תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

רעיונות לעיצוב מטבח כפרי

מראה המטבח הכפרי לעולם לא יוצא מהאופנה, וקל להבין מדוע: מטבחים כפריים מציעים את השילוב המושלם של נוחות, סגנון וחמימות. בין אם אתם מרכיבים בית חווה מיושן או דירה מודרנית בעיר, אלמנטים של מטבח כפרי יכולים להכניס אווירה נעימה לכל חלל. מטקסטורות עץ כפריות ומכשירים עתיקים ועד וילונות מעוצבים, יש הרבה דרכים לשלב את הקסם הנצחי של מטבח כפרי בבית שלך. קבלו כמה רעיונות לעיצוב מטבח כפרי יפהפה שפשוט לא יצאו מהאופנה.

מבוא

בין אם אתם מחפשים לשפץ לחלוטין את המטבח הכפרי שלכם או סתם לשפר אותו קצת, הנה כמה רעיונות למטבח כפרי שיכולים לעזור לכם להכניס את הסגנון הנצחי הזה לביתכם. מרהיטים כפריים ועד פלטות צבעים ייחודיות, בואו לגלות כיצד תוכלו ליצור בקלות מטבח כפרי חם ומזמין.

מטבחי יוקרה כפריים

בכל הנוגע למטבחים כפריים, יוקרה נמצאת בפרטים הקטנים. מארונות ומרצפות בהתאמה אישית ועד אביזרים כמו כיור ומכשירים בהשראת וינטג’, מטבחים אלה מיועדים לאלו שאוהבים לבשל ולארח. הנה כמה טיפים כיצד לעצב מטבחי יוקרה כפריים .

1. להתחיל עם הבסיס: בסיס טוב הוא המפתח בכל עיצוב מטבח יוקרתי. חשוב לוודא שהארונות שלכם בנויים היטב והרצפות יציבות ומפולסות. אם מדובר בעיצוב מטבח מאפס, מומלץ לבחור בחומרים כמו עץ קשה או שיש – אלו חומרים עמידים שיישארו איתכם לטווח הארוך.

2. הוספת טאץ אישי: ברגע שיש את הבסיס של המטבח הכפרי,  הגיע הזמן להוסיף את הטאץ האישי שלכם שיהפוך אותו לייחודי באמת. ניתן לבחור מכשירים בהשראת וינטג’ כמו כיריים או מקרר עתיקים, או דווקא ללכת על נוחות מודרנית כמו מיקרוגל או מקרר יין נסתר. חשוב להוסיף כמה גופי תאורה, כגון נברשות או נורות תליון, להשלמת המראה.

3. אחסון: אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל מטבח יוקרתי הוא מקום אחסון בשפע. מומלץ לכלול כבר בשלב התכנון שפע של ארונות, מדפים ומגירות כדי שהמטבח יוכל להישאר מאורגן תוך כדי בישול. אם הסדר (לפחות כלפי חוץ) חשוב לכם שקלו להוסיף מזווה לאפשרויות אחסון נוספות.

קרדיט תמונות: תכלת מטבחים

מטבח וינטג’

אפשרות נוספת למטבח בסגנון כפרי, היא לשלב אלמנטים מטבח וינטג’. סוג זה של מטבח כולל לעתים קרובות פרטים ייחודיים ואלמנטים עיצוביים שגורמים לכל מי שנכנס למטבח להרגיש כאילו הוא חזר אחורה בזמן. הנה כמה טיפים ליצירת מטבח כפרי וינטג’:

רצפות: אחת הדרכים ליצור מראה וינטג’ מיידי היא התקנת פרקטים. אם אין לכם רצפות עץ, תוכלו גם לנסות להשתמש באריחי רצפה מודבקים או אפילו לצבוע את הרצפות הקיימות שלכם.

בחרו בארונות כפריים: מראה ארון עתיק במטבח הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בעיצוב מטבח וינטג’, לכן הקפידו לבחור ארונות המתאימים לנושא הוינטג’ הכולל שלכם. ניתן ליצור ארון עם מראה עתיק על ידי שימוש בעץ ממוחזר או על ידי צביעת ארונות קיימים.

הוספת אלמנטים עתיקים: רהיטים ופריטי עיצוב עתיקים יכולים לעזור להעניק למטבח שלך תחושת וינטג’ אותנטית יותר. מומלץ לחפש פריטים בשווקי פשפשים, במכירות ביתיות או אפילו באתרי מכירות פומביות מקוונות.

