תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שיווק דיגיטלי – מה זה ולמי זה טוב

בימינו כל עסק כמעט יודע שאם הוא לא נמצא באינטרנט, הוא כאילו לא קיים. לצד שלטי חוצות או מודעות בעיתון, חשוב לפנות לערוצים השונים שמציע השיווק הדיגיטלי. שיווק דיגיטלי הוא תחום נרחב הכולל פלטפורמות שונות ודרכים דיגיטליות לקידום העסקים. השיווק הדיגיטלי כולל קידום באמצעות תחומים רבים כמו כתיבת תכנים, פרסום בגוגל, פרסום ברשתות החברתיות וכדומה. ומעל לכול, שיטת השייוק הזו מתאימה לכולם. מסעדנים, עורכי דין, רופאי שיניים או מארגני אירועים, כולם זקוקים בסופו של דבר לשיווק טוב שיביא להם כמה שיותר לקוחות.  

כל היתרונות של השיווק הדיגיטלי שכדאי להכיר

כל מי שבוחר לשווק את העסק שלו באמצעות שיווק דיגיטלי, נהנה ממגוון רחב של יתרונות שחשוב להכיר, על מנת לדעת כיצד לקדם את העסק:

  1. מתאים גם לעסקים מתחילים.

אחד היתרונות הבולטים יותר בשיווק דיגיטלי הוא שהוא מתאים לכל אחד, בזכות עלויות נמוכות יחסית שגם מחזירות את עצמן בהמשך. לא לכל העסקים יש את הכסף הדרוש כדי להגיע לפרסומות בטלוויזיה או ברדיו. אך כשמדובר בשיווק דיגיטלי, השמים הם הגבול. כך שגם כאשר מדובר בעסק מתחיל מאוד שאין לו עדיין הון רב, הוא יוכל לאפשר לעצמו לשווק באינטרנט. נוסף על כך, באינטרנט גם עסקים קטנים יכולים להיראות גדולים ומפותחים, בייחוד אם דואגים להקים אתר אורגני איכותי ולחבר אותו לרשתות החברתיות.

  1. התוכן הוא עדיין המלך והוא מאפשר לכם להביע את עצמכם.

ביל גייטס אמר זאת אי שם בשנות ה-90 של המאה הקודמת, וזה נכון גם להיום. שיווק באמצעות תוכן הוא אחד מאמצעי השיווק הטובים ביותר שגוגל מעודדת. בגוגל מעדיפים מאמרים טובים ואיכותיים אשר מספקים ערך מוסף לגולש, בעדיפות למאמרים המספקים מידע כמו טיפים ומדריכים. בעזרת תוכן איכותי ניתן להביע כל דבר ולהדגיש את היתרונות שיש לעסק שלכם על פני אחרים. את התכנים האיכותיים ניתן לפרסם באתרים אורגניים, באתרים חדשותיים מובילים ככתבות אורח ובכל מקום אחר שאליו תצליחו להגיע.

  1. אפשר לבדוק מה עובד ומה לא.

מכיוון שקיימים אמצעי שיווק ופרסום רבים, יש לכם הזדמנות לבדוק מה עובד עבור העסק שלכם ומה לא. תוכלו לבדוק, למשל, אם מתאים לכם יותר לפרסם בפייסבוק או באינסטגרם ולבחור את הערוץ המתאים לכם ביותר.

  1. מתאימים את התכנים לקהל היעד.

מכיוון שהשיווק הדיגיטלי טומן בחובו אמצעים רבים ומגוונים, ניתן להתאים את שיטת השיווק לקהל היעד. היות שבעת ביצוע השיווק אתם אלה ששולטים בתכנים, תוכלו להתאים אותם לקהל יעד ספציפי ולפנות אליו. בדך זו ניתן להגדיל את מספר הלידים האיכותיים. כי כשהלקוח מרגיש שמדברים אליו, הוא חש בנוח יותר לפנות.

  1. ניתן לעקוב אחר התוצאות.

בעזרת הכלים השונים הקיימים באמתחתו של השיווק הדיגיטלי, קיימת אפשרות לעקוב אחר התוצאות בזמן אמת ולבחון מה עובד עבורכם ומה לא. כך תוכלו לקבל תמיד את התמונה המלאה ולשפר את שיטות השיווק שלכם.

איך כותבים תכנים שיווקיים טובים?

ראינו כי השיווק הדיגיטלי יכול להביא תועלת רבה למפרסמים ולבעלי העסקים. התוכן הוא אחד הגורמים המובילים יותר בשיווק, בין אם אתם כותבים תכנים שיווקיים לאתר אינטרנט אורגני, לפוסט בפייסבוק או לכתבה באתר חדשותי, כדאי לשמור על איכות ועניין. בואו נבחן, אם כן, את הדרכים השונים שבהם אתם יכולים ליצור תוכן שיווקי טוב ומקצועי.

אז דבר ראשון, כאשר אתם כותבים על תחום מסוים, כדאי להתמחות בו. מכיוון שאתם הבעלים של העסק שלכם, אתם מכירים טוב יותר מכל אחד אחר את התחום שלכם. כמובן, לא חייבים להמציא את הגלגל ולכתוב הכול מהראש. ניתן להיעזר בגוגל או בעוד אנשים שמכירים את התחום. דבר שני, חשוב ליצור תוכן מעניין. ניתן לשתף את הגולשים מניסיונכם האישי בתחום, או לציין כמה טיפים ורעיונות טובים שיכולים לעזור להם. יש בעלי עסקים הבוחרים לכתוב ראיון אישי כדי לחשוף היבטים אישיים יותר על העסק, וכך להתחבר יותר אל הגולשים. שלישית, חשוב לשמור על כתיבה בגובה העיניים. אל תעמיסו על הגולש פרטים מיותרים, חלקו את התכנים שלכם לפסקאות ושימרו על כתיבה קלילה. כמו כן, מומלץ להקפיד על כותרות טובות שמושכות את העין. כותרות המשנה הן כותרות חשובות, שכן הן מעודדות את הגולש להמשיך ולקרוא.

באופן כללי, כדאי ליצור סופור מסביב לכתבה או לעסק. כל הגולשים אוהבים סיפורים טובים, ואתם יכולים לתבל בהם מאמר אחד או שניים כדי ליצור עניין רב יותר. דבר נוסף שחשוב להביא בחשבון הוא הנאה לפעולה. עודדו את הגולשים שלכם לבצע פעולה כלשהי באתר, על מנת לגרום להם להשאיר פרטים, לבצע תשלום ועוד.

לא חייבים לקדם לבד

מטבע הדברים, כשיש לכם עסק לתחזק אתם עסוקים בו מעל הראש. אין לכם ממש זמן לשיווק דיגיטלי שדורש את כל תשומת הלב ועבורו יש צורך לעזוב הכול ולעבוד במשרה מלאה. אך אל דאגה, בשביל זה יש חברה שתטפל בכל העניין השיווקי. הכירו את חברת פי.אר דיגיטל שהיא בעצם משרד פרסום ושיווק דיגיטלי. צוות של מומחים אנרגטיים ומלאי מרץ יעזור לכם להתמודד עם כל אתגר שיווקי העומד בפניכם. הצוות נושם את עולם השיווק הדיגיטלי והוא כאן כדי לעזור לכם. המשרד מעניק שירותים במגוון רחב של תחומים כמו כתיבת תכנים שיווקיים, שיפור יחסי המרה, פרסום בגוגל ופייסבוק ועוד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x