תוכן ממומן, שיתופי פעולה, פרסומות, ספונסרים

שלושה יתרונות להתנהלות עם מערכת SaaS (תוכנה כשירות).

SaaS (Software as a Service) היא תוכנת מדף שפותחה על ידי ספק חיצוני ומאפשרת לעסק להטמיע את הטכנולוגיה שדרושה לו ללא כל מאמץ מצדו – הן בהיבטים של השקעה בתשתיות ורכישת ציוד קצה והן בהיבטים של התאמת המוצר לצורכי העסק. תוכנות SaaS רבות נמצאות בשימוש בקרב עסקים ובקרב משתמשים יחידים ביניהם שירותי אחסון בענן של אמזון או של גודל, גישה לתיבת דואר אלקטרוני, תוכנות למתן שירותים עסקיים מרחוק כמו הפקת חשבוניות ואף יישומים מתקדמים שכוללים רכיבי בינה מלאכותית. לתוכנות SaaS  יש יתרונות רבים, אלו הם שלושה יתרונות שכדאי להכיר.

“ניהול רזה”

מזה מספר שנים שחברות מעדיפות לבצע שימוש בתוכנות SaaS על פני רכישה של תוכנות יקרות שמצריכות השקעה בתשתיות לרבות חוות שרתים, פיתוח והטמעת המוצר לצורכי העסק, ביצוע התקנות ושדרוגים, השקעה בצוותים טכניים ועוד, וזאת משום שבאמצעות תוכנות ה- SaaS ניתן לעבור למודל “ניהול רזה” בו מרבית הפעולות העסקיות מבוססות על ממשקים אינטרנטיים מה שמאפשר לא רק לנייד את העסק בכל מקום בעולם ואף לעבוד על תוכנות אלו מכל מכשיר אלא גם להסתמך על תשתיות איתנות של ספק התוכנה.

מעבר לכך, ברוב המקרים עסקים אלו רוכשים רישיונות שימוש או מנויים ולמעשה משלמים בדיוק על מה שהם צריכים, ישנן ספקיות SaaS שמגדילות ראש ומציגות לאותם עסקים נתונים אודות היקף השימוש ואף מדריכות את המשתמשים להפיק את המרב מהמערכת. מעבר לכך ספק התוכנה הוא זה שדואג לשדרוגים ולעדכוני הגרסה ולכן ניתן להגיע לחיסכון כספי ולצמוח בגמישות מלאה. 

מוצר מדף שניתן להתאמה בקלות לצורך הארגוני

זהו אחד מהשיקולים המכריעים ביותר בין בחירת תוכנת SaaS לבין בחירת תוכנה פרי פיתוח עצמי וזאת משום עסקים חוששים שהתכונה לא תשרת אותם, תקשה על עבודתם ותיאלץ אותם לשנות תהליכים או נוהלים ארגוניים. בזכות העובדה שחלק ניכר מיישומי ה- SaaS  מבוססים על פלטפורמות אינטרנטיות הרי שתהליך התאמתם לעסקים לרבות (הקמת מסכים חדשים, שדות, כפתורים, מיתוג עסקי וכן הלאה) פשוט מאי פעם ולא מצריך תשומות יקרות.

ניתן ליישם בפתרון ה- SaaS כל תהליך עבודה פנים וחוץ ארגוני, ואף לממשק תהליכים אלו למערכות שונות בתוך הארגון ומחוצה לו. טוב לדעת שגם בתוכנות SaaS ניתן ליישם רכיבים של “מכונה לומדת” שכשמה כן היא – לומדת את מאפייני השימוש של המשתמשים השונים ולכן יכולה “לנבא” את מה שהמשתמש רוצה לקבל ולספק את התוצאה במהירות רבה יותר.

בטיחות ואבטחת מידע ברמה גבוהה

בעידן שבו כמעט כל מכשיר מחובר לרשת האינטרנט, אבטחת מידע עולה לראש סדר היום, זליגת מידע יכולה ליצור נזק בלתי הפיך לארגונים הן מבחינה תדמיתית והן מבחינת רכוש, אך לפחות כאשר מדובר במערכות SaaS מנהל המחשוב של הארגון יכול להסתמך על פעולות התחזוקה היום יומיות שאותם מבצע הספק באופן קבוע, הן בהתקנת עדכונים, הן בביצוע גיבוי למידע, הן בהגבלת משתמשים למערכת ולמסכים השונים ואף הגבלת משתמשים לתוך פעולות שונות במסך. ההצפה בתוכנות ה- SaaS היא מקצה לקצה וישנה הקפדה גבוהה על הרשאות גישה ושמירה על רמת אבטחה גבוהה מאוד.

0 0 votes
דירוג הכתבה
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x