תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שירותי קידום אתרים – מי צריך את זה ומדוע ?

שירותי קידום אתרים ברשת הם שירותים שמטרתם לשפר את הדירוג של אתר האינטרנט שלכם בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, בעיקר ב- GOOGLE שירותים אלו יכולים להועיל לכל עסק או ארגון שיש לו אתר (תדמיתי או מכירתי) ורוצים להגדיל את החשיפה שלו ברשת ולהגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים.

ישנן סיבות רבות לכך שעסקים צריכים שירותי קידום אתרים, הנה כמה מהבולטות שבהן:

  • הגדלת החשיפה של האתר: המקום הראשון שבו לקוחות פוטנציאליים מחפשים מידע על מוצרים או שירותים הוא בגוגל. אם האתר שלכם מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, כך תהיו חשופים ליותר לקוחות פוטנציאליים.
  • קבלה מוגברת של לידים / מכירות: ככל שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש,  כך יהיו יותר הזדמנויות לקבלת לידים / מכירות.
  • שיפור המוניטין של העסק: דירוג גבוה בתוצאות החיפוש מעיד על כך שהאתר שלכם אמין, מקצועי ועומד בכל הדרישות של מנועי החיפוש, מה שעוזר בבניית המוניטין החיובי של העסק.

סוגים של קידום אתרים

בקידום אתרים אנו מבדילים בשני סוגים עיקריים: קידום אורגני (באנגלית SEO Search Engine Optimization ) וקידום ממומן (באנגלית PPC pay per click ).

קידום אורגני הוא תהליך שיפור של האתר כדי שיהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש באופן טבעי, ללא תשלום. קידום אורגני מבוסס על מספר גורמים (אם יש לכם מקדם מקצועי ומנוסה הוא אמור לדעת ולבצע את ההתאמות הנדרשות לקבלת מקסימום אפקטיביות), כמו למשל:

  • אופטימיזציה של התוכן באתר – התוכן באתר צריך להיות רלוונטי, עדכני, איכותי ומקיף.
  • אופטימיזציה של מבנה האתר –  מבנה האתר צריך להיות נוח לניווט וקל לקריאה, מה שמגדיל את זמן השהיה והגלישה באתר שלכם.
  • בניית קישורים איכותיים לאתר – קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם יכולים לעזור לשפר את הדירוג שלו.

לעומת הקידום האורגני שהינו תהליך חינמי (אך שירותי קידום של מומחים – פרילאנסרים או סוכנויות דיגיטל) קידום ממומן הוא תהליך שבו מפרסמים משלמים למנועי החיפוש פר קמפיין, כדי שהמודעות שלהם יופיעו בתוצאות החיפוש. קידום ממומן יכול להיות יעיל מאוד במהירות, אך מומלץ להבין את עלות הקמפיין מול התועלת שאתם מבקשים כך שלא תשקיעו לחינם.

איזה קידום מתאים לכם?

אז מה נכון לאתר שלכם, קידום אורגני, קידום ממומן? הבחירה בין קידום אורגני לקידום ממומן תלויה במספר גורמים:  

תקציב:
קביעת התקציב בקידום ממומן היא תהליך המשלב כמה פרמטרים:

  • מטרות הקמפיין: מה אתם רוצים להשיג בקמפיין הקידום הממומן שלכם?  האם אתם רוצים להגדיל את החשיפה של האתר, ליצור לידים, או להגדיל מכירות? מטרות שונות דורשות תקציבים שונים.
  • התחרות בתחום: אם יש תחרות גבוהה בתחום העסק שלכם, תצטרכו להשקיע יותר כסף כדי להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש.
  • הביטויים שאתם מקדמים: ביטויים פופולריים הם גם יקרים יותר לקידום מאשר ביטויים פחות פופולריים.
  • מהי מטרת המודעות שלכם: אם אתם רוצים שהמודעות שלכם יופיעו בראש העמוד, תצטרכו לשלם יותר כסף.

