט שעושה את העיצוב

בחירת הפרקט המתאים היא מהאלמנטים הכי משפיעים על עיצוב המבנה לצד מאפיינים נוספים ולכן כדאי להשקיע בבחירה נכונה מכל הבחינות.

חשוב לא לטעות בסוג הפרקט שמתאים אבל גם חשוב לוודא שבוחרים פרקט מבית טוב עם אחריות וגב. ממותג מוכר ואיכותי. לא להתפשר על האיכות בשל מחיר.

חברת אגר היא מותג אוסטרי המתמחה בייצור חומרי עץ. אגר, מספקת מגוון רחב של מוצרי עץ איכותיים עם תו תקן אירופאי מחמיר של איכות הסביבה ועם תהליכי ייצור מתקדמים, מציעה מגוון סוגי פרקטים מרהיבים בשלל עיצובים, סגנונות ומאפיינים המאפשרים לכם לבחור את הפרקט המדויק לבית או לפרויקט.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x