תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

קופסת העוגיות הביתית – כך תמלאו אותה

אין כמו קופסת עוגיות שמונחת על השיש, צופנת סוד, מחכה בסבלנות למלא את בני הבית בעונג מתוק שאין כמוהו. מהן העוגיות האהובות עליכם? בפני איזו עוגייה לא תוכלו לעמוד? הנה כמה הצעות לעוגיות שכאלה, שכיף לתחוב את היד לקופסתן ולזלול בהנאה.

עוגיות ריבה

טרנדים רבים יכולים לחלוף בשמי עולם הקונדיטוריה, אך עוגיות ריבה תמיד יהיו קלסיקה מנצחת שאין לה יורש ראוי. עם בצק פריך עדין, ריבה מתקתקה הנחה בין השכבות ואבקת סוכר נהדרת מעל – זוהי העוגייה המושלמת!

להכנת בצק העוגה נערבל קמח וחמאה קרה, נוסיף ביצה, קמח, מלח, מחית וניל וגרידת לימון ונאחד לבצק. לאחר שניתן לבצק לנוח ולמרכיביו להתאחד במקרר, נקרוץ עיגולים קטנים ונחרוץ עיגול קטן נוסף במרכז מחצית מהעוגות – אלה העוגיות העליונות. כעת נאפה ב-180 מעלות למשך כ-10 דקות ולאחר שיצטננו, נמרח בנדיבות ריבה על העוגיות ללא החור. נדביק את העוגיות עם החור מעליהן, נפדר באבקת סוכר – והן מוכנות!

עוגיות פקאן

שדרוג לעוגיות החמאה האהובות, הפעם בגרסה עם שברי פקאן עדינים המאזנים את המתיקות ומוסיפים עניין נהדר לטעם ולמרקם. את העוגיות הללו קל מאוד להכין ולמעט המתנה קצרה במקרר הן גם די מהירות להכנה. נתחיל בהכנת בצק העוגיות, המורכב מקמח, חמאה, תמצית וניל, אבקת סוכר ואגוזי פקאן קצוצים דק. לאחר עיבוד הבצק ניתן לו לנוח במקרר כחצי שעה ונקרוץ עיגולים קטנטנים. אפייה קצרצרה של כ-10 דקות וקופסת העוגיות שלכם מוכנה להתמלא באהבה מתוקה.

ביסקוטי

מה שטוב לאיטלקים לגמרי טוב גם לנו! הביסקוטי הן עוגיות קשות שלא אוכלים סתם כך, אלא טובלים בקפה לוהט. אם אתם רוצים לחוש לרגע באיטליה היפה תוכלו גם לטבול אותן ביין אדום, כמו המקומיים. פירוש המילה ביסקוטי באיטלקית הוא אפוי פעמיים, ואכן אלו עוגיות שנאפות פעמיים – פעם אחת בתור גליל בצק אחד והאפייה הנוספת לאחר שהן מצטננות ונפרשות דק. התוצאה: עוגיות קשות וסופר פריכות.

להכנת הביסקוטי נערבל בקערה קמח, סודה לשתייה, סוכר ומלח, אליהם נוסיף ביצים, אגוזים, שקדים וסוכר וניל. לאחר עיצוב לגליל ארוך נאפה את העוגיות, נפרוש אותן לאחר שיצטננו ונאפה שוב. לפני האפייה השנייה ניתן לשמור את העוגיות האפויות למחצה במקרר ולאפות שוב בסמוך להגשה.

שוקולד צ’יפס

ילדים משתגעים עליהם וגם מבוגרים לא יכולים לעצור את ידם מלהישלח אל קופסת העוגיות בה נחות עוגיות שוקולד צ’יפס – כנראה שככה זה כשאת העוגייה הכי קלסית בסביבה! יש להן אינספור ורסיות אך אנחנו בחרנו את הקלסית ביותר – בסיס של עוגיות חמאה פריכות עם נטיפי שוקולד צ’יפס קטנטנים. להכנת העוגיות נערבל סוכר, ביצים, חמאה ושמן עם קמח, סודה לשתייה ותמצית וניל, אליהן נוסיף שוקולד צ’יפס ונאחד לבצק. לאחר שנניח לבצק להתייצב במקפיא מספר דקות, ניצור כדורים בידיים ונניח בתבנית. שימו לב – העוגיות מתרחבות באפייה ולכן כדאי למקם אותן במרחק של כמה סנטימטרים זו מזו. אופים 15 דקות ונהנים!

עוגיות מרוקאיות

הן מצוינות ליד כוס תה אך גם כיף מאוד ליהנות מהן פשוט כך, באמצע היום, כנשנוש טעים בין הארוחות. עוגיות מרוקאיות הן עוגיות פריכות, בטעמי וניל עדינים וניטרליים, והן קלות מאוד להכנה. נתחיל בערבול של חמאה עם סוכר, שמן, תמצית וניל איכותית ומיץ תפוזים עם קמח, מעט מלח, אבקת אפייה ושומשום. כעת עוברים לשלב עיצוב העוגיות, אותו עדיף לבצע באמצעות צנתר שייצור עוגיות מדויקות. מזלפים את העוגיות ישירות על תבנית אפייה מרופדת ואופים עד הזהבה.

עוגיות אמסטרדם

ממרוקו האוריינטלית לאמסטרדם הקרירה – הטרנד ששיגע את החיך של כולנו! עוגיות אמסטרדם הן הגרסה הבוגרת והמעודנת יותר של העוגיות הממולאות שניתן לקנות בסופר, ואם תכינו אותן כהלכה תבינו שכל השוואה לא עושה עמן חסד כי הן פשוט מוצבות בליגה משלהן. כל עוגייה מורכבת למעשה משתי עוגיות נפרדות ביניהן מניחים שוקולד ומאחדים לכדי עוגייה אחת. להכנת הבצק נערבל יחד סוכר לבן וחום, חמאה, ביצים, מחית וניל, קקאו, קמח וסודה לשתייה. נכין גם פרלינים של שוקולד לבן ונניח בצד. לאחר איחוד הבצק ומנוחה קצרה במקרר נכין את העוגיות, כשבלב כל עוגייה נניח פרלין שוקולד ונשטח לכדי עוגייה אחת גדולה ודקה יחסית. לאחר אפייה קצרה תוכלו לנסות להעביר אותן לקופסת העוגיות, אך סביר להניח שהן יתחסלו עוד בטרם יגיעו אליה.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x