יצירת אווירה נעימה: חלק גדול מהמשיכה הווינטג’ית היא האווירה הנעימה והמזמינה שיש למטבחים הללו. כדי ליצור תחושה זו במטבח, כדאי להוסיף מספר גופי תאורה רכים ואם אפשר אז גם שפע של אופציות לישיבה נוחות.

שילוב ישן עם החדש

אחד הדברים הכיפיים במטבחים כפריים הוא שניתן לעצב אותם כך שיתאימו לטעמים מסורתיים ועכשוויים כאחד. אם אתם רוצים מראה אותנטי של ישן עם חדש, יש כמה דברים שאפשר לעשות:

אחת הדרכים להשיג שילוב של ישן וחדש היא לשלב חומרים מסורתיים עם חומרים עכשוויים. לדוגמה, ניתן להשתמש בעץ משוחזר עבור ארונות המטבח או האי, בשילוב עם מכשירי נירוסטה אלגנטיים. שילוב החומרים  יעניק למטבח מראה מעודכן אך נצחי.

דרך נוספת לחבר את הישן עם החדש היא באמצעות צבע. מומלץ להשתמש בצבעים כפריים קלאסיים כמו לבן וכחול, אבל להוסיף חלקים קטנים בצבע מודרני עם בדגש על צבעים כמו ירוק או צהוב. זה יעזור לתת למטבח אישיות משלו.

לבסוף, אל תחששו לערבב ולהתאים סגנונות שונים בכל הנוגע לרעיונות למטבח כפרי. אפשר להשתמש בפריטים מסורתיים כמו שולחן אבירים, אבל לשלב אותו עם כיסאות או שרפרפים עכשוויים יותר. לחלופין, ניתן לבחור בפריסה מודרנית יותר אך לכלול כמה כלים עתיקים או כלי בישול וינטאג’ים כחלק מהעיצוב. המפתח הוא למצוא את מה שהכי מתאים למטבח ולא פחות חשוב לאישיות שלכם.

בחירת הצבע

כשאתם מחליטים על הצבעים הנכונים למטבח הכפרי שלכם, יש לזכור כמה דברים. ראשית, קחו בחשבון את התחושה הכללית שאתם רוצים ליצור בחלל. רוצים שיהיה חם ומזמין? מואר ועליז? או רגוע ונינוח?

ברגע שיש לכם בראש מושג לגבי האווירה שאתם רוצים ליצור, תחפשו בגוגל “פלטת צבעים בצבעים כחול וירוק” למשל, או כל שילוב צבעים שעולה לכם לראש, כך תוכלו למצוא את הגוונים שישתלבו אחד עם השני. בבחירת הצבעים זכרו, שצבעים בהירים יגרמו לחדר להרגיש גדול ובהיר יותר, בעוד שצבעים כהים ייצרו תחושה נעימה ואינטימית.

אם נתקעתם באילו צבעים לבחור, פלטת מטבח כפרי קלאסית מורכבת מקירות לבנים עם הדגשות שחורות או בצבע כחול כהה. אפשרות פופולרית נוספת היא מטבח לבן לגמרי עם נקודות צבע ממגבות כלים, וילונות או מכשירי חשמל.

לאחר שהחלטתם על הצבעים המושלמים למטבח הכפרי שלכם, הגיע הזמן להתחיל לחשוב כיצד לשלב אותם בחלל. צבעו את כל הקירות בצבע אחד או השתמשו בשני גוונים שונים בקירות מנוגדים למראה דינמי יותר. שקלו להשתמש בצבע “בוטה” אחד מודגש בטפט מעוצב, ואל תשכחו אביזרים: כריות, שטיחים וכלים הם כולם דרכים נהדרות להוסיף צבע למטבח.

סיכום

לסיכום, עיצוב וקישוט מטבח כפרי יכול להיות מבלבל מאוד, משלב צביעת הקירות ועד לבחירת מכשירי החשמל הנכונים, יש הרבה אפשרויות בחוץ. לכן זכרו, אם אתם מרגישים שאתם מאבדים את עצמכם בתוך כל האופציות, תמיד תוכלו להתייעץ עם מעצב פנים להכוונה. אם תקחו את הטיפים האלה בחשבון, כעת אמורים להיות לכם את כל הכלים הנדרשים כדי ליצור מטבח כפרי ייחודי משלכם ולגרום לו לבלוט יותר מכל מטבח אחר! בהצלחה!

5 1 vote
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x