תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

קומפוסטר ביתי זה חסכון משמעותי!

בעבר, כל מי שהכין קומפוסטר ביתי נחשד כבעל הובי חריג. לא הרבה בני אדם נטו להפוך פסולת אורגנית לכדי חומר דישון, וההתעסקות באשפה הביאה לכדי זלזול. אך כיום כבר ידוע כי עסקינן אודות המענה הכי אפקטיבי לשמור על כדור הארץ. עם השנים התגברה המודעות למעלות הניכרים של הקומפוסטר, כחלק מן העקרונות הקיימות, רבה ביותר, ובשל כך אף הדרישה לכל מיני סוגים של הקומפוסטר הביתי רק הלכה והתעצמה.

הגדרה של קומפוסטר –

המושג קומפוסטר מתאר בבסיסו דשן אורגני. הוא נוצר בחיק הטבע, במהלך מחזורי של חומרים אורגניים, אשר הם מתפרקים ונבנים שוב. הוא מכיל גללים של חיות, עלים שנשרו מהעץ, שאריות של אוכל, וכיוצא בכך, כאשר כולם מתפרקים תוך כדי העשרת האדמה. על ביצוע הפירוק אמון המיקרואורגניזם, בסיוע חיות, כמו למשל – טחיבית או שלשול. בתום תהליך זה נוצר הקומפוסט, שהינו דשן שמורכב מתרכובת אורגנית, מיקרואורגניזם אפקטיביים, ומינרלים. על ידי הקומפוסט מדשנים את האדמה, שעליה גדלים צמחים שאחראים על הזנת החיות, והם אחר כך מתפרקים ונעשים לקומפוסט, ובשל כך חומרי הגלם ששיכים לחיים אף פעם לא נגמרים.

אין כל בעיה להכין קומפוסטר ביתי, אבל צריך לנקוט באחריות, כמו גם בהתמדה. כאשר אין מטפלים בפסולת כראוי, היא עשויה להציף ניחוחות גרועים, וכן למשוך חיות שהיינו ברצון מוותרים על נוכחותן. הקומפוסט הביתי ילמד אתכם על מעגלי החיים של חיק הטבע, הוא מאפיין את הקשרים הבריאים שבין האנשים לבין אדמתם, ואף הוא מוכיח לכל שאורח חיים עכשווי אינו חייב לסתור את הסביבה הטבעית.

 יודעי דבר גורסים כי למרכזי איסוף זבל מגיעים מדי יום למעלה מן אלף ושלוש מאות טונות של פסולת אורגנית. הפסולת האורגנית מוכנסת לקרקע, ובשל המחסור באוויר והלחץ היא נהפכת במקום לקומפוסט לגזים של חממה, אשר מחמירים את ההתחממות הגלובלית. פסולת שאינה נהפכת לגזי חממה עשויה לחלחל לתוך האדמה וממנה אף לחדור למי השתייה שלכם. על ידי הכנת קומפוסטר ביתי אתם חוסכים את כל התרחישים הללו, והופכים אותו לחומר מצוין עבור הצמחים שבדירה ובחצר שלכם.

קומפוסטר ביתי זה חסכון משמעותי –

מדוע קומפוסטר ביתי מהווה חיסכון ופעולה מוצלחת? ובכן, קודם כל, השימוש בו עשוי להיטיב עם פני האדמה. שנית כל, הוא מהווה מזון עשיר עבור צמחים, תוך כדי ריחות משכרים של רעננות ופור5יות, כשם שהאדמה בתום הגשמים מפיצה, וכן הוא לא מושך בעלי חיים או חרקים שאינכם חפצים בחברתם. הקומפוסט הביתי מייצב חסינות מעולה בצמחים כנגד מזיקים או לחלופין כנגד מחלות, תוך כדי כך שהינו מאפשר לאדמה וויסות של השפעות כימיקלים או ריסוסים. כמו כן, הוא אוצר את הלחות, ובשל כך כושרה של האדמה מתגבר בהחזקת ובקליטת המים קרוב לקרקע. בנוסף לכך, הקומפוסט הביתי מכהה את פני האדמה ועוזר לה בקליטת חום. זאת ועוד, הקומפוסט הביתי משחרר אט אט את חומרי התזונה שבו לאדמה, דבר שמסייע לצמחים בקליטת מזון ממנו. בשל כך שמניחים אותו על גבי הקרקע למעלה, הינו מפחית את החלחול לעומק, וגם מסייע לשמור את חומרי המזון בשכבה שנגישה לצמחים.

קומפוסטר ביתי אמון על שיפור האדמה –

בתוך קומפוסטר ביתי יש את המרכיבים שדרושים לצמחים, על מנת שיגדלו ושילבלבו. חוץ מהעובדה שהוא מהווה דשן טבעי ונהדר, הינו אף סופח מים ביעילות רבה ומהווה כחיפוי מצוין לקרקע, שעוצר את הגדילה של העשבים ואת ההתייבשות של האדמה.

רוצים לדעת עוד? בבלוג של Tevalu.co.il תמצאו סרטונים וכתבות נוספות והמעמיקות בהכנת קומפוסט.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x