תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

קרן השתלמות: כלי חיסכון רב עוצמה להשגת מטרות פיננסיות

קרן השתלמות הוקמה לראשונה בשנת 1961 על ידי ההסתדרות הכללית של העובדים בישראל. מטרתה הראשונית הייתה לאפשר לעובדים לחסוך כספים למימון השתלמויות וקורסים מקצועיים. במהלך השנים עברה הקרן מספר שינויים ותיקונים. כיום היא תוכנית חיסכון פופולרית בישראל המאפשרת הן חיסכון לטווח בינוני והן הטבות מס משמעותיות. קרן זו פתוחה לכלל העובדים, *שכירים ועצמאיים כאחד, ומהווה כלי יעיל להשגת מגוון מטרות פיננסיות/פנסיוניות.

קרן השתלמות מספקת פטור ממס הכנסה על התשואות בגין הפקדה עד התקרות הקבועות בדין, יתרון משמעותי שאינו נמצא ברוב כלי החסכון האחרים. זה מאפשר לחוסכים להנות מתשואה נקייה גבוהה יותר לאורך זמן. בנוסף, קרנות השתלמות מנוהלות על ידי גופים מקצועיים המקדמים אסטרטגיות השקעה מגוונות, כדי לייצר תשואות אטרקטיביות למשקיעים. הגמישות הרבה שקרנות אלו מציעות בנוגע לסכומי ההפקדה ולזמני המשיכה, מאפשרת לכל אחד למצוא את הדרך המתאימה לו לנהל את חסכונות.

לא רק שקרנות ההשתלמות משפרות את האפשרות לחסוך ולהשקיע את כספך בחוכמה, אלא הן גם מציעות אופציות ביטוח משלימות שיכולות להגן על המשקיע ועל משפחתו. כל אלה הופכים מוצר זה לאחד הכלים הפופולריים והחשובים ביותר לתכנון פיננסי בישראל. עם זאת, בחירת הקרן המתאימה דורשת מחקר והבנה של האופציות השונות הזמינות בשוק, שכן כל קרן מציעה תנאים, ואסטרטגיות השקעה שונות. מומלץ להתייעץ עם בעל רישיון מקצועי, שיכול לעזור להבין את ההבדלים בין הקרנות ולבחור באופציה המתאימה ביותר לצרכים ולמטרות הפיננסיות של הלקוח.

בחירת קרן השתלמות נכונה היא צעד משמעותי לקראת השגת מטרות פיננסיות ופנסיוניות מגוונות, אך חשוב לבחור קרן שתתאים לצרכים האישיים שלכם ולרמת הסיכון והתשואה הרצויה.

הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת קרו ההשתלמות:

מסלול השקעה: קרנות השתלמות  מציעות מגוון רחב של מסלולי השקעה, החל ממסלולים סולידיים ועד למסלולים מנייתיים. בחירת מסלול ההשקעה תלויה ברמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת ובציפיות התשואה שלכם.

ביצועי עבר: בחינת ביצועי הקרן לאורך זמן יכולה להעיד על איכות ניהולה. חשוב לבדוק את התשואות שהשיגה הקרן בשנים האחרונות, תוך התחשבות בתנאי השוק ובמגמות כלכליות.

שירות: חשוב לבחור חברה מנהלת המציעה שירות איכותי ומקצועי. ודאו שאתם מקבלים מענה לכל שאלה וכי אתם מרגישים בנוח עם נציגי החברה.

מאפייניה של הקרן מאפשר לזכאים לה להתמודד עם שינויים במצבם הפיננסי או בשוק בצורה מושכלת ומותאמת. לדוגמה, במקרים של תנודתיות בשוק, בעל רישיון מקצועי יכול לעזור למנוע קבלת החלטות מהירות ורגשיות שעלולות לפגוע באסטרטגיה הפיננסית הארוכת טווח. זווית נוספת היא היכולת להתאים את הקרן לשינויים אישיים, כמו מעבר דירה, הרחבת המשפחה או פרישה מוקדמת, שדורשת גישה גמישה ומענה מהיר מצד הקרן.

מעבר לשירות הלקוחות, חשובה ההתמחות והחדשנות שהחברה המנהלת מציעה. חברות המובילות בתחום משקיעות משאבים רבים במחקר ופיתוח, כדי להביא ללקוחות כלים  מתקדמים ואסטרטגיות חדשניות לניהול פורטפוליו. זה כולל שימוש בטכנולוגיות חדשות, כמו בינה מלאכותית וניתוח נתונים גדולים, שיכולות לספק תובנות עמוקות יותר על השוק ולהציע אסטרטגיות השקעה מותאמות אישית. בחירה בחברה מנהלת המתאפיינת בידע פיננסי מעמיק ובחדשנות טכנולוגית יכולה להוביל להשגת תוצאות טובות יותר לאורך זמן, מה שמקנה יתרון תחרותי בשוק המשתנה בתדירות.

* הפרשת המעסיק לקרן השתלמות אינה מחויבת על פי חוק, אולם קיימים הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה במגזרים שונים שמחייבים מעסיקים להפריש לקרן השתלמות. (מתוך אתר כל זכות)

מובא כמידע כללי על ידי מנורה מבטחים פנסיה וגמל בע”מ, המנהלת את מנורה מבטחים – השתלמות, העוסקת בשיווק ולא בייעוץ פנסיוני. אין באמור משום התחייבות, המלצה או תחליף להתאמת החיסכון על ידי בעל רישיון שיווק/ייעוץ פנסיוני או שיווק/ייעוץ השקעות. החיסכון כפוף לתנאי הדין והתקנון.

קרדיט לתמונה: באדיבות מנורה מבטחים

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x