תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

קורסי פסיכומטרי מומלצים

אלפי תלמידים במהלך כיתות י”א -י”ב, חיילים בזמן השירות הצבאי או צעירים אחרי הטיול הגדול, שרוצים ללמוד באקדמיה, ניגשים לבחינה הפסיכומטרית. הממוצע כיום הוא 534 נקודות, לכן רוב הנבחנים מחפשים קורס פסיכומטרי מומלץ שיעזור להם להוציא ציון גבוה יותר.

קורסי פסיכומטרי יש בשפע – אנקורי, מור קורן, יואל גבע, קידום ועוד. השאלה היא איך לבחור? איזה קורס הוא המומלץ?

נמצא כי הציון בבחינה הפסיכומטרית מנבא במידה מסוימת מה יהיו סיכויי התלמיד לסיים את לימודי התואר בהצלחה. לכן, הבחינה היא אחת משני כלים שבהם משתמשות אוניברסיטאות ומכללות כדי לסנן ולמיין מועמדים ללימודים. למעשה, מה שיקבע אם תלמיד יתקבל לאקדמיה הוא שקלול ציוני הבגרות והציון בבחינה הפסיכומטרית.

הבחינה מציבה בפני הניגשים מספר אתגרים: 1. שאלות בשלושה נושאים עיקריים: מתמטיקה, אנגלית ועברית. 2. זמן קצוב לכל פרק ופרק, כ-20 דקות בלבד. 3. פתרון שמונה פרקים ומטלת חיבור, שמסתכמים יחד בקצת יותר משלוש שעות, ברצף.

לפי הסטטיסטיקה, מי שלומד טכניקות יעילות לפתרון התרגילים, מכיר את סוגי השאלות ומבין חשיבה פסיכומטרית, משפר באופן ניכר את סיכוייו להצליח בבחינה.

להלן כמה טיפים חשובים שכדאי להביא בחשבון בבחירת קורס פסיכומטרי.

בדקו את ערכת הספרים – ערכת ספרים מעודכנת התואמת את רמת המרכז הארצי היא אחד המשתנים המהותיים ביותר בבחירת קורס. ללמוד מערכת ספרים ישנה עם תרגילים שנכתבו לפני יותר מ-20 שנה ולא עודכנו – פחות מומלץ!

בנוסף, חשוב לבדוק כמה תרגילים המדריך פותר עם התלמידים בזמן השיעור. בקורסים שנבדקו מצאנו מספר מכונים שמלמדים בממוצע רק 6 שאלות בנושא אחד. מצאנו גם קורסים שמשקיעים קצת יותר ופותרים כ-10 תרגילים בכל נושא במהלך השיעור. ככל שהמדריך יפתור בזמן השיעור יותר תרגילים, כך לתלמיד יהיו כלים רבים יותר להתמודד עם השאלות בבחינה.

מצאנו בספרי הלימוד של מור קורן שאלות ברמה גבוהה, בדומה לשאלות בבחינה הסופית, ובכיתה פותרים שם בממוצע 18 שאלות בכל נושא. 

איך בודקים: ספר הקורס, או ספר הכיתה, הוא הספר שאיתו מלמדים המכונים בכיתה. כדאי לבדוק כמה תרגילים הם כוללים בכל נושא ומהי רמת השאלות.

בדקו מה מספר התלמידים בכיתה –מספר התלמידים בקבוצה הוא משתנה מהותי נוסף כשבוחרים קורס פסיכומטרי מומלץ. מצאנו קורסים שמציעים “יחס אישי”, אבל בפועל לומדים בכיתה 34 תלמידים! לנו לא ברור איך גודל כיתה שכזה יכול להיות אישי.

החסרונות שמצאנו בלימוד בכיתות של מעל 28 תלמידים – למרצה קשה יותר ללמד בכיתה גדולה, יש מגוון של רמות בכיתה (תלמידים חזקים ותלמידים חלשים), הרבה הסחות דעת ולעתים תלמיד לא מרגיש נוח לשאול שאלות.

מנגד, היתרונות בקבוצות קטנות (10 תלמידים) הם: רמת הכיתה אחידה יותר, שכן מדובר במספר קטן של תלמידים, וקל יותר לשבץ את התלמידים לקבוצה שבה כולם באותה רמה. יש הרבה יותר מקום לתקשורת עם המדריך ויש יותר זמן אישי אחד על אחד עם המדריך.

מצאנו קורס שמציע למידה בקבוצות קטנות (10 בכיתה) עם שיבוץ לפי רמות בקורס של מור קורן.

איך בודקים: פשוט שואלים, כמה תלמידים לכל היותר יהיו במועד הקרוב והאם המכון מתחייב לחלק את הכיתה לפי רמות.

בדיקת ציונים –אחת הבדיקות היותר חשובות היא בדיקת הציון. זוהי בדיקה פשוטה למדי ותלמידים רבים לא טורחים לעשותה! נסו לברר עם כמה שיותר תלמידים בסביבה שלכם כמה הם קיבלו בבחינה והיכן הם למדו.

הציון הממוצע הוא 534. לתלמיד שצריך ציון גבוה כדאי לחפש מכון שתלמידיו מצליחים להוציא ציונים גבוהים יותר מהממוצע. מצאנו תלמידים רבים שלמדו באמצעות קורס מוכר והוציאו ציונים נמוכים, אפילו פחות מהממוצע הארצי.

מצאנו בקורס של מור קורן תלמידים שהשיגו ציונים הרבה יותר גבוהים מהממוצע, סביב ה-635 נקודות!

איך בודקים: מבקשים לראות ציונים של כמה שיותר תלמידים שלמדו במכון במחזורים קודמים.

לאור התוצאות החלטנו לשתף אתכם בהמלצה אחת מתוך מאות:

ענבל גבאי: “אני אישית מאוד ממליצה על קורס הפסיכומטרי של מור קורן. קבוצות הלימוד היו קטנות בדיוק כמו שהובטח, רמת חומרי הלימוד גבוהה מאוד.

“אני אישית המלצתי על הקורס של מור קורן לכל הסובבים אותי בגלל חומרי הלימוד, רמת המדריכים והיחס הנפלא שכל תלמיד קיבל במהלך הקורס”.

לסיכום –מי ששוקל ללמוד לפסיכומטרי כדאי לו להשוות בין קורסי פסיכומטרי. לאיזה קורס להירשם, זו החלטה שלך! חשוב לדעת ששום קורס לא יגרום לך להוציא ציון גבוה ללא השקעה!

גם הקורס הכי טוב ידרוש ממך הרבה השקעה ומאמץ. תלמיד שיהיה חרוץ וישקיע לכל אורך הקורס, יוציא מעצמו את המקסימום. כדאי להפנים, תקופת הלימודים מלחיצה ותובענית לכן יש לשנס מותניים, לבחור את הקורס המומלץ ולהתחיל לעבוד קשה! בסוף זה ישתלם!

המאמר פורסם מטעם iprofile

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x