תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

קינוח לכל ארוחה

אין כמו לסיים ארוחה נפלאה עם טעמים מתוקים, בדיוק בשביל הצורך הזה הומצא הקינוח. בארוחה במסעדה, באירוע או בבית, תמיד נזכור את הסיומת המתוקה, את הביס המתוק והטעים שסגר את כל הארוחה. בשביל להגיע למקסימום השפע הקולינרי, חשוב לדעת להתאים את המנות בארוחה ולייצר קו אחיד, ובתוך הקו הזה גם הקינוח צריך להיות קשור לטעמים ולסגנון. בניית תפריט זו אומנות, וברור כי כדי להצליח בכך נדרשים טיפים של מומחים. אז אם אתם יודעים מה אתם רוצים לבשל, איזה סגנון הייתם רוצים לייצר באירוח הבא שלכם, אבל לא בטוחים מה הקינוח הנכון, שירשים ויסגור את המאורע, הינה כמה הצעות.

ארוחה קלסית

אם אתם בוחרים באירוח קלסי ומוקפד, עם יין טוב ומטעמים מדויקים שעשויים נכון, חשוב שגם הקינוח יהיה באותה אווירה. אחד הקינוחים שעשויים להתאים בול לתפריט נקי ומוקפד, זה כמובן קרם ברולה , הקינוח הצרפתי המפורסם. בבחירה בקינוח זה אתם למעשה משיגים שתי מטרות- קינוח מושלם, לא מתוק מדי ועם טעמים עסיסיים, וכמובן גם קינוח מלכותי שירשים את האורחים, יפתיע וישדרג את הארוחה לרמות שלא הכרתם. עם קרם וניל אפוי וציפוי קרמל פריך, שאותו תוכלו לשרוף בברנר מול האורחים בשלב הוצאת הקינוח ולתת להם להרגיש במסעדה פריזאית קלסית לרגע אחד.

ארוחה קלילה

אם בחרתם בקו קולינרי קליל המבוסס על טעמים רעננים של ירקות ופירות, כדאי להמשיך כך גם בשלב הקינוח וברור שלא נוכל להגיש פתאום קינוח המבוסס על שוקולד, או על גבינה, שישרה כובד. כדאי בקו קולינרי זה לבחור בקינוחים מבוססי פירות העונה, כמו תאנים וקרם מסקרפונה, גלידה בהכנה ביתית ובננות מקורמלות, או סלט פירות עם טוויסטים מקפיצים בפנים. אופציה נהדרת נוספת לשמירה על קו קליל בקינוחים היא יצירת שילובי טעמים לא שגרתיים כמו מוס בטעמי שמן זית או זעתר.

ארוחה עם ילדים

ילדים הם לא פעם המבקרים הקשוחים ביותר בארוחה. אם אתם באירוח שכולל ילדים, או פשוט בארוחת ערב ביתית, כדאי לבחור בקינוח אהוב על ידי מבוגרים וילדים כאחד כמו עוגת ביסקוויטים . עוגה זו היא מסוג הקינוחים הפשוטים להכנה שפשוט תמיד משמחים ואי אפשר להפסיק לאכול מהם. אם מתחשק לכם להשקיע תוכלו להוסיף ציפוי גנאש שהילדים ישתגעו ממנו מעל העוגה, או לחתוך תותים לשדרוג מראה הקינוח.

ארוחה איטלקית

אם בחרתם בקו קולינרי איטלקי עם מנות ראשונות כמו סלט קפרזה ומנות עיקריות כמו פסטה, ריזוטו או פיצה, האורחים שלכם כבר מרגישים בפה את טעם הקינוח המתקרב, אנו מדברים כמובן על הקינוח המפורסם ביותר במטבח האיטלקי, הטירמיסו. ניתן להכין גרסה ביתית פשוטה בתוך כוסות אישיות וליהנות מאווירה איטלקית מפנקת ומטעמי קפה נפלאים ולא מתוקים מדי, לסיום ארוחה נפלאה ועשירה.

ארוחת גבינות

אם בחרתם באירוח או סעודה המבוססת על גבינות, בין אם מדובר בפלטת גבינות ויין, או על סלטים עשירים, פשטידות, לזניות ומאפים, מומלץ לסיים עם קינוח גבינתי ועשיר שישמור על אחידות התפריט. מבין שלל הקינוחים המבוססים על גבינות מומלץ לבחור כזה המתאים לאופי האירוע, אם בחרתם באירוח קליל, תוכלו לסיים את הארוחה עם מוס מסקרפונה וריקוטה מרענן בשילוב פירות. אם בחרתם בסעודה מושקעת וגבינתית, כדאי לסיים את הארוחה עם עוגת גבינה עשירה, בין אם מדובר בגרסה קרה או אפויה.

ארוחה אסייתית

אם בחרתם בארוחה בסגנון אסייתי עם טעמי סויה, טריאקי וצ'ילי, או טעמי קארי עמוקים, למה לא לשדרג גם עם קינוח מהמזרח הרחוק? ארוחות אסייתיות ומסעדות בסגנון פופולריות במיוחד בישראל, אך לעיתים קשה לחשוב על קינוח המגיע ממטבחים אלו. ההמלצה שלנו היא לבחור בקינוח עם פלטת הטעמים האסייתיים שייתן לכם תחושה שאתם נמצאים עכשיו בחופשה בתאילנד כמו טפיוקה עם פירות רעננים, או סטיקי רייס עם מנגו חתוך.

ארוחה בשרית

אם אתם עושים מנגל, או ארוחה הכוללת מנות כבדות כמו סטייק או צלי, כדאי לבחור בקינוח פרווה, שלא יכביד יתר על המידה על האורחים שבטח כבר שבעים במיוחד. ניתן להכין מוס שוקולד צמחי כקינוח כוסות, טעמי השוקולד יתאימו לטעמי הבשר העמוקים. אם מתחשק לכם לגוון במוס, תוכלו להוסיף גם פירות חתוכים, או להכין טעמי מוס נוספים כמו חלווה, קפה ועוד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x