באופן כללי, מומלץ להתחיל עם תקציב קטן ולהגדילו בהדרגה ככל שאתם רואים תוצאות חיוביות, כמו גם מומלץ להתייעץ עם מומחה בקידום אתרים כדי לקבוע את היקף והתקציב המתאים ביותר לקמפיין של העסק שלכם.

מטרות:

אם אתם רוצים להגדיל את החשיפה של האתר באופן מיידי, קידום ממומן יכול להיות בחירה מתאימה, אך אם רוצים לבנות בסיס לקוחות יציב לאורך זמן,  קידום אורגני הוא הבחירה הטובה יותר.

תחרות בתחום:

יש תחומים פופולאריים יותר מאחרים בהם התחרות מוגברת,  אם יש תחרות גבוהה בתחום שלכם, קידום אורגני יכול להיות תהליך ארוך ומאתגר, במקרים אלו, קידום ממומן יכול להיות דרך טובה להגדלת החשיפה של האתר שלכם באופן מהיר יותר.

 מה ההבדל בין אתר מקודם לאתר ללא קידום?

אז אם נתכנס לכדי סיכומו של עניין ונעמוד על ההבדלים בין אתר עם קידום (אורגני / ממומן) לבין אתר ללא קידום כלל ניתן לתמצת את הנושא באופן הבא:

אתר ללא קידום

  1. האתר לא מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים.
  2. האתר מקבל מעט מאוד תנועה ממנוע החיפוש.
  3. האתר לא זוכה לחשיפה רבה.

אתר עם קידום

האתר מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים.

האתר מקבל הרבה תנועה ממנוע החיפוש.

האתר זוכה לחשיפה רבה.

לדוגמא – נניח שיש לכם עסק שמציע שירותי ניקיון. בניתם אתר חדש ומעוצב, אך אין קידום לאתר. במקרה זה, האתר לא יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים כמו “שירותי ניקיון”, “ניקיון דירה” או “ניקיון משרד”. האתר יקבל מעט מאוד תנועה ממנוע החיפוש, והעסק יפספס הזדמנויות רבות להגיע ללקוחות פוטנציאליים. לעומת זאת, אם האתר היה מקודם באופן מקצועי וקבוע, האתר היה מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש עבור ביטויים רלוונטיים, כמו גם, האתר היה מקבל תנועה ערה ממנוע החיפוש, והעסק היה זוכה לחשיפה רבה יותר, משמע הגדלת המכירות.

חברה לקידום אתרים

אם אתם שוקלים לשכור שירותי קידום אתרים לעסק, כדאי וחשוב לעשות מחקר מקדים טרם קבלת ההחלטה ולבחור חברה מקצועית ומנוסה, כזו שתוכל לסייע לכם להגדיר את המטרות ולפתח אסטרטגיה מותאמת אישית לעסק ולאתר שלכם. הנה כמה טיפים לבחירה נכונה לשירותי קידום אתרים:

  • ניסיון: חשוב לבחור חברה עם ניסיון רב בקידום אתרים. ניסיון מוכח יכול להבטיח לכם שהחברה יודעת מה היא עושה ויכולה לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם
  • המלצות: בקשו המלצות מחברים, משפחה, או עסקים אחרים שעשו שימוש בשירותי הקידום של החברה. המלצות יכולות לתת לכם מידע אמין על איכות השירות של החברה.
  • הצעת מחיר: יש לבקש הצעת מחיר מפורטת טרם תחילת העבודה בה יופיע כל מה שכלול בשירות וכמה אתם משלמים עבורו.
  • תהליך עבודה מסודר: חשוב להבין מהו תהליך העבודה של החברה.  תהליך עבודה מסודר יכול להבטיח לכם שהחברה תעבוד בצורה מקצועית ויעילה.
  • תקשורת וזמינות: חשוב לוודא כי נציג החברה איתו אתם עובדים, יהיה זמין לתקשורת ויעדכן אתכם באופן קבוע על ההתקדמות של הקמפיין.  תקשורת טובה תסייע להבנת הקמפיין ולקבלת החלטות מושכלות.

קרדיט לתמונה Freepik

3.7 3 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x