תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שטיפה, חיטוי ועיקור יסודיים של פריטי ציוד – אוטוקלאבים וסטריליזטורים

ניקוי יסודי וסטריליזציה של פריטי ציוד שונים מהווה דרישה בסיסית והכרחית של כל מעבדה באשר היא, כמו גם עבור אינספור מתקנים אחרים דוגמת בתי חולים, מחלקות שונות בחברות ומפעלים ועוד. עבור צורך נפוץ ובסיסי זה פותח מגוון רחב של מכשירים ייעודיים, המסוגלים לעקר ולחטא פריטי ציוד במהירות וביעילות רבה – אוטוקלאבים, סטריליזטורים ומכונות שטיפה מסוגים שונים

מהם סוגי מכונות החיטוי, העיקור והשטיפה המקצועיות המומלצות עבור מוסדות ובתי עסק בהם מתרחשת פעילות מחקר, טיפול ו/או ייצור, המצריכה שימוש בכלים ומתקנים סטריליים? מהם היתרונות של רכישת המכונה הייעודית המתאימה ביותר לצרכי הארגון?

סטריליזטורים, אוטוקלאב ומכונות ייעודיות אחרות – מהן האפשרויות בקטגוריה?

חלק מהמכשירים המרכזיים והבסיסיים ביותר שכדאי להכיר בקטגוריה זו הם מכשירים המותאמים לפעילויות מסוימות, דוגמת פעילות מעבדתית נפוצה המצריכה שימוש שוטף בכלי קיבול קטנים ובינוניים, אשר חייבים להיות נקיים ומעוקרים לחלוטין לפני כל שימוש.

דוגמה לאחד ממכשירי העיקור הנפוצים היא אוטוקלאב – זהו למעשה סוג של דוד עיקור מקצועי המגיע במגוון דגמים וגדלים שונים, ומאפשר לעקר בצורה יסודית ומוחלטת פריטי ציוד שונים במהירות וביעילות רבה. קיימים כיום אוטוקלאבים בגדלים שונים המתאימים לשימושים שונים, ומתאפיינים במחזור פעולה מהיר יחסית. כך, גם מעבדה עמוסה במיוחד יכולה לעמוד בקצב ולהספיק לבצע כמה שיותר מהמשימות העומדות בפניה, מפני שאספקת הכלים המעוקרים והסטריליים הנדרשת מגיעה בקצב גבוה ומספק.

סוג נוסף של מכשירים שכדאי להכיר בהקשר זה הוא סטריליזטורים, המסוגלים גם כן לבצע חיטוי מהיר ויסודי של הכלים המוכנסים אליהם. קיימים הבדלים מסוימים בין דגמים ספציפיים של אוטוקלאבים וסטריליזטורים, המתאימים לרוב לצרכים מעט שונים ולמקומות עבודה שונים. זאת מכיוון שבמקרים רבים הדרישות של משרד הבריאות לעיקור וחיטוי הכלים בהם משתמשים הן ספציפיות עבור תחום עיסוק מסוים, ובהתאם להן ניתן לקבוע האם נדרש לעבוד עם אוטוקלאב או עם סטריליזטור, ומאילו דגמים בדיוק. בין אם מדובר במכון קוסמטיקה וטיפולים, בית חולים או מעבדת מחקר, יש לבדוק את ההנחיות המפורטות של משרד הבריאות בנוגע לסוג פעילות זו, ובהתאם לכך לקבוע איזה מכשיר עיקור/חיטוי הוא המתאים ביותר.

אפשרות נוספת לעיקור היא מכונות השטיפה

ניתן למצוא בקטגוריה זו גם מכונות שטיפה ייעודיות, המותאמות לצרכים נפוצים של מעבדות, מכוני טיפול או מחקר ומגוון רחב של בתי עסק ומוסדות נוספים. לדוגמה – מכונות לשטיפת כלי זכוכית אשר עושות שימוש בלחץ מים גבוה ומייבשות באמצעות זרמי אוויר חמים, ומכונות שטיפה למעמדים וכלובים – פריטי ציוד נפוצים במעבדות מחקר. 

מציאת מכונת שטיפה, ניקוי וחיטוי ייעודית עבור הצרכים הספציפיים של אותו מקום היא מומלצת ביותר – ניתן לקבל כך את התוצאות הטובות ביותר, ולשלם את המינימום הנדרש עבור כך.

כפי שצוין לעיל, גם בתוך תחומים ספציפיים כמו מעבדות מחקר או מכוני טיפול מסוגים שונים, קיימות דרישות ספציפיות שונות מטעם משרד הבריאות או רשויות מפקחות אחרות. בהתאם לכך ניתן להבין מהו סוג המיכון הנדרש מאיתנו, וללכת ישר לקטגוריה זו, בין אם מדובר באוטוקלאב בגודל מסוים, סטריליזטור בעל ספציפיקציות אלו או אחרות וכיוצ”ב. אך גם אם התקנות אינן מפרטות בנוגע לדרישות הניקיון הספציפיות עבור התחום בו אתם עוסקים, עדיף תמיד למצוא את המכונה המתאימה ביותר לצרכים שלכם, ולא להתפשר על שום דבר אחר. יש לקחת בחשבון את כמות וגודל הכלים שאתם צריכים לחטא על בסיס שוטף, את מספר הפעמים ביום בהם מבצעים פעולה זו והמהירות בה אנו צריכים לקבל בכל פעם את הכלים נקיים ומחוטאים. בהתאם לכך נוכל לבחור את המיכון המתאים והיעיל ביותר לצרכינו.

לקבלת ייעוץ מקצועי במציאת ציוד החיטוי והעיקור המתאים ביותר לצרכיכם – צרו קשר

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x